Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 sedanin mittaritaustat...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juxeri
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 3

e36 sedanin mittaritaustat...?

elikkäs mitä tehdä kun mittaristo on lähtenyt "kuoriutumaan"... eli onko mahdollista esim printtailla netistä pohjat tjsp ja vaihtaa itse = halpa ratkaisu
    vai
    viedäkkö korjaamolle = pirun kallis ratkaisu :P
  • 3BMW
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 628
    • Turku

Originally posted by juxeri
    elikkäs mitä tehdä kun mittaristo on lähtenyt "kuoriutumaan"... eli onko mahdollista esim printtailla netistä pohjat tjsp ja vaihtaa itse = halpa ratkaisu
    vai
    viedäkkö korjaamolle = pirun kallis ratkaisu :P

Siis onko sulla lähtenyt mittariston pohjat kuoriutumaan?????

Mittariston pohja on yhtenäinen muovinen levy joten ihmettelen suuresti jos se on kuoriutunut. Varmaan tulee halvimmaksi kun ostat risan mittariston täältä kautta ja vaihdat pohjat siitä mittaristoosi? Ei ole mikään paha homma, pelkkää ruuvien avaamista.....osta vaan pienet TORX-avaimet ennen urakkaan ryhtymistä.

Comment

• taunus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 58
      • tuusula

mullaki on kuoriutunu yritin taivuttaa rullalle menneen osan takas levyyn kiinni, mut oli nii haperoo et hajos vaa ja siit lähtie ehtiny printattavii mittarintaustoi netist, mut ei löydy

Comment

• juxeri
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 3

mittaristosta...

gti lehden keskustelusta löysin jonku "tarjoamia netti sivuja joilla ois e36 malliin mittaristoja" vaan eipä ainakaa mun e36:Ses oo sellaset mittaristot ku siel on... ne ehdotti siel et repisin mittariston irti->skannaisin sen->printtais tarra paperille ja liimais takas...

eipä vaa kuulosta oikee bemarin "luxus" imagoon sopivalta ratkasulta :P

löysin netistä jostai kaupasta mittaristoi mut hintaki oli huokeat 65e...
        tiedänpä tos läheisel romiksel yhen e36:sen taidan käydä siis poistelee sen mittaristot :P

tota tosta itse vaihto urakasta... ni onks se vaa nii et ne kojelaudan ruuvit irti ja sit taustoja vaihtelemaa? vai onks mahdollista et voin vahingos repii jonku mittarin johdon irti tjsp?

Comment

• 3BMW
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 628
          • Turku

Originally posted by juxeri
          gti lehden keskustelusta löysin jonku "tarjoamia netti sivuja joilla ois e36 malliin mittaristoja" vaan eipä ainakaa mun e36:Ses oo sellaset mittaristot ku siel on... ne ehdotti siel et repisin mittariston irti->skannaisin sen->printtais tarra paperille ja liimais takas...

eipä vaa kuulosta oikee bemarin "luxus" imagoon sopivalta ratkasulta :P

löysin netistä jostai kaupasta mittaristoi mut hintaki oli huokeat 65e...
          tiedänpä tos läheisel romiksel yhen e36:sen taidan käydä siis poistelee sen mittaristot :P

tota tosta itse vaihto urakasta... ni onks se vaa nii et ne kojelaudan ruuvit irti ja sit taustoja vaihtelemaa? vai onks mahdollista et voin vahingos repii jonku mittarin johdon irti tjsp?
          Itse olen myynyt noita mittaristoja parilla kympillä, joten laita ostoilmoitus tänne palstalle.

Jos sulla ei ole bagirattia niin helpommalla pääset kun otat ratin irti(yksi iso pultti keskiön alla). Mittariston yläosasta 2 pientä ruuvia auki ja sen jälkeen lähdet liu-uttamaan ulos yläosa edellä. Takana on 3 liitintä jotka on helpompi irrottaa jos poistat ratin alla olevan ison pahvin ensiksi. Liittimissä on keskellä pienet "napit" joista painamalla saa vapautettua hakasen ylös. Piuhat voi olla vähän tiukat, siksi tuo alapahvin irroitus.

Itse mittaristo aukeaa pienillä Torx ruuveilla ja vuosimallista riippuen siinä voi olla myös isot muoviset "haat" jotka nostetaan keskeltä ylöspäin(on aika piukat). Kun tausta on irti itse mittaristo lähtee kehyksestä kääntämällä pyöreät valkoiset lukot tapeissa nuolen osoittamaan suuntaan.

Toivottavasti neuvoin oikein, on aikaa kun olen itse tuon viimeksi tehnyt

Comment

• juxeri
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 3

kiitos...

jees nyt sit hommailen jostai sen mittariston ja sit eiku hommii :P lähetän laskun sit sulle jos ryssin

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎