Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M52b20 vikakoodi 65 ei poistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eezz
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 16
    • helsinki

    e36 M52b20 vikakoodi 65 ei poistu

    Eli inpa näytti vikakoodia 65 (nokka akselin asentotunnistin)
    Ostin alkuperäisen siemenssin anturin eikä koodi lähtenyt pois?
    Auto alkaa rötäämään 5000 paikkeilla eikä kierrä enempää.
    Kun virrat on päällä kuuluu moottorista korkeaa ääntä ja tikitystä onko tämä normaalia? Video: https://streamable.com/sjjuu
    Tässä myös loput vikakoodit mitä inpa näyttää:
    55, 25 65, 12, 214.
    Mistä vikaa lähtisi nyt etsimään? Ongelmat tulivat ensimmäisen käynnistyksen jälkeen kun olin vaihtanut moottorin, toimi ensimmäisen käynnistyksen normaalisti.
    Last edited by eezz; 28-10-2019, 15:37.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11103
    • Oulu

    #2
    Se ei kierrä enempää ton vikakoodin 214 vuoksi ( Vehicle Speed Signal (VSS)). Siitä ecusta pitäis sofata nopeussignaalin tarve pois tai vetää nopeussignaalin piuha eculle.

    Sulla on myös molemmat lambdat irti tai rikki.

    55 Lambda Sensor Heater -Bank 2
    25 Lambda Sensor Heater -Bank 1

    Sit on vielä tämäkin:

    12 TPS or Plausibility

    Minkä syypää yleensä on kampuran asentotunnistin, joka vetää 5v linjaa alas. Ja tämä johtuu yleensä siitä kun termarin koppa vuotaa jäähdytin nestettä kampuran asentoanturin päälle ja pilaa sen ajan myötä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1824
      • N/A

      #3
      Originally posted by eezz View Post
      Eli inpa näytti vikakoodia 65 (nokka akselin asentotunnistin)
      Ostin alkuperäisen siemenssin anturin eikä koodi lähtenyt pois?
      Auto alkaa rötäämään 5000 paikkeilla eikä kierrä enempää.
      Kun virrat on päällä kuuluu moottorista korkeaa ääntä ja tikitystä onko tämä normaalia? Video: https://streamable.com/sjjuu
      Tässä myös loput vikakoodit mitä inpa näyttää:
      55, 25 65, 12, 214.
      Mistä vikaa lähtisi nyt etsimään? Ongelmat tulivat ensimmäisen käynnistyksen jälkeen kun olin vaihtanut moottorin, toimi ensimmäisen käynnistyksen normaalisti.
      Eikös 25 ja 55 viittaa lambdoihin. 214 kai viittaa siihen, ettei DME saa nopeussignaalia, ja eikös se silloin juuri rajoita kierrokset jonnekin viiden tonnin huitteille?

      Katsotaan mitä kokeneemmat sanovat ...

      (Myöhästyin )
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • eezz
        Newbiemmer
        • Jul 2019
        • 16
        • helsinki

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Se ei kierrä enempää ton vikakoodin 214 vuoksi ( Vehicle Speed Signal (VSS)). Siitä ecusta pitäis sofata nopeussignaalin tarve pois tai vetää nopeussignaalin piuha eculle.

        Sulla on myös molemmat lambdat irti tai rikki.

        55 Lambda Sensor Heater -Bank 2
        25 Lambda Sensor Heater -Bank 1

        Sit on vielä tämäkin:

        12 TPS or Plausibility

        Minkä syypää yleensä on kampuran asentotunnistin, joka vetää 5v linjaa alas. Ja tämä johtuu yleensä siitä kun termarin koppa vuotaa jäähdytin nestettä kampuran asentoanturin päälle ja pilaa sen ajan myötä.
        Löytyykö ton piuhan vetämiseen ohjeita? Tää ecu oli sulla ajoneston poistossa ja muistaakseni sanoit että tuo nopeushommankin koodasit pois vai muistanko väärin? Missä tää anturi sijaitsee?

        Comment

        • eezz
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 16
          • helsinki

          #5
          Tekniikanluovuttaja autossa oli luistonesto mutta tässä autossa ei ole, voiko se vaikuttaa asiaan jollain tavalla? Olen poistanut ne luistonesto hommelit kaasuläpästä

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11103
            • Oulu

            #6
            Originally posted by eezz View Post
            Löytyykö ton piuhan vetämiseen ohjeita? Tää ecu oli sulla ajoneston poistossa ja muistaakseni sanoit että tuo nopeushommankin koodasit pois vai muistanko väärin? Missä tää anturi sijaitsee?
            Jos on minun tekemä boksi, niin nopeus signaalin tarve pitäs kyllä olla poistettu. Mitä koodeja jää jos nollaa vikakoodit? Ohjeita pitäs löytyä googlella, mutta sähkökaavioita ihmettelemällä onnistuu myös.

            Kampuran asentoanturi on siinä koneen etupäässä. Ja luistonestolla tai sen puuttumisella ei ole vaikutusta.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • eezz
              Newbiemmer
              • Jul 2019
              • 16
              • helsinki

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jos on minun tekemä boksi, niin nopeus signaalin tarve pitäs kyllä olla poistettu. Mitä koodeja jää jos nollaa vikakoodit? Ohjeita pitäs löytyä googlella, mutta sähkökaavioita ihmettelemällä onnistuu myös.

              Kampuran asentoanturi on siinä koneen etupäässä. Ja luistonestolla tai sen puuttumisella ei ole vaikutusta.
              Mulla tulee bemarille virta isommasta akusta virtakaapeleilla koska akku on kuollut ja vaihdoin järeämmät kaapelit niin kaikki vikakoodit hävisi eikä enää anna kuin koodin 52, eilen antoi myös 68 ,ei anna edes lambdoista koodia vaikka ne on irti
              Voisko tässä olla vaan bensapumppu viallinen tai imuvuoto kun tekee näin jos painaa kaasun pohjaan että tukehtuu 4500 kohdalla jos painaa vaan pari senttiä kaasua nousee punarajalle
              Tai voisiko ecu olla rikki?
              Last edited by eezz; 30-10-2019, 02:29.

              Comment

              • eezz
                Newbiemmer
                • Jul 2019
                • 16
                • helsinki

                #8
                Tuntuu että auto käy helvetin rikkaalla, savuttaa ja käryää niin paljon että silmiä kirvelee. Tulpat oli ihan mustat ja pari kertaa on tulpat kastuneet startatessa ja pariin tulppaan tullut sellainen nokipiikki ettei anna kipinää kunnolla.
                Ei pidä bensanpaineita. Voisiko vuotavat suuttimet aiheuttaa tälläistä vikaa?
                Vanhaomistaja tosiaan oli poistanut bensafiltterin enkä ymmärrä miksi. Ostin uudet suuttimet ja bensapumpun+uudet bensaputket ja filtterin toivottavasti alkaisi sitten toimimaan. Inpalla olen katsellut noita arvoja kun auto käynnissä mutta en ymmärrä niistä mitään, saisko tähän jeesiä, jos vaikka laittasin kuvia joistain arvoista tänne ja kokeneemmat osais sanoa, eli mitä arvoja kannatas katsella?
                Olen myös kokeillut kahdella ilmamassamittarilla toinen siemens ja toinen tarvike tuntuu että se siemens on rikki kun toimii huonommin sillä kuin tarvike anturilla, mutta kun nappasee johdon pois niin sammuu samantien eikä lähde käyntiin
                Last edited by eezz; 09-11-2019, 18:19.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎