Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Tyhjäkäyntijuttuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jkossu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 61
    • Imatra

    E36 M3 Tyhjäkäyntijuttuja

    Eli kyseessä E36 M3 3.0 koneella ja ongelma seuraavanlainen: tyhjäkäynti jää korkealle n. 1000 - 1200rpm kun tulee esim. risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan. Vähän aikaa pysähdyksissä olemisen jälkeen tippuu normaaliin lukemaan. Myös jos käyttää kytkin pohjassa nopean välikaasun ennen pysähdystä niin tippuu heti normaaleihin lukemiin.


    Tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja olikin todella puhdas ja sisuskalut liikkuivat tosi herkästi kun venttiiliä heilutteli kädessä.



    Mikä muu tuollaista voisi aiheuttaa? Joku anturi?
    E36 M3 coupe -94 Estorilblau
  • hencca89
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 619
    • ikaalinen

    #2
    Itsellä tekee saman. Kiinnostais myös tietää:think
    BMW E91 320
    MB W108 280SE
    SUZUKI GSX-R
    BMW K100 "cafe"

    Comment

    • truibeli
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 188
      • btcf

      #3
      Originally posted by Jkossu View Post
      Eli kyseessä E36 M3 3.0 koneella ja ongelma seuraavanlainen: tyhjäkäynti jää korkealle n. 1000 - 1200rpm kun tulee esim. risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan. Vähän aikaa pysähdyksissä olemisen jälkeen tippuu normaaliin lukemaan. Myös jos käyttää kytkin pohjassa nopean välikaasun ennen pysähdystä niin tippuu heti normaaleihin lukemiin.


      Tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja olikin todella puhdas ja sisuskalut liikkuivat tosi herkästi kun venttiiliä heilutteli kädessä.



      Mikä muu tuollaista voisi aiheuttaa? Joku anturi?
      Eikö tuo oo ihan normaalia? Muistan jonku kyselleen joskus samaa hommaa..? Jos esim ajosta laitat vapaalle tai muuten vaan valutat omalla painolla alamäkeen niin kierrokset hiukan koholla ja asettuu hetken päästä kun pysähtyy:think Itsellä ainaki m42b18 tekee nuin ja jostain kuullut että niin kuuluu olla.
      Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17823
        • PKS

        #4
        Ainakin ohjaus- ja jarrutehostin pelaa paremmin kun on vähän kierroksia koneessa.
        Aiheeseen: Olen huomannut saman ja uskon sen kuuluvan asiaan.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring
        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28
        ///M535i '87 zinnoberrot
        ½ E46 316ti Compact
        ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • hencca89
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 619
          • ikaalinen

          #5
          Itellä välillä siis jää kierrokset pidemmäksi aikaa korkeelle. Viimeks kun kävin tampereen ruuhkas nii valoissa seisoessa kierrokset ei tainnu misää välis laskea normaaliin:think
          Nyt taas pelannu omasta mielestä normaalisti, eli juuri sillai että kierrokset korkeemmalla mutta pysähdettäessä laskee normi tyhjäkäynnille...
          BMW E91 320
          MB W108 280SE
          SUZUKI GSX-R
          BMW K100 "cafe"

          Comment

          • Kaimu
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 462
            • Turun kupeessa

            #6
            Plenumi irti ja tutkailemaan imuvuotojen varalle, ei kierrosten näissä kuulu yli kahdeksi sekunniksi jäädä leijailemaan pysähdyksen jälkeen lämpimällä moottorilla.
            sigpic

            E82 n55

            Comment

            • Jkossu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 61
              • Imatra

              #7
              Originally posted by Kaimu View Post
              Plenumi irti ja tutkailemaan imuvuotojen varalle, ei kierrosten näissä kuulu yli kahdeksi sekunniksi jäädä leijailemaan pysähdyksen jälkeen lämpimällä moottorilla.
              Jep, samaa mieltä Kaimun kanssa. Ei ole normaalia toimintaa jos jää pitemmäksikin aikaa, parkkipaikalle tullessa vittumainen vika kun kierrokset jurraa kun vanhalla mummolla konsanaan.
              E36 M3 coupe -94 Estorilblau

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎