Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lasit huurtuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bman
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Mikkeli

    E36 lasit huurtuu

    Seuraavanlainen ongelma on esiintynyt, raitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen meinaa vetäistä lasit todella herkästi huuruun, aluksi luulin että johtuu vain sateisista keleistä jne mutta sama jatkuu kuivilla ja lämpimilläkin keleillä, varsinkin kun auto on hetken seissyt paikallaan ja lyö käyntiin ja kun suuttimet puhaltaa lasille ilmaa niin samantien heittää aivan huuruun, eikä huurre meinaa helpolla lähteä pois mutta kun ilmastoinnin laittaa päälle niin sitten lähtee huurteet aika nopeasti pois.

    Eniten tässä mietityttää se että miksi näin alkoi käymään juuri raitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen.

    Voiko tässä olla kyse lämmityslaitteen kennon vuotamisesta?

    Heittäkäähän tietäväiset vinkkejä mitä asialle voisi tehdä.
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    #2
    Kerran oli samanlaista ongelmaa C-sarjan mersussa juurikin raitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen. Silloin vikana oli raitisilmasuodattimen asennus väärinpäin. Eli en muista saako bemussa sitä väärinpäin mutta vanhemmassa mesessä ainakin. Silloin tosin puhallustehokin on heikko.

    Mutta tarkista nyt ainaski tuo.
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

    Comment

    • de Flesta
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 242
      • Suomi

      #3
      Itellä oli samantyylistä ongelmaa yks päivä. Ekaks veti tuulilasin sisäpuolelta huuruun ja sit ku laitto ilmastoinnin päälle ni sisältä lähti huurut pois mut ulkopuolelta oli taas tuulilasi ihan huurussa. Pyyhkijät huusi hoosiannaa ku piti puoleksi kuivaa tuulilasia jynssätä. Sit ku laitto lämpimää puhaltaan ni vetäs tuulilasin taas sisäpuolelta ihan huuruun. Tuota ilmeni vaan yhen päivän, eikä sen jälkeen oo ongelmia ollu.
      Niin jos se heti raitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen on alkanu temppuileen ni kai siinä suodattimessa joku mättää!?
      ex e36 coupé -94

      *vanhat kuvat*


      Myydään:
      e36 osaa - madallusjouset ym.
      15" renkaat
      Ps2-pelejä

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        FAQ:ssa siittäkin juttua.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9942
          • KVLA

          #5
          Jos kenno vuotaisi,niin sisälle tulisi makeahko "tuoksu" pakkasnesteestä.Etenkin lämpöisenä.Tuulilasiin jäisi myös ohut kalvo.Jos näitä oireita ei ole havaittavissa,lienee asennuksessasi käynyt jokin fiba.

          Comment

          • bman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Mikkeli

            #6
            Hmm, en makeasta oikein tiedä mutta sillointällöin tulee sellainen paha ummehtunu haju vähäksi aikaa, varsinkin ilmastoinnin käytön jälkeen jne.

            Ilmastointi kyllä pelaa kaikinpuolin hyvin, kylmäaineet vaihdettu, ja jäähdytystehoa riittää.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by bman
              Hmm, en makeasta oikein tiedä mutta sillointällöin tulee sellainen paha ummehtunu haju vähäksi aikaa, varsinkin ilmastoinnin käytön jälkeen jne.
              Bakreerit yms. siellä muhii. Juttua tässä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • bman
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 222
                • Mikkeli

                #8
                Tarkoitetaanko tällä höyrystimellä sitten ihan tuota keulalla olevaa ilmastoinnin jäähdytin kennoa??

                Ja tuosta kuivaimesta, sitä ei ole tullut vaihdettua että josko se siitä sitten mahtaisi johtua tuo paha haju ja huurtuminen?

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by bman
                  Tarkoitetaanko tällä höyrystimellä sitten ihan tuota keulalla olevaa ilmastoinnin jäähdytin kennoa??

                  Ja tuosta kuivaimesta, sitä ei ole tullut vaihdettua että josko se siitä sitten mahtaisi johtua tuo paha haju ja huurtuminen?
                  Se höyrystin on jossain siellä kojelaudan alla muovikuorien sisällä.
                  Last edited by KFZ-Koenig; 23-07-2005, 22:11.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • -=DmR=-
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 152
                    • Mikkeli

                    #10
                    Muistapa sitten kertoa kun/jos saat ongelman poistettua; itelläki nimittäin täysin sama ongelma.

                    Vaihdoin raitisilmasuodattimen -> ei mitään vaikutusta.
                    BMW 520d F11 LCI

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by bman
                      Ja tuosta kuivaimesta, sitä ei ole tullut vaihdettua että josko se siitä sitten mahtaisi johtua tuo paha haju ja huurtuminen?
                      Ei sitä kannata ensimmäisenä ruveta vaihtamaan, vaan desifioida järjestelmä noiden hajuhaittojen takia.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • bman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Mikkeli

                        #12
                        Noniin nytten on sitten keskikonsoli ja kaikki vermeet purettu siihen malliin että lämmityslaitteen kenno sekä höyrystin ovat näkyvillä, kummatkin olivat pölyn puolesta aikaslailla puhtaita, paineilmalla vielä lisää niitä puhaltelin varalta. Siinä kun sitä höyrystintä puhalteli niin selvästi pöllähteli juuri tuo paha haju. Itseäni ei juuri niin pahasti haittaa tuo ajoittain tuleva haju vaan ennemminkin tuo lasien huurtuminen. Täytyy tässä huomenna käydä etsimässä jonkinlaista desinfiointi ainetta...heittäkääpäs vinkkejä että mistä ja minkälaista ainetta?

                        Kun purin osittain niitä muoveja siitä höyrystimen ympäriltä pois niin sieltä pohjalta valahti hieman kondenssivettä, liekkö siellä sitten enemmänkin sitä, niin tuli vain mieleen että mahtaakohan siellä olla kondenssivedenpoistoletkua joka on tukossa ja tämän takia meinaa huurtua lasit helposta?

                        Lisää huurtumiseen liittyvää...ainakaan lämmityslaitteen kennosta en silmämääräisesti katselemalla löytänyt mitään vuotoon viittaavaa, kennon toinen pääty on muovinen ja kenno merkkiä BEHR, ja tuo muovi on muuttunut sellaiseksi aivan tumman ruskeaksi ja selvästi kovettunut se muovi, mutta näyttäisi pitävän. Vai voisiko se sittenkin jostain hieman yrittää vuotaa, sillä autossani oli vanha syylari jokin aika sitten joka hieman vuoti, silloin lasit eivät huurtuneet mutta kun tilalle vaihdettiin uusi syylari ja myöhemmin kun sain ilmastoinnin toimimaan niin alkoi nämä lasien huurtumiset, eli kun paineet ei enään syylarista pääse ulos niin tulevat sitten seuraavaksi heikommasta lenkistä pihalle eli esim. ehkä tästä lämppärin kennosta...

                        Comment

                        • bman
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 222
                          • Mikkeli

                          #13
                          Noniin selkesihän että siinä on kondenssivedenpoistoletku kun hieman enempi katseli, se ainakin oli auki.

                          Tänään aloitin sitten lämppärin kennon ja höyrystimen desinfioinnin, k-raudasta hain itiöitä, sieniä jne bakteereja tappavaa ainetta jota suihkutin paineella veden kanssa kennoihin. Sen jälkeen annoin aineiden muhia jonkin aikaa, tämän jälkeen pesin lievästi hajustetulla sitruunan hajuisella vedellä kennot ettei niihin jäisi desinfiointiaineen "aneemista" hajua.

                          Tämän jälkeen annan kaiken vain olla levällään, kotelot kennojen ympäriltä auki jne yhden päivän ajan että vedet/kosteus häipyy.

                          Kirjoittelenpa myöhemmin lisää onko tästä kaikesta ollut mitään hyötyä...

                          Comment

                          • zenoman
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 87
                            • Joutseno

                            #14
                            Olikos tästä kaikesta mitään hyötyä?

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              #15
                              itsellä ainakin auttoi raitisilmasuodattimen vaihtaminen. Alkoi ikkunat pysymään auki ja eräänlainen "aromi" hävisi. Suosittelisin ensin sen suodattimen vaihtoa, ei ole kovinkaan kallis ~20€.
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎