Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä sijaitsee polttoaineen suodatin (e36 325i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Missä sijaitsee polttoaineen suodatin (e36 325i)

    Eli missäs kyseinen kapistus sijaitsee? Oon pellin alle yrittänyt kurkistella mutta eipä ole näkynyt. Ois varmaan hyvä vaihtaa toi, kun ei ole mitään hajua millon toi on vaihdettu.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • -mikko-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 45
    • Helsinki

    #2
    Tuossa olisi linkki miten vaihdetaan. Löytyy kuskin puolelta melko alhaalta läheltä rintapeltiä.

    You should replace your fuel filter about every 10,000 miles or so. This technical article shows you how to perform this relatively easy maintenance task.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Kuinka usein toi muuten kannattaisi vaihtaa ja mitä ongelmia ilmenee, ellei vaihda riittävän usein?
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • -mikko-
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 45
        • Helsinki

        #4
        Kakkos huollossa pitäisi vaihtaa (Inspection II). Kilometreistä ei kyllä osaa sanoa mutta voisin vaikka veikata noin 20 tkm. Osaiskohan kukaan sanoa paljonko noin suurinpiiretein I ja II huoltojen kilometrit ovat?

        Varmaankin polttoaineensyöttö-/käyntihäiriöitä voi huonolla tuurilla seurata, jos ei riittävän usein vaihda.

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3813
          • Nokia

          #5
          Originally posted by -mikko-
          Kakkos huollossa pitäisi vaihtaa (Inspection II). Kilometreistä ei kyllä osaa sanoa mutta voisin vaikka veikata noin 20 tkm.
          Meinaatko että kakkoshuolto on 20tkm välein vai?

          I, oilservice, II, oilservice, I, oilservice, II, ...
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

          ex. 53*BMW

          Comment

          • -mikko-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 45
            • Helsinki

            #6
            Meinasin, että 20 tkm välein voisi vaihtaa suodattimen. Tääkin siis vain veikkaus. II huollossa bemarin ohje sanoo, että pitäisi vaihtaa. Kuitenkin kun tuo vaihto ei ole mikään hirveän vaikea, eikä osakaan paljoa maksa niin parempihan se on vaihtaa liian usein, kuin odottaa, että se alkaa temppuilemaan.

            Noita kilsojahan tuossa juuri kyselin, että olisi mielenkiintoista nähdä paljon ne suurinpiirtein on.

            Comment

            • Okkim328touring
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 288
              • Porvoo

              #7
              No ite oon vaihtanu kautta aikain kaikkiin omistamiini autoihin ton suodattimen syksyisin samalla kun olen heittänyt talvikiekot alle. Sinne kondensoituu kuitenkin vettä ja mitä kauemmin se siellä autossa on sitä suuremmaksi kasvaa ongelma todennäköisyys. Huonolla tuurilla se voi talvisaikaan jäätyä, jos siellä on enempi kondensio vettä. Summa summrum, vaihda kerran vuodessa.
              at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
              ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

              Comment

              • bmwjack
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 138
                • Tampere

                #8
                Vaihdoin itse viikko sitten(318i), aiemmin oli joskus ongelmaa kiihdytettäessä loivaan ylämäkeen kakkonen ja kolmonen täysiä punarajaan, rupesi määrätyillä kierroksilla vähän empimään. erittäin vähän kuitenkin. luulin lambdan sekoilevan. No suodattimen vaihdon jälkeen menee kirkkaasti koko kierrosalueen ja ei emmi yhtään. Joten kannattaa vaihtaa.

                Jos kone on lastutettu yms, niin koko hyöty katoaa, koska suodatin rupeaa rajoittamaan polttoaineen syöttöä. Joten mikään polttoainepainevirityskään ei toimi jos suodatin ei päästä riittävästi läpi tavaraa.

                Jack.

                318i:ssä se on kuskin alla pohjassa(alapuolella siis). Pitää irrottaa sulake 18, vaikka kone käynnissä, pumppu lopettaa ja paine katoaa järjestelmästä(moottori sammuu vähän ajan päästä), tulee vähemmän sormille sitä bensaa.. sitten lähtöpuoli irti, ja uusi suodatin siihen, vanhaan voi sitten laittaa uuden mukana tulevan tulpan ja vaihtaa sitten tulopuolen. sitten sulake takas ja menoks.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6926
                  • N/A

                  #9
                  No hei, mitä sitä suotta.
                  Mun bensasuodatin oli vaihdettu 1996 viimeeksi kun tossa keväällä sen vaihdoin nyt kun auto tuli Saksasta.

                  Kyllä ite sen vaihdan tästälähtien kerran vuoteen.

                  Comment

                  • teukkamaister
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 138

                    #10
                    Hoi, mimmosella liitännällä toin polttoaineen suodatin on -93 e36 325iCA:ssa? vaihtoehtoina on 8mm ja 9,5mm. Ja nyt vain sitten VARMAA tietoa kiitos

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Okkim328touring View Post
                      No ite oon vaihtanu kautta aikain kaikkiin omistamiini autoihin ton suodattimen syksyisin samalla kun olen heittänyt talvikiekot alle. Sinne kondensoituu kuitenkin vettä ja mitä kauemmin se siellä autossa on sitä suuremmaksi kasvaa ongelma todennäköisyys. Huonolla tuurilla se voi talvisaikaan jäätyä, jos siellä on enempi kondensio vettä. Summa summrum, vaihda kerran vuodessa.
                      ASIAA
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu
                      Jetzt: E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau, E30 Hartge H//27 replica, E21 320/6 -82 entisöitymässä 99%, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • K.S.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 649
                        • Espoo

                        #12
                        Inspection II noin 40-50tkm välein...

                        Comment

                        • teukkamaister
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 138

                          #13
                          Perskule, aloin tänään pätevänä kaverina vaihtamaan tuota suodatinta. Katsoin tuolta http://www.realoem.com/bmw/ oikean näkösen suodattimen ja paikan tämän threadin alusta...noh.... suodatin oli tietenki siellä keskellä moottoritilaa ettei sinne ihan heti pääse käsiksi, niin ja suodatin oli tietenki väärä ( ei ollutkaan sellainen pitkulainen vaan lyhyt ja läski). Jotenki vois veikata että kun on niin vaikeessa paikassa, niin ei oo ikuna vaihettu... oisko jollakin jotain hyvää ideaa, miten tuota operaatiota kannattaa lähtä suorittaan? auto on -93 e36 325iCA.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎