Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320/325 mittarilukeman varmistus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Ihan noin kuriositeettina tuli mieleen miksiköhän sen pitäisi olla isin BMW ...itse kun olen aina ajanut omistamallani ja myös maksamallani autolla ...en isukin omalla

    Comment

    • 1502
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 238
      • Ylöjärvi

      #17
      Eikös se ole niin että jos on keskuslukon kaukosäätö avaimessa niin sit näkee merkkilikkeissä avaimesta oikeat kilometrit!!

      Miten voi mersu mekaanikko haukkua autoa jossa sentään on ovet ja luukut??

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Originally posted by 1502
        Eikös se ole niin että jos on keskuslukon kaukosäätö avaimessa niin sit näkee merkkilikkeissä avaimesta oikeat kilometrit!!
        Ei...
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • 1502
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 238
          • Ylöjärvi

          #19
          Siis merkkiliike kusettaa ihmisiä??

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3064
            • Suomi

            #20
            joistain näkee joistain ei..uusissa tuo ominaisuus (Key reader) on ja noissa mahdollista huolloista yms. tallentaa tietoja avaimelle, mutta vanhemmissa vaihtelevasti.

            En muista ulkoa noita missä malleissa ja millä varusteilla tuo näkyy, mutta ei tuo systeemi ainakaan vielä viime kesänä ollut kovin luotettava... tulee vaan kaikki saksan tuontiautojen hakijat luettamaan avaimiaan jostain -85 motronic vehkeistä ...

            jostain 90-luvun lopusta noista alkaa näkyä jotain runkonumeroa(se tärkeämpi kun tilaillaan osia esim. jos vasta tuotu auto eikä AKE:lla ole tietoja jne.) ja kilsoja sun muuta infoa.

            oot vahvoilla et jotain näkyy kun ei ole metalliavainta siinä auton avaimessa ...

            ja tosiaan ei nuo uudet -95+ meset kyllä mitään helmiä ole. varsinkin mersumekaanikkona olisin ihan vitun hiljaa.

            T: työnjohtaja
            BMW,MB,CIT,MITSU,HONDA korjaamo

            Tainnu jonkun usko mennä niihin pommi mersuihin niin turha siitä on tänne avautua. Vaihda merkkiä kuten monet fiksut nykymersuilla ajavat IHMISET tekevätkin... .
            Last edited by Suutari; 20-10-2005, 20:44.
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #21
              Originally posted by 1502
              Siis merkkiliike kusettaa ihmisiä??
              Merkkiliikkeen edustajat ovat kertoneet, ettei todellista lukemaa saa mistään selville.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #22
                Riippuu vähän mistä roikkuu, jos suomi auto niin voi pitää suurella tod.näk. paikkansa ja uusissa, mutta noista ekojen tämän mahdollistavien kilsoista ei ota kukaan selkoa.

                eiköhän sen auton kunto pitäs olla se eka mitä katotaan kuitenkin joten tämä kilsoista itkeminen on aika perseestä kun on autoja joilla on ajettu 300 000km ja huippukuntosia ja sitten 120 000km ihan paskoja.

                Voin kertoa että kun yli 100 000km yli mennään niin alkaa omistajan jälki näkyä enemmän kuin tehtaan...

                ja sama uusilla mersuilla 60 000km jälkeen ...
                Last edited by Suutari; 23-10-2005, 02:23.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  Originally posted by Suutari
                  En muista ulkoa noita missä malleissa ja millä varusteilla tuo näkyy, mutta ei tuo systeemi ainakaan vielä viime kesänä ollut kovin luotettava...
                  Sehän nyt on loppupeleissä ihan sama vaikka kilsat ois tallennettu avaimen lisäks aurinkolippaan, niin kaikkialta ne voi muuttaa sekunnissa ja vaikka joistain muutoksista jää tiettyjä pieniä jälkiä, jotka joku todella fiksu bemssin asentaja - joka osaa käyttää firman vehkeitä viimosen päälle - voisi ne löytää, niin ne jäljetkin voi siivota halutessaan perässään. Silloin ei edes bemssin tuotekehitys tiedä onko mokkulat heidän vai jonkun muun jälijiltä.

                  Tohon kilsajuttuun on olemassa kyllä sellanen pirkkaniksi, millä ne voi tavallaan pysäyttää aina haluamakseen ajaks ja kun auton myy, niin sitten ei oo kertyny kaikki kilsat tauluun vaikka kaikki näyttää kuitenkin siltä, mutta enpäs jaksa kirjottaa tänne, jottei jokainen e36-omistaja päättäis sitä tehdä

                  Originally posted by Suutari
                  Riippuu vähän mistä roikkuu, jos suomi auto niin voi pitää suurella tod.näk. paikkansa ja uusissa, mutta noista ekojen tämän mahdollistavien kilsoista ei ota kukaan selkoa.
                  Tähän suomiautojuttuun en kyllä luottaisi yhtään. Virallisten maahantuojien propagandaa...
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • ässä lavaan
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1717
                    • Savo

                    #24
                    tää on sitten 100% varmaa tietoa!!! eli todellisen lukeman voi selvittää kyseisellä tavalla:

                    1. ostat EU-direktiivien mukaisen telkän pöntön ja leikkaat siitä pohjan irti.
                    2. laitat pöntön pakoputken päähän pohja edellä.
                    3. katsot kun pöntössä olevasta lintujen sisäänmeno aukosta rupeaa tulemaan savua.
                    4. nyt otat esille apassi-suomi-apassi savumerkki sanakirjan.
                    5. luet tupruttelevasta savusta todelliset kjilometrit.

                    näin yksinkertaista.. tämä on tosiaankin faktaa. enoni kehitti ensimmäisen bemarin ja on mersun tehtaan ylijohtajasuperpamppu.
                    se kerto mulle. ite testasin. mulla on ´91 bemari ja ajettu ton testin mukaan 23tkm... aika vähän.. =)


                    montakohan kertaa tästä vielä väitellään...
                    E91

                    Exät:
                    E36 325i -93 Cabriolet
                    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                    E36 325i -91 Sedan
                    E30 325i -85

                    Comment

                    • Juke
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 167

                      #25
                      Originally posted by ässä lavaan
                      tää on sitten 100% varmaa tietoa!!! eli todellisen lukeman voi selvittää kyseisellä tavalla:

                      1. ostat EU-direktiivien mukaisen telkän pöntön ja leikkaat siitä pohjan irti.
                      2. laitat pöntön pakoputken päähän pohja edellä.
                      3. katsot kun pöntössä olevasta lintujen sisäänmeno aukosta rupeaa tulemaan savua.
                      4. nyt otat esille apassi-suomi-apassi savumerkki sanakirjan.
                      5. luet tupruttelevasta savusta todelliset kjilometrit.

                      näin yksinkertaista.. tämä on tosiaankin faktaa. enoni kehitti ensimmäisen bemarin ja on mersun tehtaan ylijohtajasuperpamppu.
                      se kerto mulle. ite testasin. mulla on ´91 bemari ja ajettu ton testin mukaan 23tkm... aika vähän.. =)
                      montakohan kertaa tästä vielä väitellään...
                      Joo mä oon kuullu tästä paljon, pitääpi kokeilla.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by ässä lavaan
                        tää on sitten 100% varmaa tietoa!!! eli todellisen lukeman voi selvittää kyseisellä tavalla:

                        1. ostat EU-direktiivien mukaisen telkän pöntön ja leikkaat siitä pohjan irti.
                        2. laitat pöntön pakoputken päähän pohja edellä.
                        3. katsot kun pöntössä olevasta lintujen sisäänmeno aukosta rupeaa tulemaan savua.
                        4. nyt otat esille apassi-suomi-apassi savumerkki sanakirjan.
                        5. luet tupruttelevasta savusta todelliset kjilometrit.
                        Joo toimii..Miljoonaviissattaatuhatta sain..Ellen sitte laskenu väärin.

                        Joo porukka vois pikkuhiljaa uskoo että ei niitä kilsoja mistää varmaks nää..Auton kunto jne kertoo aika hyvin onko kilsat todelliset vai ei.

                        Esimerkkinä Bmw e36 jota itselle muutama kuukaus takaperin tarjottii.

                        Ajettu 168tkm..Vm-91..Kuskinpenkki revenny muutenkin sisusta aika heikossa hapessa. Ruostetta löyty etuloksusta ja peräkontista. Paljaalla silmällä ei erottanu että ruosteen alta "kuulsi" pakkeli mutta kuvista salaman kanssa ottamalla huomasi. Itse myyjäkin sitte kiinnostui auton historiasta tarkemmin ja soitteli saksaan..Selvisi että autolla jo saksassa ajettu karvanverran alle 250tkm ja mällätty vielä kohtuullisen hyvin.
                        Jäi siis se ostamatta, tarkkana vaan. Missähä lie tuo auto nykysi Toivottavasti ei kellää klupilaisella

                        Ja tuo suomi-auto ja tuonti bullshitti. Täyttä skeidaa. Itse pidän noita hyviä uitettuja parempana kuin yhtäkään suomen pommia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Pti
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 211

                          #27
                          jos vertaa suomalaista -91 e36:sta sekä saksalaista samanlaista niin suomalaisessa saat varoa ettet ota korkokenkäistä blondia kyytii ku muute saat repiä korkoja pohjasta irti. Suoma syö niin perk jo tuossa ajassa. Ja varmaan tähänkin on poikkeus mutta se on se 3% koko totuudesta. Näin se vain on. Tuontiautoja tällä hetkellä 2 omistava.

                          325 Coupe BMW
                          V6 Calibra

                          ex. 318 e36, -96 Vectra, Omega x2, kadetti.

                          JA Etenkin eteläsuomalaiset auton pääkaupunki seudulta ovat kauheassa kunnossa suoplanmäärän sekä pesumahdollisuuksien takiakkin.

                          Ei jaksa sepostela enempi mutta mielestäni näin.

                          Comment

                          • Jallu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 707
                            • Jänkhä

                            #28
                            Ja loppupeleissä eikö se ole yx vitun hailee paljonko sillä autolla on ajettu (oli se bemari, mersu citikka tai mosse), kunhan se on kunnossa ja huollettu ajallaan! Ja niistä merkkien paremmuudesta on turha alkaa tinkaamaan; kaikissa on omat vikansa ja hyvät puolensa, jopa siinä naapurin vulvassa tai viiatissa.. Jos ei pysty myöntämään sitä täällä, niin kotona voi harjoitella peilin ääressä

                            Vittu mikä rönsyily taas yhestä kilometrien kysymisestä,
                            KÄYTTÄKÄÄ TALEBAANIT SITÄ HAKUA NIIN JÄÄ NÄMÄ NAAMASOITTO POSTAUKSET VÄHEMMÄKSI, NOITA MERSUASENTAJIA KUN TUPPAA RIITTÄMÄÄN
                            "Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
                            - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                            BMW e30 M3
                            BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
                            Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
                            + muut lelut ja projektit

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #29
                              Originally posted by Jallu
                              Vittu mikä rönsyily taas yhestä kilometrien kysymisestä,
                              KÄYTTÄKÄÄ TALEBAANIT SITÄ HAKUA NIIN JÄÄ NÄMÄ NAAMASOITTO POSTAUKSET VÄHEMMÄKSI, NOITA MERSUASENTAJIA KUN TUPPAA RIITTÄMÄÄN
                              Hehe..Jostain syystä repesin ihan täysillä
                              Varmaa väsymys tekee tehtäviään
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by Jallu
                                Vittu mikä rönsyily taas yhestä kilometrien kysymisestä,
                                KÄYTTÄKÄÄ TALEBAANIT SITÄ HAKUA NIIN JÄÄ NÄMÄ NAAMASOITTO POSTAUKSET VÄHEMMÄKSI, NOITA MERSUASENTAJIA KUN TUPPAA RIITTÄMÄÄN
                                Aivan...

                                Ja eiköhän asia taas kerran käynyt selville...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎