Auto vm 93 325 coupe aj. 240000km. Nopeaa nykimistä osakaasulla,eikä vastaa kaasuun kovin hyvin alle 3000 kierroksen. Vaihdettu: tulpat,ilm.suodatin,vanos(äänen takia enimmäkseen).Käytetty testerissä,ei mitään koodeja,katsottiin käynnissä ollessa joitain arvoja,ok. Lambdassa jotain häiriöitä ja hidas joten vaihdoin senkin,kiihtyy paremmin ja tasasemmin yläkierroksilla mutta nykiminen jatkuu. Haitarikumi ja alipaineletkut ehjiä. Bensansuodattimen ajattelin vielä vaihtaa,tiedä sitten auttaako mitään. Puolat tulee enää mieleen mitkä vois tuota tehä,pystyykö niitä esim. yleismittarilla mittaamaan vai pitääkö viedä johonkin liikkeeseen??? Se vielä että kun otin akunkengän irti pariksi tunniksi,ruisku ilm. nollaantuu ja auto tuntui aluksi toimivan paremmin mutta n 50km erilaista ajoa ja nykiminen taas voimakasta,prkl. Jos jollain neuvoja mitä vielä voi tehdä,KERTOKAA,kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vielä kerran nykimistä..:) E36-93
Collapse
X
-
Kokeile ottaa ilmamassamittarin piuha irti, ja käy sitten ajamassa jos ei nyi enää niin mittari rikki.
Puolat myös hyvin todennäköinen vaihtoehto, ensiöpuolen resistanssin pystyy mittamaan, muttei toisiopuolta, vai olikohan ne toisinpäin enivei ei pysty mittaamaan tarkasti kotikonstein.
Kokeile auto tyhjäkäynnillä nykiä niitä puolien liittimiä yks kerrallaan irti jos jonkin puolan kohdalla ei käyntiääni muutu oleellisesti niin ei muutaku uus puola tilalle ja kokeilemaan. Näin olen itse joutunut toimimaan jo kolmen rikkinäisen puolan kohdalla, jotka aiheuttivat melko samanlaisia oireita.Last edited by MasaYards; 28-08-2005, 23:28.
-
-
Ei ne puolatkaan ikuisia ole.
Tulppia vaihtaessa huomasin että kaksi puolaa oli omaan autooni vaihdettu jo aiemmin ja lopuissa neljässä oli pieniä hiushalkeamia.
No tulppien vaihdon jälkeen auto alkoi silloin tällöin kiihdyttäessä nykiä aika voimakkaasti, jonka arvelin johtuvan puolista. Vaihdoin suosiolla kaikki neljä orkkispuolaa, eikä sen jälkeen ole ilmennyt nykimistä.
Merkkihuollolla on ainakin testilaitteet, jolla ne pystyy testaamaan puolien toimivuuden. Kait ne on jotain oskilloskoopin tyylisiä vehkeitä.
Comment
-
-
Joo niin kuulin ettei silläkää varmaa tietoo saa.Eli turha niitä o mihkää laakkoselle raahata ja maksaa taas maltaita, ostan ensi yhen uuden ja koitan kaikki pytyt läpi. Kuhan nyt ei ois montaa sitte mitkä pätkii.Millähä perusteella ne puolat toimis sitte kierroksilla paremmi? Oli muute tulppia vaihtaessa vuotanu ne o-renkaat öljyä niihi kuoppii,yx tulppa melkee ui siellä,ei varmaa ihme jos on puola paskana. Meni vaa eri paikkoihi ne puolat ku vaihettii venakopan tiiviste ni en tiiä mihkä se 5 pytyn puola nyt meni mikä oli eniten öljyssä.No,koitetaan.
Comment
-
Comment