eli olis käyttiksenä tollanen 316 e36 compacti, m43b16 mosalla. ennen minkäännäköisiä ostopäätöksiä olisi kiva tietää kuinka "bolt-on" asennus on swapata m44b19 mosa suoraan tohon pellin alle..? kyseisestä aiheesta ei topicceja ainakaan löytynyt joten kokeillaan jos joku olisi kyseisen jumpan jo tehnyt ja osaisi kertoa millainen prosessi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m43 ==>> m44 swap
Collapse
X
-
No e36 compactia on saanut myös kyseisellä moottorilla, joten jos sinulla on ko. malli josta ottaa osat niin silloinhan se nimenomaan on mallia pulttaa vanha osa pois, ja uusi purkuautosta kiinni. Eli bolt on? :think
Vai haetaanko tässä nyt mitä listää mitä kaikkea pitää vaihtaa?
Bmwfansista / ETK:sta vertailemaan mitkä osat ovat samoja mallien välillä alustassa, voimansiirrossa, jarruissa jne.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Hieman vastaavaa aihetta joskus pohdiskelin, että jos hankkisi jonkun pikkunätin 316i:n rauhalliseksi kunnostusprojektiksi jälkipolville. Sinne jos muiluttaisi m43b19 koneen, niin tuo 0,3l toisi vähän lisää potkua ilman näkyviä muutoksia? M44b19, olisi tietysti vielä pykälää parempi.
Miten vähän tai paljon noissa koneissa oikeasti on eroja?
Jos nyt ei puututa jarru/alusta muutoksiin tässä kohdassa vaan halutaan vain vaihtaa kone niin että se käy.
Onko plugit ja anturit samoja, jolloin johtosarjaa ei tarvi vaihtaa? Tietokoneboksissa on tietysti eri ohjelma, mutta onko ne niin lähelle samoja, että auton voi viedä ajamalla ohjelmoitavaksi, vai onko ne niin eri, ettei suostu toimimaan ollenkaan?Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostHieman vastaavaa aihetta joskus pohdiskelin, että jos hankkisi jonkun pikkunätin 316i:n rauhalliseksi kunnostusprojektiksi jälkipolville. Sinne jos muiluttaisi m43b19 koneen, niin tuo 0,3l toisi vähän lisää potkua ilman näkyviä muutoksia? M44b19, olisi tietysti vielä pykälää parempi.
Miten vähän tai paljon noissa koneissa oikeasti on eroja?
Jos nyt ei puututa jarru/alusta muutoksiin tässä kohdassa vaan halutaan vain vaihtaa kone niin että se käy.
Onko plugit ja anturit samoja, jolloin johtosarjaa ei tarvi vaihtaa? Tietokoneboksissa on tietysti eri ohjelma, mutta onko ne niin lähelle samoja, että auton voi viedä ajamalla ohjelmoitavaksi, vai onko ne niin eri, ettei suostu toimimaan ollenkaan?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Voisiko e46:sen koneeseen vain vaihtaa e36:sen imusarjan maf:n ja muut lisukkeet? Jolloin e36:sen moottorinohjaus saisi edelleen signaalit samoilta antureilta kuin ennenkin?
Voi kyllä olla tarpeettoman suuri savotta muutaman hevosen vuoksi. Joka tapauksessa M-sarjan 4-sylinteriset on ihan hyviä perusmoottoreita, jos ei sitä ole rikottu.Last edited by jluoma; 03-08-2019, 14:05.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostVoisiko e46:sen koneeseen vain vaihtaa e36:sen imusarjan maf:n ja muut lisukkeet? Jolloin e36:sen moottorinohjaus saisi edelleen signaalit samoilta antureilta kuin ennenkin?
Voi kyllä olla tarpeettoman suuri savotta muutaman hevosen vuoksi. Joka tapauksessa M-sarjan 4-sylinteriset on ihan hyviä perusmoottoreita, jos ei sitä ole rikottu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNuo B19 koneet on moottorinohjaukseltaan täysin erilaisia kuin vanhemmat b16 ja B18 koneet. Moottorinohajus on täysin eri, kuten on anturit jne. Ei ole siis pelkkä softaero. Myös esim. nokka-akselin triggeröintikin on eri. Eli vaatii käytännössä koko paketin vaihtamisen sähköineen. Jos se on e36:sta peräisin, niin menee toki ihan plug and play, mut esim. e46:sta jos on, niin menee haastavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJarrut vaihtoon tulee ekana mieleen eli eteen jäähd. levyt ja taakse levyt, ehkäpä vakaajakin. Pakoputki, ehkä jousta ja iskaria :think
Onko auton vaihto pois suljettu ?
Comment
-
-
Originally posted by Juusoärr View Postjarrujen päivitys on otettu huomioon, autossa myös säädettävä alustasarja jonka pitäisi käyä "316-323ti" e36 compacteihin joten siinäkään ei pitäisi tulla ongelmia. tuv laput löytyy. autoa ei olla vaihtamassaPojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
Comment