Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -92 Ohjauksessa tuntuu pykälä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kujis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 39

    E36 -92 Ohjauksessa tuntuu pykälä.

    Heipähei.
    Tällaisen ongelman kanssa painin. Ohjauksessa tuntuu pieni pykälä/ klonksuminen kun rattia vispaa pikkasen ees taas. Siis kun kääntää niin vähän, että renkaat tuskin kääntyvät. Kun auto on sammuksissa, pykälää ei tunnu. Tukivarret ja raidetangot(kokonaan) on vaihdettu, joten vika taitaa olla tehostimessa tai jossain siellä päin. Edellinen omistaja on joskus kuulemma kiristyttänyt jotain hammastangossa olevaa, koska siellä oli jotain klappia. Hänen sanojen mukaan sitä "jotain" ei voi enää kiristää lisää.
    Voisikohan kiristys olla liian tiukalla koska ratti ei enää palaudukaan kunnolla keskiasentoon, ja tästä syystä sieltä kuuluisi myös sitä kolinaa.
    Tuli täs ny jonkin verran vinkkejä, että jos jollakin on heittää hyviä ehdotuksia, niin olisin kiitollinen.
  • Rocka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 68
    • Espoo

    #2
    Aika suuri todennäköisyys, että koko hammastanko vailla vaihtoa. Samat oireet oli itsellä vanhan auton kanssa ja muu ei auttanut kuin vaihtaa ohjausvaihde kokonaisuudessaan. Tehdaskorjattu osa pyörii tehostettuun E36:een noin tuhannen euron paikkeilla, joten halvalla tosta remontista ei selviä. Tosin mulla toi ei haitannut ajossa muuten paitsi hieman hitaana reagointina ohjauksen keskialueella.
    E39 540i '03

    EX: E36 325iA

    Comment

    • Kujis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 39

      #3
      Eipä tuo "tahmaus" haittaa. Tuo klonksuminen ärsyttää. Ratti ikäänkuin tarraa kiinni ja tämän jälkeen muljahtaa eteenpäin. Luulin, että vika korjaantuisi raidetankojen vaihdolla, mutta ei =( Sillä ei ole merkitystä missä asennossa ruori on, kun sitä heiluttelee, pykälä tuntuu aina. Kylmänä tarraa vissii enempi. Voiskohan vika olla itse tehostimessa, eikä tangossa?

      Comment

      • Eikka76
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 7
        • Ylöjärvi

        #4
        Meikäläisellä aivan sama vika. Olin kans vaihtamassa just raidetangon päitä, mutta se vika on sitten näköjään muualla. Pitää näköjään alkaa tutkimaan tarkemmin. Eihän siitä viasta pahemmin haittaa ole, mutta se ärsyttää.
        Hyvinhän se mummo pissii, vaikka onkin pilsa tukossa.

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          Tehostimen toiminta ei varmaan ainakaan kolinaa aiheuttaisi?

          Nuo raidetangot on hyvin mahdollisesti vaihdettu juuri sen takia, että sielläpäin on tuntunut väljää, ja vian on toivottu olevan raidetangon nivelissä. Kun vian on todettu olevan hammastangossa, sitä on kiristetty (kuulemma joskus aikanaan merkkiliikkeessäkin on e30:n hammastankoja kiristelty samasta syystä) ja saatu klappi hetkeksi pois. Kun sitä on kiristetty liikaa (joko oltu liian innokkaita / systeemi ei kertakaikkiaan kuluttuaan salli kiristystä?), hammastangon kuluminen on vain kiihtynyt ja nyt se on sitten kertakaikkiaan väljä.

          Mahdollisesti näin, mutta varmaksihan sen voi oikeastaan sanoa vain jos nostaa auton ylös ja kokeilee -> sitten vaan €€€€€.

          [edit]
          Kappas joo sinähän se olitkin vaihtanut ne raidetangot, se tekee tuosta sadusta vähän epätodenmukaisen, mutta kuitenkin.
          Last edited by eeki; 06-10-2005, 16:54.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Kujis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 39

            #6
            Originally posted by Eikka76
            Meikäläisellä aivan sama vika. Olin kans vaihtamassa just raidetangon päitä, mutta se vika on sitten näköjään muualla. Pitää näköjään alkaa tutkimaan tarkemmin. Eihän siitä viasta pahemmin haittaa ole, mutta se ärsyttää.
            Mulla oli raidetangon _sisäpäät_ finaalissa. Joku nivel siellä kulunut. Luulin, että kolina kuuluu sieltä, mutta ei. Noh, ompahan nyt jotaki ehjää osaa =)

            Comment

            • Kujis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 39

              #7
              Ohjauksessa ei kuitenkaan ole yhtään väljää, mikä vissiin kertoo sen, ettei hammastanko ole paskana (vielä). Kolina/pykälä häviää kun auton sammuttaa --> tehostin pois päältä. Että siinä mielessä vian luulis olevan siellä. Huoltomieskin totesi saman ja veikkasi jotain vuotavaa venttiiliä tai jotain, mutta ihan spekulaatioksi se jäi.
              Last edited by Kujis; 06-10-2005, 17:01.

              Comment

              • Eikka76
                Newbiemmer
                • Nov 2004
                • 7
                • Ylöjärvi

                #8
                Mulla ei kuulu mitään ääntä ja ohjaus on edelleen tarkka, eikä siinä ole tyhjää. Ongelma ilmenee vain silloin, kun kääntää rattia pikkusen vasemmalle. Eipä siitä ainakaan (viellä) ole haittaa, mutta sitten ei hampaita naurata jos se pahenee.
                Hyvinhän se mummo pissii, vaikka onkin pilsa tukossa.

                Comment

                • Rocka
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 68
                  • Espoo

                  #9
                  Ja tässä vielä threadi samaan ongelmaan viitaten:

                  E39 540i '03

                  EX: E36 325iA

                  Comment

                  • jmn78
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 117
                    • uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Rocka
                    Aika suuri todennäköisyys, että koko hammastanko vailla vaihtoa. Samat oireet oli itsellä vanhan auton kanssa ja muu ei auttanut kuin vaihtaa ohjausvaihde kokonaisuudessaan. Tehdaskorjattu osa pyörii tehostettuun E36:een noin tuhannen euron paikkeilla, joten halvalla tosta remontista ei selviä. Tosin mulla toi ei haitannut ajossa muuten paitsi hieman hitaana reagointina ohjauksen keskialueella.
                    Mulla olis takuu varmasti toimiva 100 000km. ajetusta autosta hammastanko.
                    H. 350eur soita jos kiinnostaa 050 527 0456.
                    Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Minulta löytyy parikin e36 tehostettua hammastankoa...vain nämä hintaan 200€/kpl.

                      Comment

                      • Kujis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 39

                        #12
                        Originally posted by jmn78
                        Mulla olis takuu varmasti toimiva 100 000km. ajetusta autosta hammastanko.
                        H. 350eur soita jos kiinnostaa 050 527 0456.
                        Kiitos tarjouksesta, mutta ajelen nyt tolla niin kauan ku se ei pahene.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎