Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuppipenkit E36:en

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DB07
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 9
    • Seinäjoki

Kuppipenkit E36:en

Mulla olis semmonen ongelma, että jos vaihdan kuppipenkit.. miten täytyy toimia johtojen kanssa (sähkösäätöiset penkit), koska jos otan johdot vain irti niin sen jälkeen syttyy mittaristossa airbagin valo palamaan. Saako ne räjähdyspatruunat ja kaikki muut hässäkät sieltä irti ja sit ne pitää vaan jättää sinne heilumaan kuppipenkkien alle. vai olisiko siihen jotain muuta mahdollisuutta?? Kellään tietoa..
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

ikä

ainakin ensimmäisissä e36 malleissa pitäis vielä onnistua muutoskatsastamaan bägit pois.... on vaan aika työläs homma..
    miks kuppipenkit jos saan kysyä...
    Aprilia RSV4

Comment

• DB07
      Newbiemmer
      • Dec 2003
      • 9
      • Seinäjoki

Anteeksi..

Siis mulla on 97vuosmallin auto. Siin ei ole vielä turvatyynyllisiä penkkejä. Mutta, jos mä irrotan alkuperäiset penkit ja otan joohdot irti niin heti syttyy airbaginvalo..

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Siellä on turvavöiden lukkosysteemeissä esikiristimet joiden piuhan irroitus deletoi koko bagisysteemin. Ei siis mahdollisuuksia poistaa. Toisaalta jos jätät nämä paukkulukot penkin alle, sattuu Juhaa taatusti leukaan kun kolaritilanteessa iskeydyt "vastapalloon" kohti päintulevaa/täyttyvää bagia.
        Tämän ikäisessä on jo niin isopussinen bagi jota ei todellakaan parane ottaa päin naamaa ilman toimivaa vöiden esikiristinjärjestelmää. Artisti maksaa muuten kaikki mahdolliset henkilövahingot mitä tämän tyyppisestä "virittelystä" kolaritilanteessa seuraa.
        Miksi ihmeessä muuten "ralliauton penkit" -97 e36:een...?

Comment

• DB07
          Newbiemmer
          • Dec 2003
          • 9
          • Seinäjoki

Kiitoksia sinulle!

Tämän mä halusinkin tietää!! Eli niiden poistaminen/vaihto ei ole mahdollista.. =( En nyt ihan "kuppikuppipenkkejä" haaveillutkaan, vaan semmoset hieman niiden malliset. Kaikkea sitä sairaan mieli tekee

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Joo, kyllä se näiden uudempien bagisysteemien kanssa on niin että nuo ratti ja penkkimuutokset alkaa monessa suhteessa olemaan mahdottomia. Siis tarkemmin kaikki ne muutokset jotka ovat kyseiseen mallisarjaan tarkoitetun valinnaisosien ulkopuolella. Penkkiongelmaa ei niissä autoissa ole joissa räjähdyspanoksilla toimiva vöiden esikiristinjärjestelmä on itse vyömekanismissa, eikä penkin lukkokappaleessa. Nykyisin katsastuksessahan ei hyväksytä orggispenkin kiristinpanoksella varustetun lukkokappaleen siirtämistä mihinkään muuhun kuin valmistajan omaan penkkiin. Eli kaikki jälkivirittelyt tässäkin suhteessa ovat ainakin laittomia, vaikka olisivatkin ihan toimivia. Oma lukunsa onkin sitten penkit mitkä sisältävät sivuairbagin.
            Eli jos tuohon haluaa sporttipenkin, on se etsittävä bemun omista M3 tms.valikoimista.

Comment

• toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

ei sittenkään mitään. :S väärä topic.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎