Anteeksi että kesti odotettua pidempään, alkaa näitä projekteja taas kertymään enemmän kuin Hiihtoliitto(tm) suosittelee... Skannasin sulle kuvan park ventilation -kytkentäkaaviosta vuosimalliin '98. Hieman eri nimillä noi palikat kuin mulla, mutta kytkennät ja johtojen värit identtiset. Tuosta kaaviosta näkee samalla minkälainen rele on kyseessä.
							
						
					E36 taukolämmitys
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voitko vielä tarkemmin kertoa kuinka prosessi menee? Onko se juuri niinkuin Vaviahin laittamassa linkissä on kuvattu - eli painetaan timer-painiketta kaksi kertaa virtojen ollessa ACC-asennossa, sitten syötetään kellonaika ja lopuksi hyväksytään painamalla set/reset -painiketta?Originally posted by Janza182itekkin piti kokeilla tuota . Eli lyöt siihen kellon ajan niin rupee sit siihen kellon aikaan työntää auton sisään ilmaa..Eli noin helppo  8)  Tietysti pistät Timer on offin tilalle  :wink: . Eli lyöt siihen kellon ajan niin rupee sit siihen kellon aikaan työntää auton sisään ilmaa..Eli noin helppo  8)  Tietysti pistät Timer on offin tilalle  :wink:
 
 Jos näin on, niin ainakaan mun ajotietokoneen softalla tuo ei suoraan onnistu. Tässä tapauksessa se siis pitää koodata uudestaan :(
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ikävä kyllä mulla ei manuaalia ole. Et viitsisi referoida?Originally posted by SnakeE36 manuaalissa on höpötetty myös kyseisestä lisävarusteesta, ja siinä tais kyllä olla ihan ohjeetkin... Jos vaan manuaali löytyy niin vilkasepa jos sieltä löytyis apua :wink:
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitokset hOgille kytkentäkaaviosta! Eipä taida sitten olla kovinkaan suuritöinen asennus. Toki nyt joutuu vetämään yhden johdon konetilaan. Olikos se lämppärin rele siellä konehuoneen puolella? Tuntuisi kyllä loogiselta, että uudeleenohjelmointi tarvitaan, sillä nythän Timer-nappia painamalla alkaa ajanotto... Kerroppas nyt hOgi miten se ohjelmointi oikein tapahtuu? Onnistuuko ilman lisälaitteita?X1 18d sDrive -18
 320i GT xDrive -13
 i3 BEV -13
 X1 18dA xDrive -16
 X5 3.0iA -00
 320d Touring -00
 528iA Touring -97
 325 CiA -93
 316i -94
 316 -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ohjelmointiin ei tarvita lisälaitteita, mutta tällä hetkellä mulla ei ole vielä oikeita "koodeja", joilla ton saisi toimimaan. Palaan asiaan kun olen selvittänyt noi. Rele on kuskin jalkatilassa, eli ei konehuoneen puolella.Originally posted by vaviahKiitokset hOgille kytkentäkaaviosta! Eipä taida sitten olla kovinkaan suuritöinen asennus. Toki nyt joutuu vetämään yhden johdon konetilaan. Olikos se lämppärin rele siellä konehuoneen puolella? Tuntuisi kyllä loogiselta, että uudeleenohjelmointi tarvitaan, sillä nythän Timer-nappia painamalla alkaa ajanotto... Kerroppas nyt hOgi miten se ohjelmointi oikein tapahtuu? Onnistuuko ilman lisälaitteita?
 
 Ajotietokoneen ohjaus tarkoittaa sitä, että releen napaan 4 tuodaan miinusjännite, jolloin releen pitäisi vetää ja puhaltimelle tulisi siis jännite. Jostain syystä en ole vielä omaa järjestelmääni saanut toimimaan, joten ei varmaan kannata vielä ruveta hommiin. Heti kun saan homman rokkaamaan niin ilmoittelen kyllä.
 
 Edelleenkin peräänkuulutetaan ohjeita taukolämmityksen käyttöön. Eikö joku nyt viitsisi laittaa yksinkertaisen, mutta tarkan kuvauksen ton toiminnasta?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuli sitten vilkaistua noita "option codes" -listoja ja näemmä mullakin tuo "independent ventilation control (park ventilation)" listassa, jos toi nyt on se oikea...ideoita muuten mitä tarkoittaa "0940 = special reguest trim / specialty equipment"? :wink:Originally posted by hOGiOhjelmointiin ei tarvita lisälaitteita, mutta tällä hetkellä mulla ei ole vielä oikeita "koodeja", joilla ton saisi toimimaan. Palaan asiaan kun olen selvittänyt noi. Rele on kuskin jalkatilassa, eli ei konehuoneen puolella.Originally posted by vaviahKiitokset hOgille kytkentäkaaviosta! Eipä taida sitten olla kovinkaan suuritöinen asennus. Toki nyt joutuu vetämään yhden johdon konetilaan. Olikos se lämppärin rele siellä konehuoneen puolella? Tuntuisi kyllä loogiselta, että uudeleenohjelmointi tarvitaan, sillä nythän Timer-nappia painamalla alkaa ajanotto... Kerroppas nyt hOgi miten se ohjelmointi oikein tapahtuu? Onnistuuko ilman lisälaitteita?
 
 Ajotietokoneen ohjaus tarkoittaa sitä, että releen napaan 4 tuodaan miinusjännite, jolloin releen pitäisi vetää ja puhaltimelle tulisi siis jännite. Jostain syystä en ole vielä omaa järjestelmääni saanut toimimaan, joten ei varmaan kannata vielä ruveta hommiin. Heti kun saan homman rokkaamaan niin ilmoittelen kyllä.
 
 Edelleenkin peräänkuulutetaan ohjeita taukolämmityksen käyttöön. Eikö joku nyt viitsisi laittaa yksinkertaisen, mutta tarkan kuvauksen ton toiminnasta?Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En tiedä mitä toi 0940 tarkoittaa, mutta voisit selvittää mulle miten toi independent ventilation toimii. Vielä(kään) ei ole kukaan mulle viitsinyt laittaa käyttöohjetta ko. systeemiin :(Originally posted by KarhuTuli sitten vilkaistua noita "option codes" -listoja ja näemmä mullakin tuo "independent ventilation control (park ventilation)" listassa, jos toi nyt on se oikea...ideoita muuten mitä tarkoittaa "0940 = special reguest trim / specialty equipment"? :wink:Originally posted by hOGiOhjelmointiin ei tarvita lisälaitteita, mutta tällä hetkellä mulla ei ole vielä oikeita "koodeja", joilla ton saisi toimimaan. Palaan asiaan kun olen selvittänyt noi. Rele on kuskin jalkatilassa, eli ei konehuoneen puolella.Originally posted by vaviahKiitokset hOgille kytkentäkaaviosta! Eipä taida sitten olla kovinkaan suuritöinen asennus. Toki nyt joutuu vetämään yhden johdon konetilaan. Olikos se lämppärin rele siellä konehuoneen puolella? Tuntuisi kyllä loogiselta, että uudeleenohjelmointi tarvitaan, sillä nythän Timer-nappia painamalla alkaa ajanotto... Kerroppas nyt hOgi miten se ohjelmointi oikein tapahtuu? Onnistuuko ilman lisälaitteita?
 
 Ajotietokoneen ohjaus tarkoittaa sitä, että releen napaan 4 tuodaan miinusjännite, jolloin releen pitäisi vetää ja puhaltimelle tulisi siis jännite. Jostain syystä en ole vielä omaa järjestelmääni saanut toimimaan, joten ei varmaan kannata vielä ruveta hommiin. Heti kun saan homman rokkaamaan niin ilmoittelen kyllä.
 
 Edelleenkin peräänkuulutetaan ohjeita taukolämmityksen käyttöön. Eikö joku nyt viitsisi laittaa yksinkertaisen, mutta tarkan kuvauksen ton toiminnasta?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No minä kun juurikin ajattelin että monikon kolmas voisi tuota hommaa hoitaa...Originally posted by hOGiEn tiedä mitä toi 0940 tarkoittaa, mutta voisit selvittää mulle miten toi independent ventilation toimii. Vielä(kään) ei ole kukaan mulle viitsinyt laittaa käyttöohjetta ko. systeemiin :(Originally posted by KarhuTuli sitten vilkaistua noita "option codes" -listoja ja näemmä mullakin tuo "independent ventilation control (park ventilation)" listassa, jos toi nyt on se oikea...ideoita muuten mitä tarkoittaa "0940 = special reguest trim / specialty equipment"? :wink:Originally posted by hOGiOhjelmointiin ei tarvita lisälaitteita, mutta tällä hetkellä mulla ei ole vielä oikeita "koodeja", joilla ton saisi toimimaan. Palaan asiaan kun olen selvittänyt noi. Rele on kuskin jalkatilassa, eli ei konehuoneen puolella.Originally posted by vaviahKiitokset hOgille kytkentäkaaviosta! Eipä taida sitten olla kovinkaan suuritöinen asennus. Toki nyt joutuu vetämään yhden johdon konetilaan. Olikos se lämppärin rele siellä konehuoneen puolella? Tuntuisi kyllä loogiselta, että uudeleenohjelmointi tarvitaan, sillä nythän Timer-nappia painamalla alkaa ajanotto... Kerroppas nyt hOgi miten se ohjelmointi oikein tapahtuu? Onnistuuko ilman lisälaitteita?
 
 Ajotietokoneen ohjaus tarkoittaa sitä, että releen napaan 4 tuodaan miinusjännite, jolloin releen pitäisi vetää ja puhaltimelle tulisi siis jännite. Jostain syystä en ole vielä omaa järjestelmääni saanut toimimaan, joten ei varmaan kannata vielä ruveta hommiin. Heti kun saan homman rokkaamaan niin ilmoittelen kyllä.
 
 Edelleenkin peräänkuulutetaan ohjeita taukolämmityksen käyttöön. Eikö joku nyt viitsisi laittaa yksinkertaisen, mutta tarkan kuvauksen ton toiminnasta? No joo, koetan metsästää omalla tahollani ohjeita.
							
						Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school! No joo, koetan metsästää omalla tahollani ohjeita.
							
						Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Okei okei... e36 :sen käyttöohjekirjasta:
 
 Sivu 47. Pysäköintituuletus tuulettaa sisätilaa ja alentaa sen lämpötilaa, käyttö ajotietokoneella. Kytkentäaika voidaan valita etukäteen, tuuletus tällöin kytkettynä 30min ajan. Voidaan kytkeä myös suoraan toimintaan ja pois. Pysäköintituuletus on toimintavalmis ulkölämpötilan ollessa yli 16 astetta, mutta ei ajon aikana.
 
 Sivu 67. Kytkentäaikojen tallennus. Valittavissa etukäteen kaksi kytkentäaikaa. 30min päästä tuuletin kytkeytyy taas pois päältä.
 
 TIMER näppäimen painamisen jälkeen ilmestyy näyttöön parkkituuletuksen senhetkinen tila.
 
 Ensimmäisen kytkentäajan tallennus:
 Tallennukset mahdollisia vain, kun käytössä on digitaalikello ja virta-avain asennossa 1. Painetaan: TIMER - TIMER - 10 ja 1 samaanaikaan - SET/RES. Eli siis kax kertaa TIMER sit 10+1 ja sit vaan SET...
 
 Toisen kytkentäajan tallennus:
 Toistetaan näppäimien painaminen samassa järjestyksessä.
 
 LEDi vilkkuu kun tuuletin päällä, ja sammuu kun tuuletin sammuu.
 
 Esivalitun ajan kysely: Paina TIMER kaksi kertaa --> eka kytkentäaika , ja kolme kertaa niin näkyy toinen kytkentäaika.
 
 Suoraan kytkeminen:
 Mahdollista vain virta-avaimen asennossa 1. Paina: TIMER - SET/RES. Eli kerran TIMER ja sit SET, ni pitäs lähtee suoraan päälle.
 
 Suora poiskytkeminen:
 Virta-avain asennossa 1 : kerran TIMER ja sit SET/RES
 Virta-avain asennossa 0 : paina vain SET/RES
 
 Nää on siis suoraan manuaalista, ja mul ei oo itellä tosta mitään tietoo.
 Toivottavasti nyt oli jotain apua... :roll:E36 325i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitoksia erittäin paljon. Ei olis kyllä trial and error -menetelmällä ihan heti välttämättä keksiny kuinka toi toimii.Originally posted by SnakeOkei okei... e36 :sen käyttöohjekirjasta:
 
 Sivu 47. Pysäköintituuletus tuulettaa sisätilaa ja alentaa sen lämpötilaa, käyttö ajotietokoneella. Kytkentäaika voidaan valita etukäteen, tuuletus tällöin kytkettynä 30min ajan. Voidaan kytkeä myös suoraan toimintaan ja pois. Pysäköintituuletus on toimintavalmis ulkölämpötilan ollessa yli 16 astetta, mutta ei ajon aikana.
 
 Sivu 67. Kytkentäaikojen tallennus. Valittavissa etukäteen kaksi kytkentäaikaa. 30min päästä tuuletin kytkeytyy taas pois päältä.
 
 TIMER näppäimen painamisen jälkeen ilmestyy näyttöön parkkituuletuksen senhetkinen tila.
 
 Ensimmäisen kytkentäajan tallennus:
 Tallennukset mahdollisia vain, kun käytössä on digitaalikello ja virta-avain asennossa 1. Painetaan: TIMER - TIMER - 10 ja 1 samaanaikaan - SET/RES. Eli siis kax kertaa TIMER sit 10+1 ja sit vaan SET...
 
 Toisen kytkentäajan tallennus:
 Toistetaan näppäimien painaminen samassa järjestyksessä.
 
 LEDi vilkkuu kun tuuletin päällä, ja sammuu kun tuuletin sammuu.
 
 Esivalitun ajan kysely: Paina TIMER kaksi kertaa --> eka kytkentäaika , ja kolme kertaa niin näkyy toinen kytkentäaika.
 
 Suoraan kytkeminen:
 Mahdollista vain virta-avaimen asennossa 1. Paina: TIMER - SET/RES. Eli kerran TIMER ja sit SET, ni pitäs lähtee suoraan päälle.
 
 Suora poiskytkeminen:
 Virta-avain asennossa 1 : kerran TIMER ja sit SET/RES
 Virta-avain asennossa 0 : paina vain SET/RES
 
 Nää on siis suoraan manuaalista, ja mul ei oo itellä tosta mitään tietoo.
 Toivottavasti nyt oli jotain apua... :roll:  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitäisikö tuon toimia jotenkin automaattisestikin kun minulla kuuluu tuulettimesta ääniä 0-virta-asennollakin?Originally posted by Snake View PostOkei okei... e36 :sen käyttöohjekirjasta:
 
 Sivu 47. Pysäköintituuletus tuulettaa sisätilaa ja alentaa sen lämpötilaa, käyttö ajotietokoneella. Kytkentäaika voidaan valita etukäteen, tuuletus tällöin kytkettynä 30min ajan. Voidaan kytkeä myös suoraan toimintaan ja pois. Pysäköintituuletus on toimintavalmis ulkölämpötilan ollessa yli 16 astetta, mutta ei ajon aikana.
 
 Sivu 67. Kytkentäaikojen tallennus. Valittavissa etukäteen kaksi kytkentäaikaa. 30min päästä tuuletin kytkeytyy taas pois päältä.
 
 TIMER näppäimen painamisen jälkeen ilmestyy näyttöön parkkituuletuksen senhetkinen tila.
 
 Ensimmäisen kytkentäajan tallennus:
 Tallennukset mahdollisia vain, kun käytössä on digitaalikello ja virta-avain asennossa 1. Painetaan: TIMER - TIMER - 10 ja 1 samaanaikaan - SET/RES. Eli siis kax kertaa TIMER sit 10+1 ja sit vaan SET...
 
 Toisen kytkentäajan tallennus:
 Toistetaan näppäimien painaminen samassa järjestyksessä.
 
 LEDi vilkkuu kun tuuletin päällä, ja sammuu kun tuuletin sammuu.
 
 Esivalitun ajan kysely: Paina TIMER kaksi kertaa --> eka kytkentäaika , ja kolme kertaa niin näkyy toinen kytkentäaika.
 
 Suoraan kytkeminen:
 Mahdollista vain virta-avaimen asennossa 1. Paina: TIMER - SET/RES. Eli kerran TIMER ja sit SET, ni pitäs lähtee suoraan päälle.
 
 Suora poiskytkeminen:
 Virta-avain asennossa 1 : kerran TIMER ja sit SET/RES
 Virta-avain asennossa 0 : paina vain SET/RES
 
 Nää on siis suoraan manuaalista, ja mul ei oo itellä tosta mitään tietoo.
 Toivottavasti nyt oli jotain apua... :roll:
 
 Mitkä nuo painikkeet mahtaisivat olla saksaksi?
 Comment
Comment