Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-36 Cabriota hankkimassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Mikko M-
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 111
    • Varkaus

    E-36 Cabriota hankkimassa

    Moro kaikille.
    Tässäpä saattais olla uusi innokas clubilainen. Ensin pitäis kuitenkin löytää auto... Noita e36 avoja on tullut lähiaikoina kuolattua. Talous antas periks max-95 malliin. Onko tuossa jotain rajakynnyksiä, esim onko -92 325i:ssä aina sama kone kuin -95 325i:ssä? Ja muutenkin, muuttuuko e36 jotenkin matkan varrella? onko tossa 92-95 välillä minkäänlaisia faceliftejä tms? Kaikki tieto (ja varoitukset) tuon mallin autoista 318:sta aina 325:teen asti olisi enemmän kuin tervetullutta!
    Kiitoksia jo etukäteen!

    -Mikko-
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #2
    Vastataan nyt jotain vaikka ei kokemusta olekaan cabriosta.

    e36 mallin cabriota ei ole tehty vuonna -92 vaan ensimmäinen malli tuli -93. -93:n kone on sama kuin -95 vuonna valmistetun 325:n. -95 vuonna tosin 325:n korvasi vääntävämpi ja kaikin puolin kehittyneempi 328.

    Kestäviähän ja kaikin puolin hyviä nuo M50 koneet ovat. Itseäkin himottaisi cabrio, mutta ei ihan rahavarat riitä... :|

    Lisätään vielä, että facelift tuli käsittääkseni vasta -97 ja älä osta 318 mallia. Kyllästyt äkkiä. Vähintään 320, kutonen sen olla pitää! :wink:

    Comment

    • taspa
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 6

      #3
      osta mieluummin vakio peli ilman jäykempiä jousia, sillä jäykät jouset vievät ajanmittaan rungosta jäykkyyttä ja samalla auton ajo-ominaisuuksia. muista myös tarkistaa rätin kunto, sillä sen kunnostukseen ei mielellään laittaisi heti ensimmäiseksi eurojaan.
      nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
      veto takana elämä edessä.

      Comment

      • -Mikko M-
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 111
        • Varkaus

        #4
        Sieltähän tuli heti ihan hyvää tietoa. Lisääkin kokemuksia otetaan ilomielin vastaan. Semmoinen tuli kanssa mieleen, että koska auto tulisi ympärivuotiseen ajoon, siinä täytyisi varmaankin olla kova katto. Onko jollain tuntumaa, paljonko kova katto maksaa, jos sitä ei auton mukana tule? Niin ja onko niitä käytettynä Suomesta saatavana? Uusi varmaankin maksaa hunajaa...
        -Mikko-

        Ainiin... Toki voi koittaa tarjotella mulle tollaista avoa, jos jollakin on ylimääräinen. Voisin antaa vaihdossa ehkä Suomen vähiten ajetun Camaron. (5.0TPI -87, 52tkm). Ostan kyllä sitten suoraan, jahka toi Camaro tosta pihalta häviää... eka kunnon ilmotus on pörssissä 28.5.

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #5
          Talvikäyttö kyllä vaatii ainakin minun mielestä kovan katon ja ulkonäkökin paranee entisestään, kattoja on Saksassa saatavilla mutta yleensä ne on noista halvimmista ja vanhimmista malleista jo matkan varrella myyty mikäli sellainen siihen on joskus otettu, kovan katon arvoksi laskisin 1000€ mikäli väri ei osu ja oikeassa värissä niin hinta pompsahtaa jonnekkin 1200-1300€. Suomessa tuollaisesta kukaan tuskin viitsii luopua ellei sitten ole hävittämässä koko autoa.
          Ja se mitä Taspa kirjoitti vakioalustasta niin juttu ei ole tuulesta temmattu.

          Comment

          • Dandy
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1438
            • ....

            #6
            http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=21551 <----Tossa näyttäisi yksi olevan myynnissä hyvillä varusteilla ja lukee, että vaihtokin onnistuisi...

            Comment

            • kaba
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1209
              • Helsinki

              #7
              Moro...Ite samat suunnitelmat, ongelma on ollut vaan löytää saksasta hyvää 328 avoa...heti ku löytyy ni hyppään koneeseen ja käyn hakemassa 8) ..
              Jos autossa ei ole mukana kovaa kattoa, niin tarkista, että siinä on valmius kovan katon laittamiseen. Kaikissa sitä ei ole, se kulkee nimellä "Hardtopvorbereitung" tai jotain ...

              Ja tosiaan kovan katon hinnat pyörii saksassa tontun molemmin puolin.

              Rätti ja sen nostamismekanismi kannattaa tarkkaan käydä läpi..

              Tarkottiko toi Jäykemmät jouset -juttu, että M-paketilla olevaa ei kannattaisi ottaa, vai oliko kyse vakioon laitetuista erillisistä jäykemmistä jousista?

              Ei nyt tuu mitään erikoista muuta mieleen ku ei itelläkään oo avoa alla...
              -kaba-,
              BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
              Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
              Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
              Ex F10 M550d takaniskatuilla
              730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
              ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
              ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
              ex. mb 230 coupe, -91
              ex. Ford Granada 2.0 -84
              "Tio små moppepojkar"
              "Pruritum ani"
              "Helsinki City Boys"

              Comment

              • cojama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1421
                • www.e30m3.fi

                #8
                Jousi juttu meinaa vain jälkiasenteisia sarjoja joissa auto madaltuu huomattavasti enemmän kuin mitä valmistaja on tuumaillut, eli jos autossa on ollut esim. 60mm madaltava kivirekialusta ja yleensä niissä on vielä luokkaa 35-40 sarjan vannesuojat alla niin kyllä ne jättävät koriin jälkensä(sekä sisustaan kuten koetaulun nitinä ym.), luonnollisesti laakerit ym. ovat finaalissa jos vanteiden offset poikkeaa alkuperäisestä paljon, eli yhteenvetona tästä voisi sanoa että orkkis on parempi ostos kuin tuunattu.

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  kun ostaa orkkiksen niin saa sitten ite laitella mieleiset osat...ja on korikin vielä varmasti paremmassa kunnossa, jäykkyydeltään jne. Kun tuo jäykkä alusta tuppaa rasittamaan sitä enemmän. Laittaa sitte ite sen mad.sarjan yms.

                  ja se facelift eikös tullu -96 ja 325:set hävis 94- vuoden jälkeen pois, ja tilalle tulivat 323 ja 328

                  kannattaaa jättää nuo neloskoneet pois, ja jos yhtään on rahaa laittaa enemmän ni se 325 tai sitte 323 tai 328

                  tosiaan kannattaa se katon kunto tarkistaa...melko kalliita vaihtaa

                  kovalla katolla on paljo nätimpi...eli talveks olis tosiaan hyvä laittaa tuo kovakatto..kestää paremmin talven
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • kaba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1209
                    • Helsinki

                    #10
                    325:sta oli vielä alkuvuonna 95...Facelift tuli 97 (leveämmät munuaiset ja jotain pientä)...
                    -kaba-,
                    BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                    Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                    Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                    Ex F10 M550d takaniskatuilla
                    730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                    ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                    ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                    ex. mb 230 coupe, -91
                    ex. Ford Granada 2.0 -84
                    "Tio små moppepojkar"
                    "Pruritum ani"
                    "Helsinki City Boys"

                    Comment

                    • aki_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 501
                      • Brahestad

                      #11
                      matilla ois 325 cäbi myynnissä...muistaakseni vm 93
                      fuck the fuel economy.. :f:


                      chevrolet chevy van 6.2 Diesel, Suzuki Intruder 1400cc

                      Comment

                      • -Mikko M-
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 111
                        • Varkaus

                        #12
                        Juu, tuo aikaisempi linkki olikin juuri Matin bemariin. Vai onko täällä useampikin matti? Siitä tossa on mailailtu, mutta valitettavasti näyttää että se on hieman turhan paljon rakenneltu minun makuuni. Haen enemmänkin orkkis kunnossa ja kuosissa olevaa autoa. "talvikäyttöhärpättimet" olisivat isoa plussaa. (kova katto, 2xrenkaat lohko yms...). Mut kiitos kuitenki vinkistä. Ja kiitos muistakii vinkeistä tähä asti. etenkii toi madallusjuttu oli hyvä tieto, samoin toi et voi olla kovankaton asennusvalmius. Mitäs se muuten sisältää? Jos sitä ei oo, ´ni onko käytännössä mahotonta laittaa kova katto?

                        Comment

                        • kaba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1209
                          • Helsinki

                          #13
                          Mahdotonta ei tässä yhteiskunnassa oo oikeestaan mikään, mutta.. :shock: ...Käsittääkseni siihen sisältyy "kiinnikkeet" mihin kovan katon "jalustat" tulevat, eli ainakin takana pitäisi olla sellaset holet, mihin saa ängettyä ne kovan katon härpäkkeet. Samoin edessä tuulilasin yläpuolella. Selkee selitys ...

                          Se kovankaton valmius on tehtaalta tilattava varustelupaketti, ei hirveen kallis, joten se löytyy aika useasta (kun olen kysellyt autojen perään mobilessa, niin olen huomannut)...mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin..

                          rocknroll. 8)
                          -kaba-,
                          BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                          Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                          Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                          Ex F10 M550d takaniskatuilla
                          730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                          ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                          ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                          ex. mb 230 coupe, -91
                          ex. Ford Granada 2.0 -84
                          "Tio små moppepojkar"
                          "Pruritum ani"
                          "Helsinki City Boys"

                          Comment

                          • cojama
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1421
                            • www.e30m3.fi

                            #14
                            Jos hard topin haluaa jälkikäteen ja valmiutta ei ole niin taakse joutuu ostamaan kiinnikkeet jotka maksaa n.100€ ja jos haluaa että takalasin lämmitin sekä sisävalot toimii niin johdotus hommia jonkin verran.

                            Comment

                            • kaalsson
                              Newbiemmer
                              • Mar 2007
                              • 6
                              • Porvoo

                              #15
                              onko tietoa sopiiko 318 cabin kovakatto 328:iin? molemmat ovat siis E36 korimallisia..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎