Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 sedan -91 keskuslukko ja takakontti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • happitussi
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 25

e36 sedan -91 keskuslukko ja takakontti

Moi,
    Kysyisin, että pitäisköhän kyseisessä autossa keskuslukituksen aukaista ovet myös takakontin lukon kautta? Minulla ei ainaskaan näin tee. Kertokaahan muutkin kommenttia, joilla on vastaavaa vuosimallia oleva sedan.

T:M
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

Originally posted by happitussi
    Moi,
    Kysyisin, että pitäisköhän kyseisessä autossa keskuslukituksen aukaista ovet myös takakontin lukon kautta? Minulla ei ainaskaan näin tee. Kertokaahan muutkin kommenttia, joilla on vastaavaa vuosimallia oleva sedan.

T:M

mulla aukii ainaski!
    E91

Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85

Comment

• Max
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 994
      • Kotona

Tässä linkki Fixing the rear latch, jossa on peräkontin lukkoon tulevan salvan modausohje... Voisko olla niin et se salpa on lähtenyt pois sieltä lukosta ja avainta väännettäessä peräkontin lukko aukee mut ovet ei kun salpa on lähteny pois paikaltaan? Tai sit salvan toiseen päähän tuleva rele, osa 11, on sökö?

Comment

• happitussi
        Newbiemmer
        • Apr 2004
        • 25

Kiitti linkistä, mutta mä ihmettelen sitä kun siellä kontin lukituksen sähkömoottorissa on kaksi liitintä. Sellainen liitin, jossa on kolme napaa ja sitten sellainen jossa on kaksi. Kolmenapaisessa liittimessä on puna-vihreä johto, jonka kait pitäis olla käyttöjännite +12V. Mulla ei tässä piuhassa näy jännitettä ollenkaan. Vastaava puna-vihreä johto menee myös etuovien lukkomoottoreille, joihin tulee koko ajan tuo +12V. Tästä aloin epäilemään että tuo johto on varmaan mennyt jostain kohdin rikki, kun ei tule tuota jännitettä. Sen vakiopaikan olen korjannut, mistä nuo takakontin johdot aina menevät poikki. No pitää varmaan kokeilla mitä tapahtuu, kun otan vaikka toiselta ovelta sen +12V sinne luukun moottorille.

Niin mulla kyllä menee takakontti lukkoon ja aukeaa keskuslukituksesta, mutta luukun lukosta ei saa puolestaan ovia auki/kiinni. Olen tässä sen ongelman kimpussa, kun lukot aukeaa eka lukitusyrityksen jälkeen, mutta toisella kertaa menee lukkoon.
        Last edited by happitussi; 08-07-2005, 08:20.

Comment

• happitussi
          Newbiemmer
          • Apr 2004
          • 25

selkis

No niin, vihdoin tapahtui läpimurto, JEE! Eli hommahan oli siitä kiinni ettei tuonne takakontin lukkomoottorille tullut sitä +12V jännitettä. Vedin hyppyjohdolla sille jännitteen ja lukot toimii kerrasta kiinni, niinkuin pitääkin ja nyt lukitus/avaus onnistuu myös kontinlukosta. Hemmetti eihän tässä olekaan ku puoli vuotta ihmetelty tätä ongelmaa, tutkinut saakeli vaikka ja mitä. Nyt kun vaan tietäis että mistähän asti se puna-vihreä johto on poikki niin ei tarvis uutta vetää. Tai sitten vois varmaan vetää uuden johdon kuskin oven piuhasta, saman sulakkeen takana tää linja tod. näköisesti kuiteski on.

Huh huh.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎