Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M50b20 ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beemkeemo
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 52
    • suomi

    e36 M50b20 ongelmat

    Eli kyseessä M50b20 moottori ja on semmoinen vika että joutuu sahaamaan käyntiin todella pitkään (yli 5 sekunttia) ennenkuin käynnistyy, kun on muutaman sekunnin sahannut meinaa koko ajan lähteä ja sitten lopuksi juuri ja juuri lähtee käyntiin ja sitten käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti. Kun kaasun painaa tyhjäkäynniltä pohjaan meinaa kone jotenkin tukehtua sekunnin ajaksi ja sitten nousee, korkeilla kierroksilla käy todella tukkoisesti ja tehoja uupuu. Paukuttaa ilmanputsariin.

    Välillä sitten kun sammuttaa auton pitkän ajon jälkeen ei joskus lähde käymään ennenkuin on sahannut akun tyhjäksi ja antanut apuvirtaa, nyt alkanut myös tekemään sellaista että kierrokset jää humppaamaan 1000-2000 välille kun kaasun päästä, mutta välillä saattaa olla pitkiä aikoja tekemättä sitä.
    Vaihdettuja osia: ilmamassa-anturi, kampiakselinasentotunnistin, tulpat, bensapumppu. On kokeiltu toisen auton toimivalla asentotunnistimella mutta sillä ei edes lähtenyt käyntiin. Alkuperäisiä antureita molemmat.

    Mitä tässä pitäisi tehdä? Voisiko jakoketju olla venynyt?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Vikakoodit ? Iso imuvuoto. Vanoskone vai ei ?

    Comment

    • beemkeemo
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 52
      • suomi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Vikakoodit ? Iso imuvuoto. Vanoskone vai ei ?
      Vanos, vikakoodeja en ole lukenut. Millaisilla välineillä tuollaisesta vanhasta autosta voi lukea vikakoodit? Ymmärtääkseni perus autokorjaamon laitteilla ei pysty vanhasta autosta lukemaan?

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        #4
        Originally posted by beemkeemo View Post
        Vanos, vikakoodeja en ole lukenut. Millaisilla välineillä tuollaisesta vanhasta autosta voi lukea vikakoodit? Ymmärtääkseni perus autokorjaamon laitteilla ei pysty vanhasta autosta lukemaan?
        Valmistusvuosien loppupään vehkeisiin saattaa päästä obd-lukijalla kiinni eli voi onnistua usb:n kautta. Vanhemmat vaatii ads-kaapelin ja lukijan, joka toimii läppärin sarjaportin kautta.

        Virallisessa huollossa ne saa varmasti luettua, mutta kannattaa kysellä alueesi vikakoodinlukijoilta.

        Itselläni on ads-vehkeet ja asun etelä-pohjanmaalla jos tästä apua on.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • beemkeemo
          Bimmer Rookie
          • May 2015
          • 52
          • suomi

          #5
          Originally posted by MikkoJII View Post
          Valmistusvuosien loppupään vehkeisiin saattaa päästä obd-lukijalla kiinni eli voi onnistua usb:n kautta. Vanhemmat vaatii ads-kaapelin ja lukijan, joka toimii läppärin sarjaportin kautta.

          Virallisessa huollossa ne saa varmasti luettua, mutta kannattaa kysellä alueesi vikakoodinlukijoilta.

          Itselläni on ads-vehkeet ja asun etelä-pohjanmaalla jos tästä apua on.
          Vuosimalli on 91. Asun uusimaalla

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11102
            • Oulu

            #6
            Originally posted by beemkeemo View Post
            Vuosimalli on 91. Asun uusimaalla
            Ei 91:ssä pitäs olla vanosta. Liekkö joku vaihtanu myllyn :think Joka tapauksessa vikakoodit lukuun.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎