Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:sen lämmönsäätö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z22
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 132
    • Uusimaa

    E36:sen lämmönsäätö ongelma

    Elikkäs mulla on tuossa E36:sen manuaali ilmastoinnilla oleva laite, jossa kuskinpuoli puhaltaa kuumaa ja pelkääjän puoli toimii moitteetta, eilen otin irti sen magneettiventtiilin josta täältä löyty ohjeita sen putsaamisesta jne..tein ohjeiden mukaan ja kun sain helyt takasin kiinni ja jäähdytinjärjestelmän ilmattua, niin edelleenkin sama vika jatkuu!! Eli mitäs nyt kannattais tehdä? Voiko tuo magneettiventtiili olla entinen? toisessa magneetissa esiinty hieman hapettumaa, paha vai normaalia? Jos joutuu tuon venttiilin vaihtamaan, niin mistä kannttais kysellä, ettei tarttis ihan itteensä kipeeksi maksamaan
    Nykyinen E90 318d

    Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
    Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
    Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
    Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
    Ex - AUTO : Bmw E30 316i
    Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

    sigpic
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9974
    • KVLA

    #2
    Eihän vika olisi vaan lämpötila-anturissa?Jossain jalkatilassa?Viisaammat tarkentakoon.Olisiko search:ista apuja?
    Last edited by Heguli 31; 09-08-2005, 20:28.

    Comment

    • Z22
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 132
      • Uusimaa

      #3
      Puhutaankohan nyt samasta lämpötila anturista jonka pitäisi sijaita siellä kuskinpuolen sumarin takana olevassa jarrujen jäähdytys ilma putkessa? Ihan nyt hölmö kysymys, mitä tuo anturi mahtaa tehdä, tai mitä virkaa sillä on?
      Nykyinen E90 318d

      Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
      Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
      Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
      Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
      Ex - AUTO : Bmw E30 316i
      Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

      sigpic

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9974
        • KVLA

        #4
        Eipä puhuta.Tuo anturi mittaa ulkolämpötilaa,josta "tietokone" saa näytölle ja BIGNG-varoittimelle tietoa.

        Vaan sisätilan lämpötiloja mittaavista sellaisista.Löytyy jostain jalkatiloista koetaulun alta?Muistelen joskus täällä foorumissa lukeneeni vast. ongelmasta joka korjaantui ko. anturin vaihdolla.Mutta jos antureita on vain yksi ja toinen lämmönsäädin toimii,niin..?Tämä todellakin perustuu hatariin muistikuviin.
        Last edited by Heguli 31; 10-08-2005, 09:25.

        Comment

        • rekke
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 51

          #5
          mulla oli niistä magneetti ventiileiden käämityksestä lanka poikki. toisen puolen säätö toimi ok mut toinen puoli pukkasi kuuma.

          Comment

          • Z22
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 132
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by rekke
            mulla oli niistä magneetti ventiileiden käämityksestä lanka poikki. toisen puolen säätö toimi ok mut toinen puoli pukkasi kuuma.
            Ostitko uuden magneetti venttiilin käämeineen vai korjasitko jotenkin? Jos ostit, nii paljonko kustansi ja mistä ostit? Voipi olla että omassakin on joku poikki jostakin kohtaa
            Nykyinen E90 318d

            Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
            Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
            Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
            Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
            Ex - AUTO : Bmw E30 316i
            Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

            sigpic

            Comment

            • Jaksu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 753
              • Kempele

              #7
              Sanosin että just toi vesiventtiili on sökönä. Maksoi jotain vähän yli 100e alkuperäisenä varaosana.
              xdrive

              Comment

              • rekke
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 51

                #8
                mie purin sen venttilaattorin varovasti auki ja löysin sieltä katkenneen lankan ja tinasin ne kiinni. Rupes venttiilit pelittään. Aukasu vaiheesa kannattaa olla tosi tarkkana, ne langat siellä sisällä on tosi ohuita ja niitä o kenkkumainen tinata isolla kolvilla. patentti kesti talven yli ja viime keväänä sama homma ja piuha poikki mut eri paikasta. se venttiili hässäkkä on muuten ranskalaista "laatutavaraa"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎