Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E36 Kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JARI MÄKI-KALA
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 3

    Bmw E36 Kytkin

    Olisko jollain tietoa / neuvoa onko kytkimen jommassa kummassa sylinterissä vikaa kun E36 325 -90 tekee joskus:pysähtyessä esim. liikenne valoihin ja painettaessa kytkintä EI mene mikään vaihde päälle ja hetken kuluttua toimii ilman mitään vikaa?????????????+
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Kytkimen työsylinteri vuotaa, osta uusi. Helppo vaihtaa ja maksaa n. 30-40 €
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • JARI MÄKI-KALA
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 3

      #3
      BMW E36 kytkin

      Onko työ sylinteri v-laatikon kyljessä oleva?Jos on se ainakaan ei vuoda ulospäin voiko vika olla ylemmässä sylinterissä ja vuotaako se välttämättä ulospäin vai falskaa vain sylinterin sisällä.

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Eräässä vastaavassa tapauksessa vika korjaantui vaihtamalla kampiakselin päässä oleva ns.silmälaakeri...
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          Eli siis kun pidät paikallaan kytkintä pohjassa, hetken ajan päästä pykäliä on vaikea saada päälle, tai sitten jos joku pykälä on jo silmässä, auto yrittää lähteä liikkeelle? Pää- tai työsylinteriltä kuulostaa kyllä. Pääsylinteri voi tosiaan vuotaa sisäänpäinkin.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • NiKo-79
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 220
            • Oulu

            #6
            e36 kytkin

            oireet on täysin samat kuin itsellä oli 325 e36ssa... varsinkin kylmänä vaihdetta laittaessa auto pyrki eteenpäin, ja meni muutenki huonosti päälle... ja kun auto liikkui, niin vaihteet meni hyvin päälle... vika korjaantu vaihtamalla koko kytkin paketti uuteen alkuperäiseen (~500e), mittarissa n.190tkm.

            en sitte tiedä mikä sieltä tarkemmin kuluu, itse levy ei tietääkseni ainakaan ollut lähellekkään finaalissa. ehkä paineasetelma väsyy tai jotain. viisaammat jatkakoon....


            EDIT: Hinta oli siis töineen Oulun merkkiliikkeessä.
            Last edited by NiKo-79; 06-09-2005, 22:51.
            325xi e90
            Ex. 320d e46
            Ex. 325i e36

            Comment

            • Tozi
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2056
              • Epsoo

              #7
              Vika on todennäköisesti pää- tai työsylinterissä, kuten Eeki mainitsikin, joten lähde siitä liikkeelle.

              Ja mitä tuohon alkuperäiseen kytkinpakettiin tulee, niin se maksaa noin 250€,
              siihen kuuluu levy, paineasetelma (joka hajoaa yleensä ekana) ja painelaakeri.

              BMW varaosat, tuning & styling!

              E92 335i -06
              ex E46 330Ci -02
              ex E46 328i Coupe -99
              ex E36 325i Coupe -92

              Comment

              • Jarskaaja
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 11
                • Anjalankoski

                #8
                Kaivan vanhaa esiin... Eli olen huomannut itse, että vaihdelaatikon tuntuma on muuttunut jonkin verran, eli ajossa huomaa että vaihteet on ruvennut menemään huonommin sisään ja pakkia välillä vaikea saada päälle. Johtuukohan kytkimestä/sen öljyistä, vaiko kytkimestä jopa, ideoita?
                No eijjoo riamulla rajaa ku bemmillä ajaa.
                -----------------------------------------
                Bmw E36 320i Coupe -93

                Comment

                • Mumtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 282
                  • Kotka

                  #9
                  Nostellaan taas, kun itsellä on samanlaisia oireita 328:ssa. Kun paikallaan painaa kytkimen pohjaan niin muutamaan sekuntiin ei saa 1. vaihdetta ja pakkia kunnolla päälle vaan joutuu voiman kanssa laittamaan. Sitten 3-5s kun kytkin on ollut pohjassa niin vaihteet menee sisään kuin kuuma veitsi voihin. Voiko kytkin olla jo loppumaisillaan vai olisiko vikaa jommassa kummassa kytkinsylinterissä? Mitään ääniä kytkimestä ei kuulu. takaa tosin kuuluu pieni tömähdys kun yrittää "väkisin" laittaa pykälän sisään paikallaan.
                  - Isi mikä toi on?
                  - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Ei kyllä ihan kytkinsylinteriltä vaikuta :think Meneeks muut vaihteet kunnolla päälle, toimiiko auton liikkuessa paremmin?
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Voi vuotaa myös kampiakselin takastefalta öljyä kytkimelle, päinvastoin kuin yleensä luullaan tämä ei aiheuta normaalissa ajossa luistamista vaan muodostaa yhdessä kytkinpinnoisat irronneen pölyn kanssa "tahnaa" joka pyrkii jonkin verran tarraamaan kytkintä.

                      Comment

                      • BeemeR1
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 310
                        • Junttilan mutka

                        #12
                        Tuossa kesäautoa (Z3) kokeillessa huomasin 1. ja 2. vaihdetta kytkettäessä auton hieman nytkähtävän eteenpäin. Voisiko tuo "tahna" tarrata kytkintä vai onko kytkimen jompi kumpi sylinteri tai paineasetelma kenties menossa?

                        Kytkin ei luista, ravista tai äännä, mutta ykkönen menee hieman muita vaihteita raskaammin sisään. Myös nopeasti vaihdettaessa tuntuu kaikilla vaihteilla kepissä jotain "vastahankaa" synkronisoinnissa. Ihan kuin kytkin ei kunnolla irrottaisi - tai sitten vaihteiston synkat huonona...

                        Kytkin ottaa kiinni polkimen yläasennossa. Onko sillä mitään merkitystä näissä nestekytkimissä?

                        Comment

                        • Mumtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 282
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by BeemeR1 View Post
                          Tuossa kesäautoa (Z3) kokeillessa huomasin 1. ja 2. vaihdetta kytkettäessä auton hieman nytkähtävän eteenpäin. Voisiko tuo "tahna" tarrata kytkintä vai onko kytkimen jompi kumpi sylinteri tai paineasetelma kenties menossa?

                          Kytkin ei luista, ravista tai äännä, mutta ykkönen menee hieman muita vaihteita raskaammin sisään. Myös nopeasti vaihdettaessa tuntuu kaikilla vaihteilla kepissä jotain "vastahankaa" synkronisoinnissa. Ihan kuin kytkin ei kunnolla irrottaisi - tai sitten vaihteiston synkat huonona...

                          Kytkin ottaa kiinni polkimen yläasennossa. Onko sillä mitään merkitystä näissä nestekytkimissä?
                          Kuulostaa tuo sinun ongelma aivan samanlaiselta kuin minullakin. En tosin ole kiinnittänyt huomiota että ryömiikö auto eteenpäin kun laittaa ykköselle paikallaan. Mutta etenkin 1, 2 ja 3 vaihteilla tuntuu aina pieni pykälä kun vauhdissakin vaihtaa, eikä noita voi kovin hitaasti vaihtaa ettei kierrokset tipu liian alas.

                          Tuntuu myös samalta että kytkin ei irrottaisi kunnolla jostain syystä. Kytkin ottaa mulla myös aivan yläasennossa ja välillä tuntuu että on vaikea lähteä liikkeelle, meinaa kone sammua tai kierroksia on vahingossa 1500rpm vaikka nostaa kytkintä ja lisää kaasua aivan samalla tavalla.
                          - Isi mikä toi on?
                          - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                          Comment

                          • Eetyzk
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 98

                            #14
                            -----

                            -----
                            Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 19:08.

                            Comment

                            • BeemeR1
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 310
                              • Junttilan mutka

                              #15
                              Originally posted by Mumtsi View Post
                              En tosin ole kiinnittänyt huomiota että ryömiikö auto eteenpäin kun laittaa ykköselle paikallaan.
                              Ei sitä mullakaan huomaa muuten kuin ovi auki maata katsoessa. Ei siis vedä kytkin pohjassa, ainoastaan sentin pari nytkähtää eteenpäin.

                              Autoon vaihdettiin viime kesänä jarrunesteet. Voiko se operaatio imaista ilmaa kytkimeen?

                              Täytyy tuota joku päivä käydä jollain pajalla näyttämässä. En viitsisi alkaa siihen mitään turhaan vaihtamaan (etenkään kytkintä). Jos ei ongelma pahene tai tule varmaa diagnoosia niin olkoon...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎