Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    E36 kylmäkäynnistysongelma

    Jos autoa käyttää vaan muutaman kymmenen sekuntia koneen ollessa kylmä ja tämän jälkeen sammuttaa niin seuraavalla kerralla ei meinaa käynnistyä.

    Kun noin viiden minuutin ajan sahailee käyntiin niin kone käynnistyy, mutta vaivoin ja kovan bensan käryn saattelemana.
    Tämän jälkeen moottori käy hetken aikaa todella alhaisilla kierroksilla ( ihan sammumispisteen rajalla) ja koko auto tuntuu tärisevän.

    Eräs korjaamo epäili, että lämpöanturi viallinen; Moottorinohjaus siis luulee, että kone on lämmin ja syöttää tälle liikaa bensaa. Tuosta voisi bensan kärykin tulla.
    Johdon päässä autoa käytin, mutta minkäänlaisia vikakoodeja ei tullut.

    Kellään ollut vastaavaa vikaa tai tietääkö kukaan lääkettä tähän?
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by siksta
    Jos autoa käyttää vaan muutaman kymmenen sekuntia koneen ollessa kylmä ja tämän jälkeen sammuttaa niin seuraavalla kerralla ei meinaa käynnistyä.

    Kun noin viiden minuutin ajan sahailee käyntiin niin kone käynnistyy, mutta vaivoin ja kovan bensan käryn saattelemana.
    Tämän jälkeen moottori käy hetken aikaa todella alhaisilla kierroksilla ( ihan sammumispisteen rajalla) ja koko auto tuntuu tärisevän.

    Eräs korjaamo epäili, että lämpöanturi viallinen; Moottorinohjaus siis luulee, että kone on lämmin ja syöttää tälle liikaa bensaa. Tuosta voisi bensan kärykin tulla.
    Johdon päässä autoa käytin, mutta minkäänlaisia vikakoodeja ei tullut.

    Kellään ollut vastaavaa vikaa tai tietääkö kukaan lääkettä tähän?
    Samaa vikaa täällä on ollu muillakin.Mun mielestä tuo viittaa lämpötila anturiin.Sellanen lääke siihen ainakin on,että ei pidä autoa 10s käynnissä vaan pidempään jos mahdollista.Tää nyt oli ihan turha vastaus

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Juu se auttaa kyllä ku käyttää pidempään, mut ei viittis sitä tehä varsinkaan näillä bensanhinnoilla!

      Jos tästä jotain positiivista halutaan hakea niin ei mulla ainakaan paska akku oo ku tommosta sahailua kestää.

      Sen verran vielä infoa et mulla koneena M52B20 vm. -94 eli kakslitranen vanos-mylly pihisee pellin alla...
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • bmwjack
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 138
        • Tampere

        #4
        "Juu se auttaa kyllä ku käyttää pidempään, mut ei viittis sitä tehä varsinkaan näillä bensanhinnoilla!"

        kai sitä nyt pitempään kuin 10sekunttia kärsii käyttää

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #5
          No kyllähän sitä tietty kärsis käyttää vaikka tunnin mut ei jaksais aina millään odotella ku auto "parantaa itteään"...

          Ja oon testaillu et minuuttikin on joskus yhtä tyhjän kanssa eli silti sama ongelma.
          Kunnon kierrätys auttaa mut ala nyt sitte kylmää konetta kierrättämään.. ei sekään hyvää tee!
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Itellä samantyyppistä onkelmaa, vikakoodeja ei löytyny ainakaan carscannerilla.

            Tosin mulla lähtee välillä huonosti käyntii kylmänäkin ja kuumana toisinaan taas kuin palmunalta. Bensa ei kyl haise. Joten itse olen tullu siihen tulokseen että joko on paskana/tukossa; PA-suodatin, PA-pumpun rele ja PA-pumppu.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Samantapaisen ongelman kanssa olen myös itse taistellut. Auton kun käynnistää kylmänä niin tyhjäkäynti 500 rpm ja meinaa sammua ja bensakin tuoksahtaa joskus. Auto myös nykii. Kun kone on käynyt hetken tyhjäkäynti tasaantuu tuonne 900rpm tuntumaan. lämpinä alkaa sitten tapahtua kummia. Auto nostaa välillä tyhjäkäynnin 1500 rpm jossa se saattaa pysyä minuutista 15 minuuttiin. Imuilmavuodet on tutkittu ja tyhjäkäyntiventtiili putsattu. Mistähän noihin lämpöantureihin pääsisi käsiksi ja pystyykö niistä mittaamaan jotain vastusarvoja ??? Auto on muuten e36 318 -92.

              Comment

              • INLINE6
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 2

                #8
                Mulla oli sama ongelma (320i -93). Kylmänä sai sahata pitkään käyntiin ja kun lähti, niin kävi pienillä kierroksilla ja bensa haisi. Kun sai pidettyä kaasulla kierrokset hetken parissa tonnissa, rupes käymään normaalisti. Vaihdoin tulpat ja tämän jälkeen on lähtenyt aina kuin palmun alta. Yx tulppa oli tummempi kun muut.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Tää nyt ei ole ihan vastaava ongelma, mutta ihmetyksen aihetta herättävä juttu kumminkin . Kylmänä kun käynnistää auton niin kuuluu moottorista sellanen "kalkatus" n.1 sek. ajan, johtuuko tuo vaan siitä että öljyn paine ei ole kerennyt nousta vielää heti käynnistettäessä ja näin ollen esim. venttiilit pääsee "kalkattamaan" sen pienen hetken. Lämpimillä keleillä tätä ongelmaa ei mielestäni ollut.
                  M550d

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jumbo
                    Tää nyt ei ole ihan vastaava ongelma, mutta ihmetyksen aihetta herättävä juttu kumminkin . Kylmänä kun käynnistää auton niin kuuluu moottorista sellanen "kalkatus" n.1 sek. ajan, johtuuko tuo vaan siitä että öljyn paine ei ole kerennyt nousta vielää heti käynnistettäessä ja näin ollen esim. venttiilit pääsee "kalkattamaan" sen pienen hetken. Lämpimillä keleillä tätä ongelmaa ei mielestäni ollut.
                    Eiköhän se ääni tuu hydraulisista venttiilin nostimista.Ainakin luulisin.Searchilla löytyy lisää

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by jumbo
                      Tää nyt ei ole ihan vastaava ongelma, mutta ihmetyksen aihetta herättävä juttu kumminkin . Kylmänä kun käynnistää auton niin kuuluu moottorista sellanen "kalkatus" n.1 sek. ajan, johtuuko tuo vaan siitä että öljyn paine ei ole kerennyt nousta vielää heti käynnistettäessä ja näin ollen esim. venttiilit pääsee "kalkattamaan" sen pienen hetken. Lämpimillä keleillä tätä ongelmaa ei mielestäni ollut.
                      Eiköhän tuo ole ihan yleinen "ominaisuus", mutta jos ralkatus jatkuu niin sitten kannattaa huolestua.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Laud
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 335
                        • Espoo

                        #12
                        Juu, mä en myöskään (enää) koskaan pidä autoa käynnissä vain muutamaa sekuntia/minuuttia, vaan annan sen aina lämmetä jonkin verran. Eli jos kylmäkäynnistyksen jälkeen sammuttaa auton nopeasti käynnistyksen jälkeen, ja yrittää startata vaikka seuraavana päivänä uudestaan, niin kone kyllä lähtee suht nopeasti pyörimään, mutta kierrokset seilaa, auto tärisee ja haisee. Vika kyllä poistuu heti kun lähtee ajamaan. En muista että olisin koskaan sammuttanut konetta kylmäkäynnistyksen jälkeen ja startannut heti uudestaan, eli en tiedä mitä siinä tilanteessa tapahtuisi.

                        Muuta vikaa en ole havainnut joten uskoisin tuonkin olevan ihan ominaisuus.
                        E36 320i coupé (M50TU)

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          #13
                          Ilmeisesti tuo tosiaankin on sitten ominaisuus.

                          Mulla on sama homma, että vaikka yön yli seisois ni ei mitään vaikutusta. Eli silti ei meinaa käynnistyä.
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎