Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 turbo jäähdytinneste ropleemaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksutus97
    BTCF Member
    • Oct 2015
    • 48
    • espoo

    m50 turbo jäähdytinneste ropleemaa

    Morjesta, Alkaa ideat pikku hiljaa loppumaan niin täytyy tänne kirjoitella. Elikkäs tuollainen rakennettu m50b25 moottori toimi täydellisesti kevään/alkukesän sutimista ja rääkkiä. Yhtenä päivänä normaalisti liittyessä moottoritielle täydellä kiihdytyksellä sylki jäähdytinnesteet ulos korkin välistä mutta ainakaan maxxecussa lämmöt ei noussut normaalia korkeammaksi joten takaisin tallille ja uusi paisuntasäiliö + korkki kiinni ja ilmaus. Vehkeet rokkasi taas normaalisti ja siitä seuraavana päivänä kesti vedättämistä kaikilla vaihteilla täysillä paineilla ilman ongelmia kun taas dynossa muutaman vedon jälkeen kusi nesteet korkin välistä... ja tämän jälkeen alkoi kusemaan kannen ja lohkon välistä (athenan pahvi) No kansiremontti tehtiin ja uudella pahvilla (cometic) takaisin kasaan ja sama ropleema jatkuu eli 4 vaihteella täydessä vedossa alkaa korkista kamat tulemaan ulos. On ilmattu monta tuntia, vaihdettu korkkia yms. Paikallaan ei nosta lämpöjä ja normaalissa ajossa ei ole ongelmia. No kone purettiin atomeiksi ja lohko,kansi käytettiin koeponnistuksessa eikä mitään löytynyt joten molemmat plaanattiin ja moottori kasattiin taas mutta sama ongelma jatkuu.


    On kokeiltu ohittaa sisäkenno, termostaatti vaihdettu, vesipumppu uusi, ilmattu monesti niin että keula ylhäällä ja pullo syylärissä eikä ilmaa enään tule, Sytkäkartasta otettu ennakkoa pois, tarkistettu ykk kohta lampulla mutta mitään selvää syytä ei löydy mistään.

    m50 rautalohko
    wisecon männät
    cometicin pahvi + copper gasket
    arp pultit
    rutut 9,5 paikkeilla

    Jos jotain ideoita löytyy niin saa ehdotella että mitäs tässä alkaisi tekemään.
    Käyttis : BMW F20 M140
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5262
    • Pirkkala

    #2
    Pakokaasuanalysaattori paisarin aukkoon kun kone on tulikuuma, jos vähänkään sieltä pakokaasuun viittaavia arvoja tulee niin eiköhän siellä ole kaikesta huolimatta kansi tai lohko halki.
    Käyttäytyminen ainakin viittaa siihen, että kun lämpökuorma kasvaa, halkeama elää, ja alkaa valskaamaan enemmän.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Rikke_
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1101
      • brushpower(harjavalta)

      #3
      Mulla oli samaa vikaa M30 turbo koneessa ja silloin syynä oli vuotava pahvi... Aina kun kone meni ahdoille niin sylki nesteet pihalle mutta ei kuitenkaan keittänyt...Toi nyt kuulostaa siltä että juurikin ahdoilla sulla menee paine vesitilaan
      Skoda Octavia RS 2016

      EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11103
        • Oulu

        #4
        Ihan turhaa sitä on ilmailla montaa tuntia. Ilmaruuvi auki kaatelee nesteet sisään ja se toimii sillä jos toimii.

        Mut jos ahdoilla pelkästään työntää nesteet pihalle, niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin että pahvi päästää paineet palotilasta nestekanaviin.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • SPL330d
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 29
          • Lahti

          #5
          Moro

          Tismalleen sama vaiva täällä.
          0,8bar paineella voi ajaa muutaman kierroksen rataa ja vaikka koko kesän normi ajot.
          1,2bar paineella on yhden varttimailivedon jälkeen konehuone täyttä vettä.

          Korkin välistä tulee pihalle.

          Laitoin 2 kertaa tänä kesänä syylärisementtiä ja 2 kertaa uudet kansipultit ensin uudet vakiopultit (elring) ja myöhemmin arpit. Ei mitään vaikutusta.
          Vaihdan talvella "uuden" kannen. Epäilen että on halki.

          - sakke
          Last edited by SPL330d; 18-10-2021, 15:21. Reason: kiroitusvire

          Comment

          • TinoTK
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 809
            • Kirkkonummi

            #6
            Originally posted by SPL330d View Post
            Moro

            Tismalleen sama vaiva täällä.
            0,8bar paineella voi ajaa muutaman kierroksen rataa ja vaikka koko kesän normi ajot.
            1,2bar paineella on yhden varttimailivedon jälkeen konehuone täyttä vettä.

            Korkin välistä tulee pihalle.

            Laitoin 2 kertaa tänä kesänä syylärisementtiä ja 2 kertaa uudet kansipultit ensin uudet vakiopultit (elring) ja myöhemmin arpit. Ei mitään vaikutusta.
            Vaihdan talvella "uuden" kannen. Epäilen että on halki.

            - sakke
            Vaihdoitko korkkia?
            Last edited by TinoTK; 19-10-2021, 23:18.
            ///BMW M550d LCI

            Comment

            • SPL330d
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 29
              • Lahti

              #7
              Originally posted by TinoTK View Post
              Vaihdoitko korkkia?
              Uusi OEM korkki on ollut pari kesää ja en ole sitä vaihtanut.
              Pitää normaalisti vaikka letkut kivikovat ja lämmöt 90c
              Paikallaan on 80c termari ja ecu ohjaa flektin päälle 90c

              Oli korkista o-renkaan venähtäneet ja vaihdoin ne vähän tiukempiin
              eipä auttanut sekään

              Tarkoitus oli vielä laittaa painemittari korkkiin mutta en saanut aikaiseksi

              Kannen purin pois ja cometikin pistin silpuksi. Ei mitään selkeää jälkeä..

              - Sakke

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎