Juu, elikkäs E36:n vuotaa vähän ohjaustehostimen nestettä raidetankoihin. Onko kokemuksia, että voikos tämmöisestä viasta päästä eroon kohtuu hinnoin, vai pitääkö ostaa uusi hammastanko? On nimittäin turhan tyyris osa. Autolla olen ajanut 3000km ja lisäsin vajaan 1,5dl sitä nestettä juuri, en tiedä milloin viimeksi sitä oli lisätty edellisen omistajan toimesta (auto huollettu viimeksi 10tkm sitten).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 vuotaa ohjaustehostimen nestettä
Collapse
X
-
Oman auton kohdalla oli myös samanlaista ongelmaa että vuoti. Korjaamolla olivat jo melkeen vaihtamassa mulle uutta tankoa. Eräs asiantunteva mekaanikko kuitenkin vilkaisi vielä autoa ja päädyttiin vaihtamaan niiitä metallisia liittimiä. Tosiaan oli päällepäin ok näköset mutta pois otettaessa paljastuivat täysin syöpyneiksi ja neste pääsi siten vuotamaan syöpymisjälkiä pitkin. Omassa autossa se vuoto tapahtu niin että myös toinen kumisuoja oli märkänä ja nestettä sai lisätä vähän väliä. Nyt on paikat ollu kuivana vuoden verran ja nestettä ei oo tarvinnu lisätä.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Jos se nyt siis vuotaa sinne suojakumin sisään öljyä niin eikö se silloin tule siitä tehostussylinterin varren tiivisteestä. Joskus ooppelin (vectra a) hammastankoon vaihtanu kaik tiivisteet eikä ollu mahoton rojekti. Siinä oli se sylinteri ihan "tavallinen" hydraulisylinteri hammastangon päässä. Siihe makso tiiviste sarja n 70e sillo vuosia sitten. En tiiä saako niitä tiivisteitä bemariin, enkä sitä onko hammastanko kokonaisuus samanlaine täs tapauksessa mutta luulis toiminta periaatteen ainakin olevan suht koht sama.
Comment
-
Comment