Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 puhallin ongelma, etuvastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    E36 puhallin ongelma, etuvastus?

    Auton puhallus toimii vain puolella teholla, eli kun automaatti-ilmastoinnin puhallusta säätä + ja - namikoista, kasvaa puhallusvoimakkuus puoleen väliin asti mutta sitten ei enää. Palkki kyllä näytössä kasvaa ja on jo kokeiltu toista paneliakin ja raitisilmasuodin on vaihdettu!

    Koska luulin vikaa alunperin ilmastointi viaksi, löytyy siitä topicci täältä .

    Luettuani noita puhallin-threadejä, päättelin josko vika olisi etuvastuksessa??
    Eli mistä löytyisi etuvastus 328i-96 touringista, jossa automaatti-ilmastointi??
    Onko kuskinjalkatilassa, vai hanskalokeron alla, ei viittis koko autoa purkaa...
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Katsoppas tuolta : http://forums.bimmerforums.com/forum...96#post3349096
    Siellä on aika hyvät ohjeet.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Okkim328touring
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 288
      • Porvoo

      #3
      Ok, kiitoksia linkistä, täytynee purkaa kun kerkiää.

      Mitäs ero muuten on "siilillä" ja "etuvastuksella", kun molempia termejä käytetään täällä foorumilla. Vai onko kyse yhdestä ja samasta osasta?? On hiukan epäselvä tuo puhaltimen nopeuden säätyminen noin niinku teknisesti.

      On meinaan tuo siilikin sen hintainen(100e) ettei viittis huvikseen hankkia...
      at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
      ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

      Comment

      • Okkim328touring
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 288
        • Porvoo

        #4
        Johan toimii, etuvastus/siili vaihdettu

        No niin,
        viime perjantaina sain postissa KL-varaosista uuden siilin ja maanantaina laittelin paikalleen. Nyt toimii puhaltimessa kaikki voimakkuudet!

        Halvaksihan tämä puhaltimen korjaus ei tullut, jouduin pulittamaan osasta melkein 120€. Oli kuitenkin muutaman euron edukkaampi kuin Laakkosella, alkuperäisosia kumpainenkin.

        Samalla ratkesi se ilmastoinnin tehottomuus ongelma, josta aiemmin myös kyselin. Nyt kun on puhaltimessa tehoa, auto kylmeneekin huomattavasti rivakammin.
        at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
        ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          hyvä että tuli kuntoon! Kallistahan toi on mutta on se sen arvoistakin kun taas kaikki toimii!
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #6
            Mulla ei ole ilmastointia vaan 4 asentoinen puhallin josta toimii vain asento 4. 1,2,3 on mykkiä.

            Miten sais kuntoon
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Okkim328touring
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 288
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by BMW
              Mulla ei ole ilmastointia vaan 4 asentoinen puhallin josta toimii vain asento 4. 1,2,3 on mykkiä. Miten sais kuntoon
              Oletan että autosi on E36? Kuitenkin vikapaikkoja ei liene kuin kaksi, puhaltimen moottori ja tuo etuvastus. Ilmastoimattomaan malliin tuo etuvastus ei ollut edes kovin kallis, n.35€ muistaakseni. Eli kokeile ensin sitä.

              Itsellä oli joskus sama ongelma E30:sen kanssa ja silloin vika oli kyllä moottorin loppuun kuluneet hiilet...
              at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
              ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by BMW
                Mulla ei ole ilmastointia vaan 4 asentoinen puhallin josta toimii vain asento 4. 1,2,3 on mykkiä.

                Miten sais kuntoon
                Jep jep..searhia? Tuossa nyt omasta.

                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Terou
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 791
                  • Tampere

                  #9
                  Tänään ajattelin tutkia omasta autosta myös tuon etuvastuksen samalla kun vaihdan raitisilmasuodattimen, koska puhaltimessa ei toiminut kakkosasento, kyseessä siis manuaali-ilmastointi. Yleismittarilla vika löytyikin tuosta surullisen kuuluisasta mötikästä. No hinta on aivan tolkuton varaosaliikkeissä noin yksinkertaiselle osalle, joten ei muuta kuin pikakäynti Bebek:iin, kotona kolvi käteen -> nyt toimii kaikki asennot puhaltimessa ja hintaa operaatiolle tuli noin 0,10€.
                  Kestävyydestä tietysti vaikea sanoa vielä mitään, mutta jos hajoaa niin minulla on jo versio 2 mielessä.

                  Originally posted by BMW
                  Mulla ei ole ilmastointia vaan 4 asentoinen puhallin josta toimii vain asento 4. 1,2,3 on mykkiä.

                  Miten sais kuntoon
                  99% varmuudella se on tuo etuvastus, jos nelospykälän tehot on edelleen samat kuin silloin kun muutkin pykälät toimi. Nelospykälä ei mene tuon vastuksen kautta, vaan suoraan, siksi se vielä toimii.
                  Last edited by Terou; 26-08-2005, 14:52.
                  E46 M3 perän lukkoyksikkö
                  Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                  www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by Terou
                    Tänään ajattelin tutkia omasta autosta myös tuon etuvastuksen samalla kun vaihdan raitisilmasuodattimen, koska puhaltimessa ei toiminut kakkosasento, kyseessä siis manuaali-ilmastointi. Yleismittarilla vika löytyikin tuosta surullisen kuuluisasta mötikästä. No hinta on aivan tolkuton varaosaliikkeissä noin yksinkertaiselle osalle, joten ei muuta kuin pikakäynti Bebek:iin, kotona kolvi käteen -> nyt toimii kaikki asennot puhaltimessa ja hintaa operaatiolle tuli noin 0,10?.
                    Kestävyydestä tietysti vaikea sanoa vielä mitään, mutta jos hajoaa niin minulla on jo versio 2 mielessä.
                    No en tiiä ton hintaa iha älyttömäks..40-60e.

                    Millasen vastuksen sinne juottelit? Vai mitenkä korjailit?
                    Joku varotellu tuosta vastuksien sinne juottamisesta-->kuumuu ja paskalla säkällä palaa koko biili. Ite en sen enemmä perehtyny ku huomasin sen että "liitokset" toisistaa irti, kävi kyllä mielessä se vastuksen laittaminen jos olisi ollu rikki.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Janzki
                      No en tiiä ton hintaa iha älyttömäks..40-60e.

                      Millasen vastuksen sinne juottelit? Vai mitenkä korjailit?
                      Joku varotellu tuosta vastuksien sinne juottamisesta-->kuumuu ja paskalla säkällä palaa koko biili. Ite en sen enemmä perehtyny ku huomasin sen että "liitokset" toisistaa irti, kävi kyllä mielessä se vastuksen laittaminen jos olisi ollu rikki.
                      On se muutamalle vastukselle aika kova hinta

                      Kyllähän siellä vastukset kuumenee kovastikin, laskeskelin että tehonkesto pitää olla luokkaa 50W. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vastuslanka, tehonkesto on luokkaa 1000w, joten pitäisi kestää.
                      Sen takia ne vastukset onkin siellä tuuletuskanavassa, että jäähdytys pelaa.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Terou
                        On se muutamalle vastukselle aika kova hinta

                        Kyllähän siellä vastukset kuumenee kovastikin, laskeskelin että tehonkesto pitää olla luokkaa 50W. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vastuslanka, tehonkesto on luokkaa 1000w, joten pitäisi kestää.
                        Sen takia ne vastukset onkin siellä tuuletuskanavassa, että jäähdytys pelaa.
                        Juu näinhän se on. Kuumuu kyllä joo..nimim näpit palo kun testailin korjausen jälkeen että pelaako nopeudet..
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎