Announcement

Collapse
No announcement yet.

323i -->m50b20 kova vp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flip it right
    BTCF Member
    • Jun 2017
    • 2
    • Siilinjärvi

    323i -->m50b20 kova vp

    En äkkiä löytänyt juttua tästä modista, eli m52b25 koneen perään olisi tarkoitus laittaa kovavauhtipyörä m50b20 peräisin... Lueskelin että m50b25 koneen kanssa joutuu jatkamaan tappia ja korkeamman laakerin tai vaihtamaan käpälän... Onko kukaan tehnyt tätä modia ja jotain huomoitavaa että saa kytkimen pelaamaan normaalisti ?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16442
    • Asikkala

    #2
    Huomioitavat asiat kerroit itse.

    Comment

    • Flip it right
      BTCF Member
      • Jun 2017
      • 2
      • Siilinjärvi

      #3
      noniin sillonpa helppo käydä työhön tietysti jos jollain on mitat tiedossa voi verrata omiin löydöksiin

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16442
        • Asikkala

        #4
        Tämmöinen amatöörin huutelu väliin että onko kampiakselin asentoanturin kanssa jotakin ohjelmaa tässä hommassa ?

        Comment

        • hermunen
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 78
          • -

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Tämmöinen amatöörin huutelu väliin että onko kampiakselin asentoanturin kanssa jotakin ohjelmaa tässä hommassa ?
          Ei koska anturi on koneen etupuolella?

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Anturin paikalla ei merkitystä, näin ainakin M20 kovan vp:n kanssa:


            - öljypohjasta tavaraa pois tai sorvaat vauhtipyörää.

            - E21 323 painelaakeri tai jatkat työsylinterin tappia 5-10mm.
            - kovan VP:n pultit.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11103
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Flip it right View Post
              En äkkiä löytänyt juttua tästä modista, eli m52b25 koneen perään olisi tarkoitus laittaa kovavauhtipyörä m50b20 peräisin... Lueskelin että m50b25 koneen kanssa joutuu jatkamaan tappia ja korkeamman laakerin tai vaihtamaan käpälän... Onko kukaan tehnyt tätä modia ja jotain huomoitavaa että saa kytkimen pelaamaan normaalisti ?
              Joo näin jos pistät siihen m20 tms. matalamman kovan vauhtiksen. Mutta m50b20 kova vauhtis on oikeasti korkeampi, mitä kaksoismassa. Se jää jo vakio osilla kantamaan. Sun pitää laatikloon vaihtaa ko. vaihtipyörän kanssa ollut matalampi kytkinhaarukka ja sillä pelaa bolt-on.

              Sinänsä koko hommassa ei oo järkeä, koska tuo m50b20 kova vauhtis on ihan yhtä painava kuin kaksoismassakin, se ei oo myöskään sen pitävempi, koska on 228mm vaan ja asetelma on niin erikoinen ettei siihen saa pitävämpää vaihdettua.


              M50b20 kova vauhtis kuvassa oikeella.
              Last edited by Pazi88; 31-10-2019, 15:20.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎