Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 moottorin ilmanotto / jarrujen jäähdytys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15239
    • Ajamisen Iloa

    E36 moottorin ilmanotto / jarrujen jäähdytys

    Tuli suunniteltua kuumeisesti uutta BMW palikkaa, ja tänään oli viimeinen nappiin mennyt koesovitus ja nyt voin aloittaa tuotannon.

    Eli E36 kaikkiin korimalleihin ja kumpaankin puskurivarianttiin sopiva ilmanotto. 76mm/3" lähtö josta voi sitten vetää vaikka ilmat turbolle, vapaavirtaussuodattimelle, jarruille tai öljykuulerille...

    Näitä voidaan halukkaille tehdä tilauksesta.
    Sopii orkkis kiinnikkeisiin ja kiinnitystarpeet haponkestävästä sekä avain tulee mukaan.

    Ensimmäinen tuotantopari on vasta menossa myöhemmin tällä viikolla uuniin ja pöydällä majailevat protot on kaikki väärän värisiä, joten tässä pari renderöintiä.

    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot
  • meteor
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 123
    • Hämeenlinna

    #2
    Asiallisen näköiset ilmanohjaimet, yhden muutoksen tekisin. Lähdön letkulle riittävän pitkä, on helpompi ujuttaa letku kun holkki on pidempi ja siihen lemmarikiristys. Meillä kilpurissa oli valmissa ilmanohjaimissa ly.hyet lähdöt ja niihin joutui lisään holkin. Varsinkin kun puskuri pitää irroittaa kun ajaa trailerille myös letkut pitää irroittaa.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15239
      • Ajamisen Iloa

      #3
      Originally posted by meteor View Post
      Asiallisen näköiset ilmanohjaimet, yhden muutoksen tekisin. Lähdön letkulle riittävän pitkä, on helpompi ujuttaa letku kun holkki on pidempi ja siihen lemmarikiristys. Meillä kilpurissa oli valmissa ilmanohjaimissa ly.hyet lähdöt ja niihin joutui lisään holkin. Varsinkin kun puskuri pitää irroittaa kun ajaa trailerille myös letkut pitää irroittaa.

      Täysin suoraa osuutta on tätä varten tehty juuri tuohon malliin. Tässä 25mm otettu tikusta ja alle jäävän bumerangin säde enimmillään 1mm.
      Riippuu tietysti letkusta mutta tuohon tekstiin on noin 12 milliä täysin suoraa 3" kiinnityspintaa, teksti on vain 0,5mm korkea, ajateltu että toimii vähän karkeana kiristyspintana, ja siitä yli ennenkuin suppilo enemmän aukeaa on toinen 12 milliä helposti eli tuuman siinä on sitä kiinnityspintaa riippuen tosiaan siitä joustaako letku milliäkään.

      Tuollaiset ne on luonnossa. Tässä tuo huokeampi ABS versio:




      Minulla on 3 eri mittaista versiota juuri tuon päädyn osalta olemassa eli jos haluaa pidempänä niin ottaa tämän 106mm pitkän jossa tota suoraa on eniten.. Voin myös tehdä sitä siihen lisää customina jos tarvis, suunnittelun tarve sitten määrää ehkä hintaa.
      Last edited by Remotion; 21-09-2020, 12:56.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15239
        • Ajamisen Iloa

        #4
        Tipautin hinnat, eli

        ABS versio vain 120€ protoviimeistelyllä mutta silti haponkestävillä ruuveilla yms ja sama istuvuus ja toimivuus.
        ASA versio 150€, tehdasprintattu täydellinen sileä pinta.

        Näillä pitäis mennä kaupaksi ja hinta ei tuosta enää tipu. Yhden parin printtiaika on 36 tuntia jo pelkästään.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎