Announcement

Collapse
No announcement yet.

onko e36 m3/ e34/e31 jarrut keskenään vaihtokelpoisia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    onko e36 m3/ e34/e31 jarrut keskenään vaihtokelpoisia

    e34 ja e31 on ilmeisesti keskenään vaihtokelpoisia, mutta käykä e36 m3 jarrut samaan kastiin vai onko eroavaisuutta satuloiden /levyjen kiinnityksessä?
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    jarrut

    e34 ja e31 on takalevyiltään muistaakseni samalla offsetilla kuin e36m3, myös käsijarrukengät on muistaakseni samalla halkaisijalla.

    e34 ja e31 etulevyt on eri offsetilla kuin e36m3:ssa, eli ai mene ainakaan suoraan paikalleen
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4319
      • Kannus/Kokkola

      #3
      Originally posted by e24
      e34 ja e31 on ilmeisesti keskenään vaihtokelpoisia, mutta käykä e36 m3 jarrut samaan kastiin vai onko eroavaisuutta satuloiden /levyjen kiinnityksessä?
      e34 ja e28 (e24) takalevyt on vaihtokelposia. e36 m3 takalevyt sopii muuten suoraan, mutta levyn joutuu sorvaamaan 312mm -> 304mm. Pulttijako satulassa kuitenkin sama ja offset yms levyissä samat.

      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #4
        Originally posted by Maza
        e34 ja e28 (e24) takalevyt on vaihtokelposia. e36 m3 takalevyt sopii muuten suoraan, mutta levyn joutuu sorvaamaan 312mm -> 304mm. Pulttijako satulassa kuitenkin sama ja offset yms levyissä samat.


        onko tuon etupään suhteen edelleen tuomio ettei saa ilman isoa sovitustyötä sopimaan?.


        saisin vaan m3 satulat sopuhintaan, mutta ei niitä parane ostaa jos ei saa helpolla niputettua toimivia ja katsastuksesta läpimeneviä jarruja.

        oma pirssi on e24 ja tarvis vaan remmiahdin projektin takia etujarrut päivittää isommiksi. periaatteessa m635:n jarrut pitäis laittaa, mutta vastaavat muutkin käy.

        takajarrut saa olla alkuperäiset =)
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4319
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Originally posted by e24
          onko tuon etupään suhteen edelleen tuomio ettei saa ilman isoa sovitustyötä sopimaan?.
          Aivan.. e28/e24:een sopii e34 jarrut suoraan molempiin päihin. e36 m3:n jarrut ei sovi eteen.. Kuinkas isto levyt tuossa m635:ssa onkaan ? e34 535:sta löytyisi ainakin 300mm kiekot..

          MUTTAMUTTA ! Mites helvetissä M635i voi kelvata vertailu malliksi ? Eikös se niin ole, että ///M autot on eri mallisarjaa ? Ainiin joo... tuohan onkin M635 eikä M6.. siinähän se ero tuleekin.. Aplodit AKElle.. !

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            m3

            voi olla että se m3:sen etupuristaja sopisi suoraan m5 jarrulevyn kanssa...
            pulttijako on ainakin sama, voi olla ettei jarrusatulan offsettikaan heitä juuri mitään m5:n satulasta.
            tiedän kyllä kenellä on e34 m5 etusatulat myynnissä jos kiinnostaa...
            Aprilia RSV4

            Comment

            • badboy
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 234
              • Turku

              #7
              e28 m5 ja e24 m635csi 300 x 30mm
              e31 850csi ja 840csi 324 x 30mm
              e34 m5 3.6 315 x 28mm
              e34 m5 3.8 345 x 32mm
              e32 735i,740i,750i ja e34 540i 302 x 28mm
              e34 535i 302 x 22mm

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by jannmann
                voi olla että se m3:sen etupuristaja sopisi suoraan m5 jarrulevyn kanssa...
                pulttijako on ainakin sama, voi olla ettei jarrusatulan offsettikaan heitä juuri mitään m5:n satulasta.
                tiedän kyllä kenellä on e34 m5 etusatulat myynnissä jos kiinnostaa...


                onko nuo 3,6 vai 3,8l m5 satulat?

                kyselin konttorin herroilta noista jarru muutoksisata ja mulla tosiaan pitäis olla min 300x30 jarrut ja kyselin sit et käykö 315x28 levyt, ja sain vastaukseks vaan mutinaa ja mutinan seasta tuli et aina paremmat jarrut saa laittaa, mutta mahtaako ne takertua siihen et min paksuus periaatteessa sais olla toi 30mm niinkuin m635:ssa

                jos paksuus ei ole ongelma, niin sit ei oo välii onko 3,6 vai 3,8l koneisen puristimet
                Last edited by e24; 06-10-2005, 17:48.
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #9
                  Originally posted by Maza
                  Aivan.. e28/e24:een sopii e34 jarrut suoraan molempiin päihin. e36 m3:n jarrut ei sovi eteen.. Kuinkas isto levyt tuossa m635:ssa onkaan ? e34 535:sta löytyisi ainakin 300mm kiekot..

                  MUTTAMUTTA ! Mites helvetissä M635i voi kelvata vertailu malliksi ? Eikös se niin ole, että ///M autot on eri mallisarjaa ? Ainiin joo... tuohan onkin M635 eikä M6.. siinähän se ero tuleekin.. Aplodit AKElle.. !

                  juu AKE on nerokas kompleksi =) kun tuossa M6 lopussa on vielä 35 niin ollaan samassa mallisarjassa =) nerokasta

                  juu eli jos tuo levyjen paksuus ei vaikuta, niin avautuu isompi mahdollisuus, mutta tällähetkellä m5 3,8l koneella, 840, 850 ja m635:n jarrut on ainokaiset kats.ins. kelpaavat
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  • badboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 234
                    • Turku

                    #10
                    tosiaan m635csi:n runkonumero alkaa wbaxxxxxxxxxxxxxx
                    kun taas e28 m5 alkaa wbsxxxxx..

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by e24
                      onko nuo 3,6 vai 3,8l m5 satulat?

                      kyselin konttorin herroilta noista jarru muutoksisata ja mulla tosiaan pitäis olla min 300x30 jarrut ja kyselin sit et käykö 315x28 levyt, ja sain vastaukseks vaan mutinaa ja mutinan seasta tuli et aina paremmat jarrut saa laittaa, mutta mahtaako ne takertua siihen et min paksuus periaatteessa sais olla toi 30mm niinkuin m635:ssa

                      jos paksuus ei ole ongelma, niin sit ei oo välii onko 3,6 vai 3,8l koneisen puristimet
                      ne myynnissä olevat satulat on 3,6 ja 3,8l 9/94 asti...
                      Toi iso jarruvarustus tulee 3,8 vasta 9/94 eli mallivuodeksi 95....Samalla satula muuttuu nelimäntäiseksi alumiinisatulaksi, joka kuitenkin kehittää vähemmän puristusta verrattuna vanhaan yksimäntäiseen, eli ovat tehokkaammat vain koska levyn halkaïsija kasvaa....


                      En usko että takertuvat levyn paksuuteen kun vedät kehiin autojen painot, e34 m5 painaa taatusti enemmän kuin m635.

                      Mahtaako toi e28 m5 olla vielä wbs alkuisella numerolla???
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • 9313juha
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1272
                        • Ratissa vuodesta 1968

                        #12
                        Originally posted by jannmann
                        Mahtaako toi e28 m5 olla vielä wbs alkuisella numerolla???
                        KGYLLLÄ ON!

                        Terv. 1018052
                        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5857
                          • Joccis City

                          #13
                          wbs

                          Originally posted by 9313juha
                          KGYLLLÄ ON!

                          Terv. 1018052

                          toivoinkin että sinä vastaisit, saadaan heti faktat kehiin.
                          mielenkiintoista että e28 on wbs ja 164kpl. ensimmäisiä m3:sia on wba alkuisia...
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • e24
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 628

                            #14
                            Originally posted by jannmann
                            ne myynnissä olevat satulat on 3,6 ja 3,8l 9/94 asti...
                            Toi iso jarruvarustus tulee 3,8 vasta 9/94 eli mallivuodeksi 95....Samalla satula muuttuu nelimäntäiseksi alumiinisatulaksi, joka kuitenkin kehittää vähemmän puristusta verrattuna vanhaan yksimäntäiseen, eli ovat tehokkaammat vain koska levyn halkaïsija kasvaa....


                            En usko että takertuvat levyn paksuuteen kun vedät kehiin autojen painot, e34 m5 painaa taatusti enemmän kuin m635.

                            Mahtaako toi e28 m5 olla vielä wbs alkuisella numerolla???


                            pistin sulle privaa
                            käyttis Honda CR-v
                            .... MR2
                            ----------------------------
                            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                            Comment

                            • e24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 628

                              #15
                              taka iskareista kysymys

                              tuli tyhmä kysymys mieleen, eli ulkoisesti noin äkkipäätäänsä katsoen e39:n takaiskarit on aika pitkälti saman näköiset kuin e24 mallissa.

                              eli mahtaiskohan noi olla sovitettavissa e24 kopppaan? tiedä häntä. ei varmaan ainakaan suoraan pulttaa kii vai mitä viisaat sanovat.



                              laitoin kuvan e39 iskareista, ja e24 takaiskarista

                              mitoista en tiedä, enkä e39 taka-akselimassasta mutta olis ihan terve tullutta tietoa yhteensopivuudet ja mitat.

                              eli joku vois kertoa e39 massat ja iskarin pituuden ja tuon ulokkeen halkaisijan ja pultin paksuuden mikä tuossa iskarin alapäässä on

                              ja joku vois kertoa samat mitat e24 takaiskareista.



                              ongelma on tietysti myös se että etupäähän pitäis saada kanssa korkeudensäädettävä setti, mutta se taitaakin olla mahdotonta ellei rupee ihan rakennuspuuhiin ja tee alkuperäisistä korkeudensäädettävää.

                              katsastussetä vaan ei taida tykätä ko aiheesta...
                              käyttis Honda CR-v
                              .... MR2
                              ----------------------------
                              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎