Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28 fuel trim bank1 yli arvojen välillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    M52b28 fuel trim bank1 yli arvojen välillä

    Ongelman huomasin kun vaihdoin huohottimen letkuineen putkineen, imusarjantiivisteet ja venakopan tiivisteet. Öljytikun putkeen en vielä ole vaihtanut tiivistettä.

    Kun vika on päällä tyhjäkäynti tärrää ja fuel trim bank 1 kohoaa 50-70 paikkeille ja lambda 1 arvo alkaa heittelemään.

    Bank2 arvot ei missään vaiheessa muutu vaan pysyy nollissa.

    Pysyvä vikakoodi lambda2 lämmitys ja kun fuel trim bank1 menee yli 80 tulee siitä herja.

    Ja välillä fueltrim pysyy nollassa ja auto käy nätisti.

    Bräcleanerillä en saanut arvoja elämään. Ja pakoputken läpälle menevä putki on tulpattu.

    Kaasuun auto vastaa hyvin ja tehot tuntus olevan tallessa.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11103
    • Oulu

    #2
    Mahdoitkohan laittaa lambdojen johdot ristiin remontin aikana.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Mahdoitkohan laittaa lambdojen johdot ristiin remontin aikana.
      Tätäkin epäilin, uskoisin että en koska ennen remonttia oli lambda2 heat fail ja se pysyy edelleen 2 lambassa. 1 lambdan liitintä ku heilutteli niin tasaantu et voi olla vika siinäkin
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Ihan vaan jos joku etsii tätä myöhemmin ja Paazin kyssäriin tarkennus niin taaempi lambada (bank 2) on koneen päällä muovin alla etummainen,
        etummainen lambda (bank 1) menee taaempaan liittimeen.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Testailu jatkuu, edelleenkään ei bräcleanerillä löydy vuoto kohtaa, mutta Lambda 2 on nyt todettu vialliseksi. Heitin piuhat ristiin niin Lambda 2 arvot alkoi elämään ja Lambda 1 jämähti. Syy todnäk venakopan vuoto joka muuten tiputtaa suoraan Lambda 2 päälle öljyn.

          Vikakoodeissa näkyy vain Lambda2 lämmitys, tuleeko näissä edes muuta herjaa?

          Jännäksi homman tekee se että moottorin heittelyt tasaantuu kun auto käydessä Lambda2 piuhan käyttää irti ja laittaa takaisin :think
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Itse yksinään puhellen. Löysimpä jutun että jumittanut vanos solenoidi vois aiheuttaa oireet, joten otetaampa sekin tutkintaan.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              Nokan ajotus tyhjäkäynnillä 22-23 eli normi ja nousee. kierrosten noustessa.
              Tulppia vaihtaessa hämmennys oli suuri kun 5 pytystä löytyi Bosch 4 kärki ja muut oli Denson 2 kärki tulppia. Nyt jatko seurantaan miten käyttäytyy lämpimänä. Ainakaan puoli lämpöisenä fuel trim pysyi nollissa
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Nyt on lambda 2 vaihettu ja sekin toimii. Kierroksilla noston jälkeen moottori edelleen säätää seosta rikkaammalle, lisäksi näyttäs että huohotin imee todella paljon öljyä imusarjaan :think. Voiko venttiilikopan sisäpinnassa oleva levy, huohotuslevyn huono kiinnitys tehdä tuon vai onko uusi febi.n huohotin paska.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #9
                  Originally posted by Scitso View Post
                  Nyt on lambda 2 vaihettu ja sekin toimii. Kierroksilla noston jälkeen moottori edelleen säätää seosta rikkaammalle, lisäksi näyttäs että huohotin imee todella paljon öljyä imusarjaan :think. Voiko venttiilikopan sisäpinnassa oleva levy, huohotuslevyn huono kiinnitys tehdä tuon vai onko uusi febi.n huohotin paska.
                  Vastailin jo tuonne käynti/päästöongelmiin, että öljyä menee mullakin imusarjaan. Imupuolelle uusittu kaikki tiivisteet ja letkut (ei tankin huohotusletkua ja suuttimien tiivisteitä) Huohottimen vaihdoin orkkiksestä Febiin ja ei mitään muutosta öljynkulutuksessa. Orkkis huohottimen kalvo oli ehjä.

                  Vaihdoin venakopankin alumiinisesta takaisin siihen orkkis muoviseen ja tälläkään ei tuon taivaallista merkitystä.

                  Lambdat toimii itsellä, mutta arvoja en muista.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Vianhaku jatkuu...
                    Nappasin venakopan huohotuksen irti ja tulppasin imusarjan pään sekä laitoin letkun ventiilikopasta moottoritilaan alaspäin.
                    Käynti parani heti, eikä vikakoodeja ole tullut. Eli venakopan tiivisteestä vetää ilmoja. Kunhan taas on aikaa niin otettava uusiks irti.
                    Sitä en tiedä selittääkö se myös öljyn menemisen imusarjaan
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #11
                      Kattelinpas tuossa livedataa tyhjäkäynnillä lämpimältä koneelta. Moottori siis M52B25. Mitä sanotte tuosta ilmamäärämittarista? :think

                      Vikakoodeja ei autossa ole.


                      Engine load (mg/stroke) 92-95 (0-7 asteikko)
                      Total air use of air mass flow meter 12 (0-20 asteikko)
                      Air use of the idle valve control valve (kg/h) 12 (0-10 asteikko)
                      Ignition timing (Degrees KW) 6-8 (0-10 asteikko)
                      Spark time monitoring 0-38 (0-10 asteikko)

                      Lambdat liikkuu noin 1-4,8V välillä
                      Fuel control integrator 1 liikkuu välillä 2-12 (-80-80 asteikko)
                      Fuel control integrator 2 lliikkuu välillä -7-7 (-80-80 asteikko)
                      Adaptation value add 1 = -33 (-100-100 asteikko)
                      Adaptation value add 2 = -31 (-100-100 asteikko)
                      Adaptation value multiply 1 = -14 (-40-40 asteikko)
                      Adaptation value multiply 2 = -8 (-40-40 asteikko)

                      Idle speed integrator % = -0,5
                      Camshaft position (degrees KW) liikkuu välillä 21-24,70
                      Oxygen sensor heater 1 = 80,85
                      Oxygen sensor heater 2 = 80,85

                      Voltage of the air mass flow meter = 0,64
                      Knock sensor signal 1 = 0,1-0,3
                      Knock sensor signal 2 = 0,02-0,12

                      Engine roughness seilaa 0-500 välillä
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11103
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Kattelinpas tuossa livedataa tyhjäkäynnillä lämpimältä koneelta. Moottori siis M52B25. Mitä sanotte tuosta ilmamäärämittarista? :think

                        Vikakoodeja ei autossa ole.


                        Engine load (mg/stroke) 92-95 (0-7 asteikko)
                        Total air use of air mass flow meter 12 (0-20 asteikko)
                        Air use of the idle valve control valve (kg/h) 12 (0-10 asteikko)
                        Ignition timing (Degrees KW) 6-8 (0-10 asteikko)
                        Spark time monitoring 0-38 (0-10 asteikko)

                        Lambdat liikkuu noin 1-4,8V välillä
                        Fuel control integrator 1 liikkuu välillä 2-12 (-80-80 asteikko)
                        Fuel control integrator 2 lliikkuu välillä -7-7 (-80-80 asteikko)
                        Adaptation value add 1 = -33 (-100-100 asteikko)
                        Adaptation value add 2 = -31 (-100-100 asteikko)
                        Adaptation value multiply 1 = -14 (-40-40 asteikko)
                        Adaptation value multiply 2 = -8 (-40-40 asteikko)

                        Idle speed integrator % = -0,5
                        Camshaft position (degrees KW) liikkuu välillä 21-24,70
                        Oxygen sensor heater 1 = 80,85
                        Oxygen sensor heater 2 = 80,85

                        Voltage of the air mass flow meter = 0,64
                        Knock sensor signal 1 = 0,1-0,3
                        Knock sensor signal 2 = 0,02-0,12

                        Engine roughness seilaa 0-500 välillä
                        Nuo inpan asteikot on ihan levottomia. Niihin ei ole mitään luottamista. Muuten tossa on kaikki normaalia, mutta adaptaatio arvot haiskahtaa väsyneeltä MAF:lta.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Nuo inpan asteikot on ihan levottomia. Niihin ei ole mitään luottamista. Muuten tossa on kaikki normaalia, mutta adaptaatio arvot haiskahtaa väsyneeltä MAF:lta.
                          No joo vähän sama käsitys tullut itellekin, että ei varmaan nuo asteikot ole kohdallaan. Pitää varautua hommaamaan uusi maffi. Kiitokset analyysistä
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎