Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318 ihme homma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G'lan
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 77

    E36 318 ihme homma.

    Joo elikkä on kyse bemareita paljon vaivaavasta nykimisestä.
    Ite oon paininu ton ongelman kanssa jo puoli vuotta.
    Oon vaihtanu koko ruiskun johtosarjan, tulpat ja haitariputken.
    Auton vikakoodit on myös luettu useaan otteeseen mutta niissä ei näy mitään
    moottorinohjaukseen liittyvää.
    Nykiminen on satunnaista, saattaa sammua kesken ajon tai liikennevaloissa, aina ei lähde välttämättä käyntiin ollenkaan vasta sitten ko jaksaa starttia vinguttaa vaikka kuinka kaun. Ajon aikana ja paikallaan saattaa heitellä kierroksia aina tuonne 5000-6000 asti.
    Se mikä on kaikkein merkillisintä on että joskus kun ajon aikana kiekat menee
    nollille ja auto sammuu niin kiekkamittari saattaa heitellä vieläkin, siis vaikka auto on jo sammuksissa!
    Mika prkl... tuota vaivaa.?
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    #2
    Voisko lambda-anturi vaikuttaa tuohon hieman? Entäs ilmamassamittaripaskana? Kosketushäiriö jossain?
    Make my day, go away.

    Comment

    • G'lan
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 77

      #3
      Originally posted by hazys
      Voisko lambda-anturi vaikuttaa tuohon hieman? Entäs ilmamassamittaripaskana? Kosketushäiriö jossain?

      Lambdaa olen itekki miettiny, mutta ko ei kehtais vaihtaa vain varmuuden vuoksi. Näkiskö sen päältäpäin jos se olis paskana?
      Kosketus sprayta on suihkuteltu joka paikkaan.
      Entä tuo ilmamassamittarin toiminta? Mistä sen näkee jos se on rikki?
      Aina juuri ennen ko auto pätkäsee niin konehuoneen puolelta kuuluu semmonen pieni naksaus. Aivan ko joku rele menis päälle tai jotain....?
      Ei ymmärrä...

      Comment

      • BrFC
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 6
        • Kempele

        #4
        Aja pajalle niin mittavaat n. 10minuutissa tuon lambdan onko sökö vai ei.

        Comment

        • G'lan
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 77

          #5
          Originally posted by BrFC
          Aja pajalle niin mittavaat n. 10minuutissa tuon lambdan onko sökö vai ei.

          Miten ne mittaa sen? Ai pakokaasutestillä vai miten?

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            En usko että lambda vaikuttaa moottorintoimintaan noin paljoa. Otappa huvin vuoksi se lambdan johto irti siitä liittimestä ja kuuntele mitä moottori tykkää. Lambdan jännitteenhän voi mitata siitä pyöreästä diagnostiikkapistokkeesta konehuoneessa.

            Kerroppas onko tuo sinun auto nyt sitten M40 vai M43 moottori?

            Ite veikkaisin jotain ihan muuta kuin lambda vikaa: sytytyspuoli kunnossa (tulpat, jakaja, puola, anturit), ilmamäärämittari, tyhjäkäyntiventtiili.

            Voisiko jossain olla joku oikosulku, jos siellä joku rele napsahtaa päälle?
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • G'lan
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 77

              #7
              Originally posted by Xhawk
              En usko että lambda vaikuttaa moottorintoimintaan noin paljoa. Otappa huvin vuoksi se lambdan johto irti siitä liittimestä ja kuuntele mitä moottori tykkää. Lambdan jännitteenhän voi mitata siitä pyöreästä diagnostiikkapistokkeesta konehuoneessa.

              Kerroppas onko tuo sinun auto nyt sitten M40 vai M43 moottori?

              Ite veikkaisin jotain ihan muuta kuin lambda vikaa: sytytyspuoli kunnossa (tulpat, jakaja, puola, anturit), ilmamäärämittari, tyhjäkäyntiventtiili.

              Voisiko jossain olla joku oikosulku, jos siellä joku rele napsahtaa päälle?
              Moottori on m43. Mitkä pinnit siitä diagnostiikkapistokkeesta menee lambdalle?
              Miten tuo moottorin maadoitus? Voisko vika olla sieltä lähtöisin?

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #8
                Joo, korjataan eli ilmamäärämittari siinä sittenkin on Kattelin tuolla kaupassa kun kävin bemun korjausopasta. Jotenki ku googlettelin niin näytti että ois ollu massamittari.

                Niistä pinneistäkään ei oikein voi sanoa kun ei ole minkäänlaista johtokaaviota missään.
                Last edited by Xhawk; 06-10-2005, 18:20.
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                • antti
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 765
                  • Espoo

                  #9
                  Muijan m43:ssa on perus ilmamäärämittari, eikä ilmamassamittaria. Kyseessä ´95. Maksaa Laakkosella 560 euroa, eikä valitettavasti kuulu vikakoodienkeruu järjestelmään. Yksi osa joka noissa usein paukkuu on kaasuläpän asentotunnistin, maksaa Laakkosella 69 euroa. En väitä, että vika johtuisi siitä, mutta vaikuttaa rikkinäisenä nykivästi.
                  E46 325ti Compact

                  Comment

                  • G'lan
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 77

                    #10
                    Originally posted by antti
                    Muijan m43:ssa on perus ilmamäärämittari, eikä ilmamassamittaria. Kyseessä ´95. Maksaa Laakkosella 560 euroa, eikä valitettavasti kuulu vikakoodienkeruu järjestelmään. Yksi osa joka noissa usein paukkuu on kaasuläpän asentotunnistin, maksaa Laakkosella 69 euroa. En väitä, että vika johtuisi siitä, mutta vaikuttaa rikkinäisenä nykivästi.
                    Miten tuo moottorin maadoitus on tehty noissa malleissa?
                    Jos siellä olis piuha irtipoikki niin saattais olla seki. Eikä kyllä näkyis
                    vikakoodeissa.

                    Comment

                    • BrFC
                      Newbiemmer
                      • Oct 2005
                      • 6
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by G'lan
                      Miten ne mittaa sen? Ai pakokaasutestillä vai miten?
                      Joo eli sieltä diagnostiikka pistokkeestahan ne sen mittaa. Sen voi mitata itsekkin helposti yleismittarilla jos vain tietää oikeat reiät. Jännite pitää vaihdella muistaakseni n. 0,2-1V(korjatkaa jos olen väärässä noiden arvojen kanssa) välillä tasaisesti. Ei oo iso homma ja säästää ison summan rahaa jos mittauttaa ennen vaihtoa

                      Comment

                      • bmwjack
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 138
                        • Tampere

                        #12
                        "Se mikä on kaikkein merkillisintä on että joskus kun ajon aikana kiekat menee
                        nollille ja auto sammuu niin kiekkamittari saattaa heitellä vieläkin, siis vaikka auto on jo sammuksissa!"

                        kierrosluku mittarin lukema taitaa tulla ruiskuboxilta, eli jos ruiskuboxi luulee kierrosten olevan mitä sattuu, niin ei ihme että ei toimi. Kannattaisi keskittää tutkinnat siihen, että miksi ruiskuboxi ei saa tuota tietoa oikein. Kampiakselin asentoanturi? Ehkä se pätkii tai jotain.? voi olla anturi, kontakti tai johto tai maadoitus. Antureitakin olen kuullut hajoavan.

                        jos mittari sekoilee, niin ei kannata mitään lambdoja yms ilmamäärämittareita katsella.

                        Jake

                        Comment

                        • jmn78
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 117
                          • uusimaa

                          #13
                          Originally posted by G'lan
                          Miten ne mittaa sen? Ai pakokaasutestillä vai miten?
                          Auto testeriin ja ne mittaa lambda vaihtalun, eli mittaa lambdalta tulevaa jännitettä.
                          Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

                          Comment

                          • |parsakaali|
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 997

                            #14
                            voisko siinä kampiakselin asentotunnistin temppuilla?

                            Comment

                            • G'lan
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 77

                              #15
                              Originally posted by G'lan
                              Joo elikkä on kyse bemareita paljon vaivaavasta nykimisestä.
                              Ite oon paininu ton ongelman kanssa jo puoli vuotta.
                              Oon vaihtanu koko ruiskun johtosarjan, tulpat ja haitariputken.
                              Auton vikakoodit on myös luettu useaan otteeseen mutta niissä ei näy mitään
                              moottorinohjaukseen liittyvää.
                              Nykiminen on satunnaista, saattaa sammua kesken ajon tai liikennevaloissa, aina ei lähde välttämättä käyntiin ollenkaan vasta sitten ko jaksaa starttia vinguttaa vaikka kuinka kaun. Ajon aikana ja paikallaan saattaa heitellä kierroksia aina tuonne 5000-6000 asti.
                              Se mikä on kaikkein merkillisintä on että joskus kun ajon aikana kiekat menee
                              nollille ja auto sammuu niin kiekkamittari saattaa heitellä vieläkin, siis vaikka auto on jo sammuksissa!
                              Mika prkl... tuota vaivaa.?

                              No nyt ratkesi tämäki pitkään vaivannut ongelma. Autosta vaihdettiin sytytyspuola ja ruiskun ohjausboksi ja nyt pelittää. Kalliiksi tuli mutta onpahan auto kunnossa. Ihme homma vaan ko merkkiliike oli niin kädetön ja sormi suussa syksyllä. Niillä ei ollu mitään käsitystä mitä sille vois tehdä. Eikä ollu paljon haluakaan tehdä mitään.
                              Joten kiitos vaan sille joka opasti minut tuonne autokorjaamo Mourujärvelle. Jos ootte rovaniemeltä niin bemari ehdotomasti sinne.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎