Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takaiskareiden yläkiinnike?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TrafficWB
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 185
    • Vantaa

    E36 takaiskareiden yläkiinnike?

    E36 takaiskarin yläkiinnikkeen vaihto?
    Pitääkö käydä säätää rengaskulmat ton vaihdon takia?
    MYYTYE36 325i -93
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    Originally posted by TrafficWB
    E36 takaiskarin yläkiinnikkeen vaihto?
    Pitääkö käydä säätää rengaskulmat ton vaihdon takia?
    Sanosin että ei

    Vähän offtopic, mutta itse laitoin E46 M3-mallin takaiskari yläpäät. Mahtaakohan olla kestävyydessä eroa alkuperäiseen vai ovatko 100% samanlaiset ?!?
    xdrive

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Ei tarvitse säätää pyöränkulmia! Tällasen selostuksen joskus kirjotin vaihto-operaatiosta tuonne jonkun vanhemman topikin puolelle joka sivusi samaa aihetta ---->

      "Tässä takapään ylätukien vaihto selvitettynä alusta loppuun....
      --->Kaiutinritilät hattuhyllyn puolelta nostamalla irti. Alta löytyy molemmilta puolilta kaksi ristipää-ruuvia ja rautainen "klipsu". Nämä ruuvit kun ruuvaa irti ja raottaa tätä rautaista klipsiä niin kotelot suorastaan tippuu pois.
      --->Verhoilu lähtee vetämällä kun vähän avittaa yläreunasta ja muistaa ottaa polttimojen suojakotekon irti. Tämän jälkeen iskarinpää jo näkyy.
      --->Tunkkaat sitä puolta autosta hieman ylemmäs johon vaihdat ensin että saat hieman työskentelytilaa ja pääset esim alapäähän käsiksi. (vakio-alustallisia horokkeja ei tarvitse tunkata ollenkaan)
      --->Seuraavaksi irrottaa iskarin alapään (18mm lenkki/räikkä) ja sitten ruuvaa yläpään tukineen irti (2kpl 12mm/13mm mutteria). Tässävaiheessa iskari tipahtaa tukineen lattialle.
      --->Uusi tuki kiinni iskariin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä!

      Välttämätöntä ei ole irrottaa koko alapäätä, mutta usein itse iskarin yläpäässä oleva mutteri on sen verran tiukalla että ruuvaaminen kontin puolella ei onnistu. Täten kun tiputtaa koko keksinnön pois niin sen saa kiinni esim. ruuvipenkkiin ja homma sujuu huomattavasti mutkattomammin. Ja kerran alapäissä on vain yhdet 18mm pultit en näe järkeä tunkea itseään konttiin ja nyhjätä siellä jalka perseessä... "
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Ohjeita myös E36 FAQ:ssa.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • TrafficWB
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 185
          • Vantaa

          #5
          Mulla huoltomies meni takapenkin kautta iskarin yläpäähän käsiksi. Takarontti pysyi kiinni koko operaation ajan. Oli sitä mieltä että takapenkin kautta toi on nopeinta.

          20 minsaa ja koko homma selviö.
          MYYTYE36 325i -93

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by TrafficWB
            20 minsaa ja koko homma selviö.
            Sun huoltomiehes jäi kuitenkin kakkoseksi...
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • BMW mimmi
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 186
              • Siikainen

              #7
              Originally posted by TrafficWB View Post
              Mulla huoltomies meni takapenkin kautta iskarin yläpäähän käsiksi. Takarontti pysyi kiinni koko operaation ajan. Oli sitä mieltä että takapenkin kautta toi on nopeinta.

              20 minsaa ja koko homma selviö.
              Eikös sieltä päin ole pelli edessä?
              Ford Focus STW - 01 ( Taivaspaikka toiveissa )
              Saab 9-3 -98

              Comment

              • Terou
                BTCF Member
                • May 2005
                • 791
                • Tampere

                #8
                Originally posted by BMW mimmi View Post
                Eikös sieltä päin ole pelli edessä?
                Kyllä joissain, kuten esim. meikäläisen autossa. Suksipussin reiästä saattais vähän ahdistaa
                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎