Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 jäähdytysnesteen kierto ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eero-Pekka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 51
    • Savonlinna

    M52 jäähdytysnesteen kierto ongelmaa

    Taas jotain: e36 m52 koneella, ei saa enää ilmattua kun kannen takaa, vesiventtiilille menevä letku repes ja vaihdettiin uus. Auto ei päässy tilanteessa keittämään kun letku hajos, lämpimän puhallus loppu ja lämmöt mittarin mukaan nous vähän. Nyt siis letku vaihdettu ja ei saa millään nestettä kiertämään? Keula pystyssä ilmattu ja alavesiletkua lypsetty, ilmausruuvvista tulee ainoastaan höyryä (reilusti) kun termari auki, ei väliä onko kierroksia 5k vai tyhjäkäynnillä. Nestepinta paisuntasäiliössä humppaa ylös alas ja korkki auki alkaa tulvimaan. Kansiremontti tähän tehtiin vasta jonka jälkeen toimi hyvin noin 700km, ennen kuin tuo letku hajosi. Samalla vaihdettu vesipumppu, termarikotelo ja paisuntasäiliönkorkki (2bar). Lisätään vielä tähän että sisäkennolle menevät letkut ei myöskään lämpeä kunnolla jos ollenkaan. Termostaatti oletettavasti ehjä? Menee kyllä jonkun aikaa ennen kuin ylävesiletku lämpeää kun lämmöt noussu puoleen väliin. Tuleeko jollekkin mitä muuta mahollisia vaihtoehtoja kun kansivika?
    Kiitos ja anteeksi etukäteen
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Eero-Pekka View Post
    Taas jotain: e36 m52 koneella, ei saa enää ilmattua kun kannen takaa, vesiventtiilille menevä letku repes ja vaihdettiin uus. Auto ei päässy tilanteessa keittämään kun letku hajos, lämpimän puhallus loppu ja lämmöt mittarin mukaan nous vähän. Nyt siis letku vaihdettu ja ei saa millään nestettä kiertämään? Keula pystyssä ilmattu ja alavesiletkua lypsetty, ilmausruuvvista tulee ainoastaan höyryä (reilusti) kun termari auki, ei väliä onko kierroksia 5k vai tyhjäkäynnillä. Nestepinta paisuntasäiliössä humppaa ylös alas ja korkki auki alkaa tulvimaan. Kansiremontti tähän tehtiin vasta jonka jälkeen toimi hyvin noin 700km, ennen kuin tuo letku hajosi. Samalla vaihdettu vesipumppu, termarikotelo ja paisuntasäiliönkorkki (2bar). Lisätään vielä tähän että sisäkennolle menevät letkut ei myöskään lämpeä kunnolla jos ollenkaan. Termostaatti oletettavasti ehjä? Menee kyllä jonkun aikaa ennen kuin ylävesiletku lämpeää kun lämmöt noussu puoleen väliin. Tuleeko jollekkin mitä muuta mahollisia vaihtoehtoja kun kansivika?
    Kiitos ja anteeksi etukäteen
    Pahin vaihtoehto tuli itsellä mieleen, eli tehty kansiremontti vasta ja lohkon kierteet antautunut. Oliko liikkeessä tehty?

    Jos termostaattia ei ole vaihdettu niin samahan sekin on kokeilla, ei paljoa maksa.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Koittakaa myös ilmausta kylmään koneeseen.

      Comment

      • Eero-Pekka
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 51
        • Savonlinna

        #4
        Originally posted by majgul View Post
        Pahin vaihtoehto tuli itsellä mieleen, eli tehty kansiremontti vasta ja lohkon kierteet antautunut. Oliko liikkeessä tehty?

        Jos termostaattia ei ole vaihdettu niin samahan sekin on kokeilla, ei paljoa maksa.
        Ite tein rempan ja noita kierteitä just purkaessa kuumottelin, jäi kuitekin ehjiks ja putsasin kunnolla ni kesti vetää uudet pultit kiinnikkin. Pitää varmaan ottaa aluks termari kokonaan pois ja kokeilla kiertääkö sitten.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Eero-Pekka View Post
          Ite tein rempan ja noita kierteitä just purkaessa kuumottelin, jäi kuitekin ehjiks ja putsasin kunnolla ni kesti vetää uudet pultit kiinnikkin. Pitää varmaan ottaa aluks termari kokonaan pois ja kokeilla kiertääkö sitten.
          Ei se termari vaikuta lämppärin kiertoon mitenkään. Muurahaisen neuvoa voisi harkita ?

          Comment

          • Eero-Pekka
            Bimmer Rookie
            • Aug 2017
            • 51
            • Savonlinna

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Ei se termari vaikuta lämppärin kiertoon mitenkään. Muurahaisen neuvoa voisi harkita ?
            Mutta kun tuntuu ettei kunnolla kierrä syylärissäkään? Mites tuo kylmänä pitäs ilmata? Oon kyllä kylmästäkin koneesta koittanu alavesiletkua puristella muttei sen paremmin oo ilmautunu.

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              #7
              Kyllähän se kylmästä koneesta pitää vaan ilmata. Ei tollanen lämpösenä edes ilmaannu kunnolla.
              Syyläristä ilmausruuvi auki ja annat käydä, kyllä ne ilmat pois tulee, itellä lukot lähten yleensä kun lämmöt tyyliin 105-110ast.
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Eero-Pekka
                Bimmer Rookie
                • Aug 2017
                • 51
                • Savonlinna

                #8
                Originally posted by Matuh View Post
                Kyllähän se kylmästä koneesta pitää vaan ilmata. Ei tollanen lämpösenä edes ilmaannu kunnolla.
                Syyläristä ilmausruuvi auki ja annat käydä, kyllä ne ilmat pois tulee, itellä lukot lähten yleensä kun lämmöt tyyliin 105-110ast.
                Ootko miten nestepintaa tarkkaillu ja lisäilly? Kokoajan korkki auki vai? Ja ootko keulaa nostanu pystyyn tms?

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Eero-Pekka View Post
                  Ootko miten nestepintaa tarkkaillu ja lisäilly? Kokoajan korkki auki vai? Ja ootko keulaa nostanu pystyyn tms?
                  Juu mulla ollu korkkiauki alkuun ja paisari täynnä, hyvin se nesua ulos työntää kun ilmaa pulputtaa veks, mitä nyt keula pukkien päällä, ja tarvittaessa lisäillyt nesua sit.
                  Eiköhän se siitä ilmaannu
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    #10
                    Tai sit antaa sen auton olla vaan pyörillään ja leikkaa limupullosta tai mehukatista pohjan pois ja teipillä kiinni paisarin päälle ja täyteen nestettä. Ei tulvi yli vaikka kuinka pulputtaa ja käynnissä oon ite noi ilmannu. Eka niin täyteen kunnes ilmaruuvista tulee tavaraa ja sit se kiinni. Sen jälkeen käyntiin ja hetki lutkuttelua. Helppoa kun mikä eikä mene 10min kauempaa

                    Comment

                    • Eero-Pekka
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2017
                      • 51
                      • Savonlinna

                      #11
                      Originally posted by pazq View Post
                      Tai sit antaa sen auton olla vaan pyörillään ja leikkaa limupullosta tai mehukatista pohjan pois ja teipillä kiinni paisarin päälle ja täyteen nestettä. Ei tulvi yli vaikka kuinka pulputtaa ja käynnissä oon ite noi ilmannu. Eka niin täyteen kunnes ilmaruuvista tulee tavaraa ja sit se kiinni. Sen jälkeen käyntiin ja hetki lutkuttelua. Helppoa kun mikä eikä mene 10min kauempaa
                      Kerran tällästä limupullo kikkaa kokeillu ja eikö näissä oo joku paisarin ylivuoto kun sillon ainakin työns kaiken maahan?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11122
                        • Oulu

                        #12
                        Jos siellä on ilmalukko, niin kannattaa laskea kunnolla nestettä pois ja alottaa alusta. Siellä lohkon kyljessä pakosarjan alla on pultti mistä saa lohkon tyhjäksi.

                        Sit keulaa pikkasen ylös, ilmaruuvi pois syyläristä ja laskee hitaasti systeemin täyteen jäähdytinnestettä (kone ei käynnissä ja kylmä). Sit kun ilmaruuvista tulee pelkkää jäähdytysnestettä, ruuvi kiinni ja nestettä paisariin vähän siitä cold viivasta yli. Ei muuta kuin ajelulle ja sen pitäs olla ok jos kaikki paikat on ehjänä. Koneen jäähdyttyä lisää paisariin nestettä mitä sieltä on vajonnu.

                        Limupullokikoilla onnistuu myös, mut sen voi tehdä helpomminkin yllä mainitulla tavalla.

                        Originally posted by Eero-Pekka View Post
                        Kerran tällästä limupullo kikkaa kokeillu ja eikö näissä oo joku paisarin ylivuoto kun sillon ainakin työns kaiken maahan?
                        Ei työnnä ellei siellä ole koneessa ongelmaa kuten esim. kansivikaa. Tai no saa sen toki pukkaamaan nesteet jos onnistuu keittämään sen koneen siinä ilmatessa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Eero-Pekka
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2017
                          • 51
                          • Savonlinna

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Jos siellä on ilmalukko, niin kannattaa laskea kunnolla nestettä pois ja alottaa alusta. Siellä lohkon kyljessä pakosarjan alla on pultti mistä saa lohkon tyhjäksi.

                          Sit keulaa pikkasen ylös, ilmaruuvi pois syyläristä ja laskee hitaasti systeemin täyteen jäähdytinnestettä (kone ei käynnissä ja kylmä). Sit kun ilmaruuvista tulee pelkkää jäähdytysnestettä, ruuvi kiinni ja nestettä paisariin vähän siitä cold viivasta yli. Ei muuta kuin ajelulle ja sen pitäs olla ok jos kaikki paikat on ehjänä. Koneen jäähdyttyä lisää paisariin nestettä mitä sieltä on vajonnu.

                          Limupullokikoilla onnistuu myös, mut sen voi tehdä helpomminkin yllä mainitulla tavalla.



                          Ei työnnä ellei siellä ole koneessa ongelmaa kuten esim. kansivikaa. Tai no saa sen toki pukkaamaan nesteet jos onnistuu keittämään sen koneen siinä ilmatessa
                          Aivan joo, kokeillaas tätä seuraavaks😀

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎