Hommasin kesällä kW 2 tolpat 10/91 e36 325i. Nyt alkasin niitä ruuvata ja vain todetakseni, että kallistuksenvakaajan kiinnitys on erilainen. Nyt pitäisi sitten päivittää oliko se nyt 6/92-> vakaajatanko + pusla ja kiinnike alatukivarteen. Onko tämä ihan ”bolt on” homma? Vähän ristiriitaista tieto liikkeellä. Jotku sanoo, että kiinnityspiste rungossa tangolle on 35mm eri kohdassa uudemmassa mallissa. Sitten taas joku sanoo et ei muutakuin kamat kiinni ja menoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 etukallistuksenvakaajan päivitys alatukivarsi kiinniteiseksi
Collapse
X
-
juu elikkä mulla on "vanhan mallin" rojut mitkä oli autossa kiinni. Kiinnitysreikä vakaajatangossa menee n 35mm yli alatukivarren kiinnikekohdasta.
Vakaajia on vissiin kolmea mallia:
31 35 1 138 332 D=22,5MM till 91-10
31 35 1 090 858 D=24MM from 92-06
31 35 1 090 180 D=25MM from 91-10 till 92-06
Mulla on 23mm malli ja nyt en tiedä, että mikä malli menee Bolt on? Vissiin tuossa 24mm versiossa rungon kiinnikekohdat tangolle 35mm eri kohdassa ja jää tanko lyhyeksi.Last edited by peltju36; 24-11-2020, 14:32.
Comment
-
-
Originally posted by peltju36 View PostJuu niin ois, mut pitäis varmaan löytää lyhempi koiranluu koska kiinnitystä ei saa samaan korkeuteen kuin vakiotolpassa. Noissa on jo kierre ja jousi tiellä.
Etupeltoon netistä katsot muutaman ehdokkaanE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by peltju36 View PostTotta ja hyvä pointti. Millaista kiinnikettä tohon vois sitten alkaa miettiä?
En tiedä uskaltaako hitsata tolppaan mitään uutta korvaa? :thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyllähän iskarin hitsauksessa omat riskinsä on. Kunnolla pitäisi polttaa, että pitää, mutta reikää ei saisi tehdä. Tulee muuten kaasut ja öljyt pihalle. Huomio myös tolpan materiaali joka kw:n tapauksessa taitaa olla jotain muuta kuin normi mustaa terästä.
Eikö kierteeseen jousilautasten alle saisi tehtyä mutteria johon tulisi korva kiinni? Konepajalle pikku juttu tai teettää halvalla kyseenalaiset aihiot amiksessa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Pläänäilin nyt että, teettäisin koneistajalla kierreholkin 304 tai 316 ruostumattomasta minkä ruuvaa pohjaan ja siihen hitsaa rosterista korvan. Pitää ettiä sit vain lyhempi koiranluu jostain. Toki noita KM-muttereitakin löytyy varmasti oikealla kierteellä, mut tekee holkin niin saa hyvin tilaa saumalle.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMihin pohjaan, en tähän aikaan päivästä tajua ?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment