e34 ja e31 on ilmeisesti keskenään vaihtokelpoisia, mutta käykä e36 m3 jarrut samaan kastiin vai onko eroavaisuutta satuloiden /levyjen kiinnityksessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
onko e36 m3/ e34/e31 jarrut keskenään vaihtokelpoisia
Collapse
X
-
Originally posted by e24e34 ja e31 on ilmeisesti keskenään vaihtokelpoisia, mutta käykä e36 m3 jarrut samaan kastiin vai onko eroavaisuutta satuloiden /levyjen kiinnityksessä?
Comment
-
-
Originally posted by Mazae34 ja e28 (e24) takalevyt on vaihtokelposia. e36 m3 takalevyt sopii muuten suoraan, mutta levyn joutuu sorvaamaan 312mm -> 304mm. Pulttijako satulassa kuitenkin sama ja offset yms levyissä samat.
onko tuon etupään suhteen edelleen tuomio ettei saa ilman isoa sovitustyötä sopimaan?.
saisin vaan m3 satulat sopuhintaan, mutta ei niitä parane ostaa jos ei saa helpolla niputettua toimivia ja katsastuksesta läpimeneviä jarruja.
oma pirssi on e24 ja tarvis vaan remmiahdin projektin takia etujarrut päivittää isommiksi. periaatteessa m635:n jarrut pitäis laittaa, mutta vastaavat muutkin käy.
takajarrut saa olla alkuperäiset =)käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by e24onko tuon etupään suhteen edelleen tuomio ettei saa ilman isoa sovitustyötä sopimaan?.
MUTTAMUTTA ! Mites helvetissä M635i voi kelvata vertailu malliksi ? Eikös se niin ole, että ///M autot on eri mallisarjaa ? Ainiin joo... tuohan onkin M635 eikä M6.. siinähän se ero tuleekin.. Aplodit AKElle.. !
Comment
-
-
Originally posted by jannmannvoi olla että se m3:sen etupuristaja sopisi suoraan m5 jarrulevyn kanssa...
pulttijako on ainakin sama, voi olla ettei jarrusatulan offsettikaan heitä juuri mitään m5:n satulasta.
tiedän kyllä kenellä on e34 m5 etusatulat myynnissä jos kiinnostaa...
onko nuo 3,6 vai 3,8l m5 satulat?
kyselin konttorin herroilta noista jarru muutoksisata ja mulla tosiaan pitäis olla min 300x30 jarrut ja kyselin sit et käykö 315x28 levyt, ja sain vastaukseks vaan mutinaa ja mutinan seasta tuli et aina paremmat jarrut saa laittaa, mutta mahtaako ne takertua siihen et min paksuus periaatteessa sais olla toi 30mm niinkuin m635:ssa
jos paksuus ei ole ongelma, niin sit ei oo välii onko 3,6 vai 3,8l koneisen puristimetLast edited by e24; 06-10-2005, 17:48.käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by MazaAivan.. e28/e24:een sopii e34 jarrut suoraan molempiin päihin. e36 m3:n jarrut ei sovi eteen.. Kuinkas isto levyt tuossa m635:ssa onkaan ? e34 535:sta löytyisi ainakin 300mm kiekot..
MUTTAMUTTA ! Mites helvetissä M635i voi kelvata vertailu malliksi ? Eikös se niin ole, että ///M autot on eri mallisarjaa ? Ainiin joo... tuohan onkin M635 eikä M6.. siinähän se ero tuleekin.. Aplodit AKElle.. !
juu AKE on nerokas kompleksi =) kun tuossa M6 lopussa on vielä 35 niin ollaan samassa mallisarjassa =) nerokasta
juu eli jos tuo levyjen paksuus ei vaikuta, niin avautuu isompi mahdollisuus, mutta tällähetkellä m5 3,8l koneella, 840, 850 ja m635:n jarrut on ainokaiset kats.ins. kelpaavatkäyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by e24onko nuo 3,6 vai 3,8l m5 satulat?
kyselin konttorin herroilta noista jarru muutoksisata ja mulla tosiaan pitäis olla min 300x30 jarrut ja kyselin sit et käykö 315x28 levyt, ja sain vastaukseks vaan mutinaa ja mutinan seasta tuli et aina paremmat jarrut saa laittaa, mutta mahtaako ne takertua siihen et min paksuus periaatteessa sais olla toi 30mm niinkuin m635:ssa
jos paksuus ei ole ongelma, niin sit ei oo välii onko 3,6 vai 3,8l koneisen puristimet
Toi iso jarruvarustus tulee 3,8 vasta 9/94 eli mallivuodeksi 95....Samalla satula muuttuu nelimäntäiseksi alumiinisatulaksi, joka kuitenkin kehittää vähemmän puristusta verrattuna vanhaan yksimäntäiseen, eli ovat tehokkaammat vain koska levyn halkaïsija kasvaa....
En usko että takertuvat levyn paksuuteen kun vedät kehiin autojen painot, e34 m5 painaa taatusti enemmän kuin m635.
Mahtaako toi e28 m5 olla vielä wbs alkuisella numerolla???Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmannne myynnissä olevat satulat on 3,6 ja 3,8l 9/94 asti...
Toi iso jarruvarustus tulee 3,8 vasta 9/94 eli mallivuodeksi 95....Samalla satula muuttuu nelimäntäiseksi alumiinisatulaksi, joka kuitenkin kehittää vähemmän puristusta verrattuna vanhaan yksimäntäiseen, eli ovat tehokkaammat vain koska levyn halkaïsija kasvaa....
En usko että takertuvat levyn paksuuteen kun vedät kehiin autojen painot, e34 m5 painaa taatusti enemmän kuin m635.
Mahtaako toi e28 m5 olla vielä wbs alkuisella numerolla???
pistin sulle privaakäyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
taka iskareista kysymys
tuli tyhmä kysymys mieleen, eli ulkoisesti noin äkkipäätäänsä katsoen e39:n takaiskarit on aika pitkälti saman näköiset kuin e24 mallissa.
eli mahtaiskohan noi olla sovitettavissa e24 kopppaan? tiedä häntä. ei varmaan ainakaan suoraan pulttaa kii vai mitä viisaat sanovat.
laitoin kuvan e39 iskareista, ja e24 takaiskarista
mitoista en tiedä, enkä e39 taka-akselimassasta mutta olis ihan terve tullutta tietoa yhteensopivuudet ja mitat.
eli joku vois kertoa e39 massat ja iskarin pituuden ja tuon ulokkeen halkaisijan ja pultin paksuuden mikä tuossa iskarin alapäässä on
ja joku vois kertoa samat mitat e24 takaiskareista.
ongelma on tietysti myös se että etupäähän pitäis saada kanssa korkeudensäädettävä setti, mutta se taitaakin olla mahdotonta ellei rupee ihan rakennuspuuhiin ja tee alkuperäisistä korkeudensäädettävää.
katsastussetä vaan ei taida tykätä ko aiheesta...käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
Comment