Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Airbag ongelma (Ignition circuit 3->passenger airbag)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samee
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 888
    • Valkeakoski

    E36 Airbag ongelma (Ignition circuit 3->passenger airbag)

    Nyt ei enään riitä ja tarvitsisi apua kaverin kaksibägisen E36 328i ´96 Cabrion airbagvalo ongeman kanssa.

    Airbagvalo syttyi kun autoa siirrettiin hieman ilman penkkejä. Oli toki tiedossa että se koodin sinne tekee mutta ajateltiin että eipä siinä hätiä saahan ne sieltä nollattua. Pienimuotoisen hitsaustyön jälkeen samat alkuperäiset istuimet paikalleen ja koodien luku ja nollaus inpalla.


    Vikakoodi ja valo pamahtaa päälle kuitenkin heti nollauksen jälkeen seuraavalla startilla. Tähän mennessä on poissuljettu repsikan penkinmatto koittamalla sitä ebay huijausvastuksella, sekä tutkittu penkkeihin liittyvät sähköliitokset penkin alta. Myös toista toimivaa virtalukonpohjaa on koitettu, vaan eivät ratkaisseet ongelmaa.

    Löytyykö keneltäkään vinkkiä mistä mahtaisi kiikastaa tai mihin tuo koodi tarkalleen viittaa? Itseäni hämmästytti suuresti tuo toisesta kuvasta ilmenevä kohta, jossa aktiivisena oli pelkästään kuljettajan airbag ja repsikan bägin kohdalla (NO)?

    Alla vielä screenshotit Inpasta.









    Mikäli kuvat ei kaikilla mobiiliselaimilla aukea, niin ne löytyvät myös TÄÄLTÄ
    Last edited by Samee; 29-05-2018, 10:43.
    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
    E30 316 4d '89
    E36 M3 Coupe '93
    F30 318d '13

    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17842
    • PKS

    #2
    Siis eikös tämä ole se turvavyön panos, eli liitin joka tulee turvavyön vastakappaleelle. Siitä et maininnut mitään?
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Siis eikös tämä ole se turvavyön panos, eli liitin joka tulee turvavyön vastakappaleelle. Siitä et maininnut mitään?
      No tämä itselläkin tuli mieleeni ja mainitsinkin siitä kaverille. Tässä mallissa kiristin on ilmeisesti kuitenkin jonkinlainen mekaaninen jousikuormitteinen malli, mihin ei tule johtoa eikä näin ollen sisällä mitään pyropanosta tai edes johtoliitäntää. Ilmeisesti se laukeaa kolaritilaneessa jonkin vaijerin välityksellä. Täytynee tämä asia selvittää vielä ja tutkia lisää.

      Ilmeisesti sen jousikiristäjän voi jotenkin saada laukeamaan penkkiä irroittaessa, mutta oletin että siinä ei kuitenkaan mitään älyä ole, joka boksille sen kertoisi olevan "ammuttu".

      Täytynee vielä irroittaa penkki ja tutkia asiaa. Ilmeisesti sekä näitä jousikuormitteisia sekä myös pyropanoksella laukeavia näissä on käytetty, mikäli olen oikein ymmärtänyt.



      Ihmettelin myös tuota, että inpa kertoi että "Passanger seat occupied: YES" vaikka tässä kohtaan penkissä ei istunut kukaan, eikä ebayn huijarimutikkakaan ollut paikallaan, vaan kaikki niinkuin kuuluukin. Tunnistematosta tulee erikseen herja, mikäli sen liittimen ottaa irti, eli ei se ilmeisesti rikkikään ole.
      Last edited by Samee; 29-05-2018, 23:23.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16451
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Samee View Post
        No tämä itselläkin tuli mieleeni ja mainitsinkin siitä kaverille. Tässä mallissa kiristin on ilmeisesti kuitenkin jonkinlainen mekaaninen jousikuormitteinen malli, mihin ei tule johtoa eikä näin ollen sisällä mitään pyropanosta tai edes johtoliitäntää. Ilmeisesti se laukeaa kolaritilaneessa jonkin vaijerin välityksellä. Täytynee tämä asia selvittää vielä ja tutkia lisää.

        Ilmeisesti sen jousikiristäjän voi jotenkin saada laukeamaan penkkiä irroittaessa, mutta oletin että siinä ei kuitenkaan mitään älyä ole, joka boksille sen kertoisi olevan "ammuttu".

        Täytynee vielä irroittaa penkki ja tutkia asiaa. Ilmeisesti sekä näitä jousikuormitteisia sekä myös pyropanoksella laukeavia näissä on käytetty, mikäli olen oikein ymmärtänyt.



        Ihmettelin myös tuota, että inpa kertoi että "Passanger seat occupied: YES" vaikka tässä kohtaan penkissä ei istunut kukaan, eikä ebayn huijarimutikkakaan ollut paikallaan, vaan kaikki niinkuin kuuluukin. Tunnistematosta tulee erikseen herja, mikäli sen liittimen ottaa irti, eli ei se ilmeisesti rikkikään ole.
        Täysin oikein.
        Tuolla kuvia ko. mekaanisesta kiristimestä, nuo missä lukkokappale on kiinni tuossa alemmassa isommassa mötikässä niin kiristin on lauennut. Se toimii jousella jota sokka pitää pakoillaan, kun tarpeeksi iso tälli tulee niin penkki liikahtaa eteenpäin ja vaijeri vetää sokan pois.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17842
          • PKS

          #5
          Okei, sori mä sotkin pakkaa koska en tajunnut että kyseessä oli 1996 auto.

          Kiristin nimittäin vaihtuu 01/1997 ja meidän E36 Cabriossa (03/1998) on jo panos ja sille menee toki liitin. Liitin on tuossa patruunan päällä kiinteästi, tuo irrallinen johto on turvavyön kiinnityksen tunnistin.
          Last edited by Dualfun; 30-05-2018, 14:17.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Samee
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 888
            • Valkeakoski

            #6
            Tulipa taas tutkittua tätä ongelmaa.

            Nyt tuli raaputettua kyllä loputkin hiuskarvat päästä ja toiminta on astetta epäloogisempaa.

            Päädyin jotakin asiaa mietiskellessä irroittamaan repsikan airbagin liittimen. Liittimen irroitettuani laitoin akun paikalleen, virrat päälle ja inpalla katsomaan millaista koodia se antaa. Koodi oli tasan sama, kuin ennenkin. Poistin koodin ja ihmettelin miksi se ei tehnyt jotain muutakin koodia sinne.

            Käytin virtoja pois ja mitä helvettiä, airbagin valo sammui ja käyttäytyy niinkuin kuuluu vaikka repsikan bägin liitin on irti. öh. Näinkö ne korjautuu? Täytynee ottaa yhteyttä johonkin asiantuntijampaan tahoon. Ja ei, ei ole tarkoitus korjata asioita näin, vaan saattaa järjestelmä tehtaan tarkoittamaan kuntoon. Voisikohan boksissa tai sen koodissa olla jotain häikkää kenties?
            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
            E30 316 4d '89
            E36 M3 Coupe '93
            F30 318d '13

            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

            Comment

            • Samee
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 888
              • Valkeakoski

              #7
              Tämäkin ongelma aikanaan selvisi. Tosiaan, boksi oli jotenkin mennyt jumiin, uudelleen koodaamalla lähti toimimaan.
              E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
              E30 316 4d '89
              E36 M3 Coupe '93
              F30 318d '13

              Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

              Comment

              • Raven77
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 85
                • Tornio

                #8
                Pystyykö tuota hässäkää jotenki mittaamaan ja toteamaan romuksi? Ei viitis alkaa summissa vaihteleen osasia jos vaikka onki sitten jokin johto vika.
                Kuiten kuskin penkissä vikoo airbakki valoa ja pitäis katastukseen saaha kuntoon.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎