Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 pusla-asiaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJP82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 17
    • Kuusamo/Oulu

    E36 pusla-asiaa..

    Kyse on kuvan puslasta numero 1... NettiETK:n (RealOEM) mukaan -6/92 alkaen on eri pusla kuin vanhemmissa. Ja vielä huomattavasti kalliimpi. Mitäköhän eroa niissä on? Jäykempi kenties? Eihän ne päällepäin voi mitenkään erota. Eli onko hirveesti merkitystä minkä laitan, uudemman(kalliimman) vai vanhemman? Esim. Motonetissä myytävä pusla on 91--98 malleihin. Mitä hittoo... Mikä kannattaa laittaa ja mistä? BMW:ltä jompikumpi originellipusla vai huomattavasti halvempi tarvikepusla jostain muualta?

    tuolta osa numero 5


    understeer.com:ista lainattua:
    - 31 12 9 059 288 - E36 Non-M3 Bushings
    - 31 12 9 069 035 - E36 '96+ M3 Bushings (optional for non-M3)
    - 31 12 9 064 875 - E36 '95 M3 Offset Bushings (optional for non-M3)



    Last edited by JJP82; 11-09-2005, 15:05.
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Itteä kiinnostaa kans noi puslat. Tosin olen kaavaillut powerflexien ostoa, jäykkä alusta on niin PoP

    Mistäs noita powereita vois lähtee kyselemään täällä Lohjalla vai onko ihan tilaustavaraa jostain huitsun nevadasta?

    Niin ja oma kärryni on siis ihan -92 loppua eli sitä uudempaa linttaa
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #3
      http://www.uutekki.com/
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by L.H
        Tänks, pitää laittaa puslat tilaukseen heti kun tässä taas rikastuu.
        Aikalailla samanhintasethan nuo on kuin alkup/tarvike puslat..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Tone83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 21
          • Joensuu

          #5
          Joo nuo powerflexi puslat on tilaus tavaraa...kuulemma. Itellä on kans etupään taimmat puslat vaihtoon menossa ja ajattelin tyytyä vakio pusliin. Vakiolla oli hintaa 26€ pari ja uretaanisilla 27€/kpl ja ois joutunu odottamaan 2-3 vk että niitä tulis maahan Englannista.. Ja ihan AD varaosasta niitä kyselin..
          Ex; Audi A3 1.8T ABT -97
          Ex; E36 325 coupe´ -92
          TalviLintta E28 520i -82
          jää lintta 316 4d -86

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #6
            Eiköhän sinne kannata ihan originaalipuslat tilata, ei ne nyt niin paljon maksa. Jos ei nyt sitten välttämättä halua muovipuslia ja autosta kivirekeä Luulisi ettei muovipuslat tee alapallonivelillekään hyvää, nuohat ovat perinteisesti vähän heikko lenkki E36:ssa. Ja kalliimpi kustannus tulee varmaankin vaihtotyöstä, noita alatukivarren pusliakaan kun ei taida ilman prässiä saada helposti vaihdettua.
            e90 330d -05

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Sakulla saattaa olla vielä muutama alatukivarren puslapari jäljellä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Makee28
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 527
                • Kitee

                #8
                kyllä suosittelen uretaanipuslaa.ei tarvii talvellakaan joka linja-auto pysäkkiä kiertää,jos tiehöylä siellä sattunu käväsemään..

                omaan tein itte noi puslat.nailonista ulkokehä ja uretaanista "sydän".voihan sen tehdä kokonaankin uretaanista,mut ei sattunu olemaan ku 40mm uretaani tankoa.
                mutta jos ei satu saamaan uretaania pätkissä ja ei oo sorvarin kaveri,kannattaa ostaa valmiit uretaanipuslat.metri 40mm urtsia ovh 70e/m
                ja metri pienin myytävä erä..

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Makee28
                  metri 40mm urtsia ovh 70e/m ja metri pienin myytävä erä..
                  Saa halvemmalla ja just semmoisen pätkän kuin haluaa, tosin siihen vaaditaan hieman suhdetoimintaa...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    No hmm..

                    Mitäs suosittelette meikälle tuonne taakse?

                    Eli onko ne nyt nuo alatukivarren puslat etc..Mitkä yleisimmi e36 coupessa loppu.

                    Alusta tuossa on jäykkä jo valmiiksi, mutta puslat on vissii aika finaalissa takaa.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Janzki
                      No hmm..

                      Mitäs suosittelette meikälle tuonne taakse?

                      Eli onko ne nyt nuo alatukivarren puslat etc..Mitkä yleisimmi e36 coupessa loppu.

                      Alusta tuossa on jäykkä jo valmiiksi, mutta puslat on vissii aika finaalissa takaa.
                      Laita ihan vakiot, ne on kuitenkin sinne suunniteltu, ja ihan hyvät. Muita puslia ei kannata vaihtaa, Tapiolan essolla kun omaani vaihdatin ko. puslat, se huoltomies sanoi, ettei ole ikinä tarvinnut muita puslia takapäästä vaihtaa sen takia että olisi olleet rikki.

                      Eli ne on ne yhdet mitkä sieltä aina menee. Alkuperäiset maksaa 16e/ kpl.

                      Miten oot huomannut että puslat lopussa ? vaeltelee vai kolisee? Katso samalla iskarin yläpään tukilaakerit jos et ole jo katsonut, ne on tosi monessa rikki niin, että laakerin keskitappi on irronnut laakerista ja liikkuu omia aikojaan. Noiden toiminnan huomaat, kun laitat jonkun ajamaan autoasi ja itse kokeilet kontin puolelta että liikkuuko iskarin yläpää töyssyissä.

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by JJP82
                        Kyse on kuvan puslasta numero 1... NettiETK:n (RealOEM) mukaan -6/92 alkaen on eri pusla kuin vanhemmissa. Ja vielä huomattavasti kalliimpi. Mitäköhän eroa niissä on? Jäykempi kenties? Eihän ne päällepäin voi mitenkään erota. Eli onko hirveesti merkitystä minkä laitan, uudemman(kalliimman) vai vanhemman? Esim. Motonetissä myytävä pusla on 91--98 malleihin. Mitä hittoo... Mikä kannattaa laittaa ja mistä? BMW:ltä jompikumpi originellipusla vai huomattavasti halvempi tarvikepusla jostain muualta?

                        tuolta osa numero 5


                        understeer.com:ista lainattua:
                        - 31 12 9 059 288 - E36 Non-M3 Bushings
                        - 31 12 9 069 035 - E36 '96+ M3 Bushings (optional for non-M3)
                        - 31 12 9 064 875 - E36 '95 M3 Offset Bushings (optional for non-M3)

                        [/url]
                        Toi pusla vaihdettiin jäykemmäksi (juuri tuolloin 6/92, koska vanhempi pehmeämpi kumi päästi herkästi pyörät (ratin) tärisemään jarrutuksissa. Muuta eroa ei minun tietääkseni ole kuin juuri tuo kumiseos.

                        Comment

                        • Makee28
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 527
                          • Kitee

                          #13
                          Originally posted by Leka
                          Saa halvemmalla ja just semmoisen pätkän kuin haluaa, tosin siihen vaaditaan hieman suhdetoimintaa...
                          puhuinkin ovh:sta.. 20e metristä maksoin

                          Comment

                          • petteriu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1164
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by Tone83
                            Joo nuo powerflexi puslat on tilaus tavaraa...kuulemma. Itellä on kans etupään taimmat puslat vaihtoon menossa ja ajattelin tyytyä vakio pusliin. Vakiolla oli hintaa 26€ pari ja uretaanisilla 27€/kpl ja ois joutunu odottamaan 2-3 vk että niitä tulis maahan Englannista.. Ja ihan AD varaosasta niitä kyselin..
                            Löytyy suoraan varastosta, kunhan kysyt oikeasta paikasta. Hintasuhde on tosin tuota luokkaa, jopa vähän huonompi (30,5€/kpl).

                            Petteri
                            Last edited by petteriu; 11-09-2005, 21:03.
                            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by HJP
                              Laita ihan vakiot, ne on kuitenkin sinne suunniteltu, ja ihan hyvät. Muita puslia ei kannata vaihtaa, Tapiolan essolla kun omaani vaihdatin ko. puslat, se huoltomies sanoi, ettei ole ikinä tarvinnut muita puslia takapäästä vaihtaa sen takia että olisi olleet rikki.

                              Eli ne on ne yhdet mitkä sieltä aina menee. Alkuperäiset maksaa 16e/ kpl.

                              Miten oot huomannut että puslat lopussa ? vaeltelee vai kolisee? Katso samalla iskarin yläpään tukilaakerit jos et ole jo katsonut, ne on tosi monessa rikki niin, että laakerin keskitappi on irronnut laakerista ja liikkuu omia aikojaan. Noiden toiminnan huomaat, kun laitat jonkun ajamaan autoasi ja itse kokeilet kontin puolelta että liikkuuko iskarin yläpää töyssyissä.
                              Nii joo unohtu mainita että alustana on tämä m-tech (tulikoha nyt iha oikein ulos). Niin ja siitä päättelin kun auto on niin samperin uraherkkä, tuntuu että sivuittain kulkisi välillä ja satunnaista kolahtelua kuuluu. Vähän luulen että noita puslia ei oo toho kokoauton ikänä vaihettu kun kuskina ollu 60-70vuotiaat ihmiset =(
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎