Elikkäs seuraavanlaisella ongelmalla ollaan liikkeellä.
Koitin hakea täältä ja kuukkelista ,mutta vastauksia ei oikein meinannut löytyä.
Näin talviseisonnan jälkeen, myöhäisheränneenä aloin kaivelemaan kesäautoa naftaliinista ja hoksasin että auton alla on lammikko vaihteistoljyä.
Lähemmän tarkastelun jälkeen se tosiaan on ATF:ää ja ihan puhtoista punaista.
Viime kesänä autolla tuli alle 1K kilsoja ja auto jäi seisontaan mahan ollessa aivan kuiva.
Kun kampesin auton alle katsomaan, että mikähän stefa sielä vuotaa, yllätyin kun vuoto tuli kytkinkopan ja askin saumasta, alimmasta kohdasta.
Vuoto jäljet eivät siis nouse kovinkaan korkealle, joten ei ole mistään ylempää valunut ja ulostuloakselin pää sekä tyhjennys ja täyttötulpat näyttivät kuivilta
Vaihteen siirtäjän stefan olen vaihtanut muutama vuosi sitten ja sekin näytti kuivalle.
Myöskään kytkinkopan juorureiästä ei valu mitään.
Eli oikeastaan ainut vaihtoehto on salkun ja kytkinkopan sauma.
Kun kyselin muutamalta ammattilaiselta asiasta sain vastauksen että "ei voi olla mahdollista", "ei ne ikinä vuoda siitä".
No nyt kuitenkin vuotaa...
Onko kenellekkään sattunut vastaavaa kohdalle ja minkämoisilla askelmerkeillä vuotoa on lähdetty korjaamaan?
Saan kyllä askin irti autosta, mutta sen levittäminen menee jo sen verran next levelille, että pitäisi kääntyä ammattilaisen puoleen.
No ammattilainen vastasi että kyllä siitä tonnilla selviää+ osat, jos toimitan vaihteiston irtonaisena hänelle.
Vaihteisto toimii moitteetta ja on vasta 160 tkm ajettu joten intressi olis korjata ennemmin kun hommata purkaamosta joku arpapeli laatikko.
Niin ja kyseessä siis salkku mallia Getrac... taitaa olla 250, eli pikkugetrac jos oikein ymmärrän.
Kiitos jo etukäteen avusta, ideoista ja vastauksista.
Koitin hakea täältä ja kuukkelista ,mutta vastauksia ei oikein meinannut löytyä.
Näin talviseisonnan jälkeen, myöhäisheränneenä aloin kaivelemaan kesäautoa naftaliinista ja hoksasin että auton alla on lammikko vaihteistoljyä.
Lähemmän tarkastelun jälkeen se tosiaan on ATF:ää ja ihan puhtoista punaista.
Viime kesänä autolla tuli alle 1K kilsoja ja auto jäi seisontaan mahan ollessa aivan kuiva.
Kun kampesin auton alle katsomaan, että mikähän stefa sielä vuotaa, yllätyin kun vuoto tuli kytkinkopan ja askin saumasta, alimmasta kohdasta.
Vuoto jäljet eivät siis nouse kovinkaan korkealle, joten ei ole mistään ylempää valunut ja ulostuloakselin pää sekä tyhjennys ja täyttötulpat näyttivät kuivilta
Vaihteen siirtäjän stefan olen vaihtanut muutama vuosi sitten ja sekin näytti kuivalle.
Myöskään kytkinkopan juorureiästä ei valu mitään.
Eli oikeastaan ainut vaihtoehto on salkun ja kytkinkopan sauma.
Kun kyselin muutamalta ammattilaiselta asiasta sain vastauksen että "ei voi olla mahdollista", "ei ne ikinä vuoda siitä".
No nyt kuitenkin vuotaa...
Onko kenellekkään sattunut vastaavaa kohdalle ja minkämoisilla askelmerkeillä vuotoa on lähdetty korjaamaan?
Saan kyllä askin irti autosta, mutta sen levittäminen menee jo sen verran next levelille, että pitäisi kääntyä ammattilaisen puoleen.
No ammattilainen vastasi että kyllä siitä tonnilla selviää+ osat, jos toimitan vaihteiston irtonaisena hänelle.
Vaihteisto toimii moitteetta ja on vasta 160 tkm ajettu joten intressi olis korjata ennemmin kun hommata purkaamosta joku arpapeli laatikko.
Niin ja kyseessä siis salkku mallia Getrac... taitaa olla 250, eli pikkugetrac jos oikein ymmärrän.
Kiitos jo etukäteen avusta, ideoista ja vastauksista.
Comment