Asentoantureissa voi olla sitten eri tyyppisiä että ota huomioon kun sotket osia keskenään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54B30 E36:een
Collapse
X
-
Joo, M52 sinkkuvanoksessa on eri tyyppinen kampuran asentoanturi kuin M52TU/M54 koneissa. Oon huono anturityypeissä, mutta muistelisin, että uudemmissa hall-anturi ja sinkkuvanoksessa jonkunlainen induktiivinen. Erona ainakin se, että uudempi anturi tarvii jatkuvan jännitteen ja signaalikarva erikseen. BMW:ltä tosiaan saa adapterijohtosarjaa numerolla 12514592703. En tiedä missä tapauksessa tämä on ollut käytössä. Johtosarjalla uudemman anturin saa M52 sinkkuvanoksen johtosarjaan. Se ryöstää jatkuvan jännitteen nokan asentoanturilta. Jos sinkkuvanoslohkoon rakentaisi, niin sitten pitää tietysti lohkon takapäässä olla anturille paikka ja kampurassa kehä.
Nokan asentoanturit ovat mielestäni molemmissa variaatioissa hall-antureita, mutta anturin malli on eri. Sinkkuvanoksen anturi ei välttämättä käy paikalleen tuplavanoksen kanteen ja jos tuplavanoksen anturia haluaa käyttää, niin anturin tyyppi ja kytkentä pitää tarkistaa. Liittimet eivät käy suoraan ristiin.
Puolien malli on eri, mutta liitin näyttää silmämääräisesti samalta. Puolien johtosarja saattaa käydä paikalleen tai sitten ei. Tuplavanoksen puolien johtosarja saattaa käydä sinkkuvanoksen moottorin johtosarjan liittimeen tai sitten ei. En ole itse vertaillut osia swappausmielessä, niin tarkemmin en osaa sanoa.
Comment
-
-
On se mahdollista ja onnistuu varsin helpostikkin. Ainoa mikä ei tosiaan ole plug and play on tuo kampuran anturi, mutta kuten Skarpa sanoin, niin sille saa adapteri johtosarjan. Jos ei halua ruveta liittimiä vaihteleen. Pakovanos pysyy perusasennossa ilman ohjausta ja imuvanoksen ohjaus onnistuu sillä m52 johtosarjallakin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment