Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B20tu käyntiongelmia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimijanos
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 16
    • VAASA

E36 M50B20tu käyntiongelmia

No morjesta! Mulla olisi M50B20 koneinen 36 joka kärsii tyhjäkäyntiongelmasta. Ostin auton viime lauantaina. Se oli seissyt noin kuukauden ja nyt oli ilmennyt käyntiongelma. Koeajoin auton ja ajossa ei ilmennyt ongelmia. Ostin auton.

Oireet:
    -Auto käy matalaa tyhjäkäyntiä ja auto täryyttää tyhjäkäynnillä
    -Kaasu on erittäin herkkä ja leijuttaa kierroksia melkein aina, kun jalan ottaa kaasulta. Myös ajossa jos rullaa kytkimellä. Pari kertaa meinannut ihan sammuakin
    -Pakokaasu haisee raa’alta bensalta ja välillä käynnistäessä puskee pienen bensapilven.

Tässä linkki videoon, jossa olin siis vaihtanut jo tulpat mutta en maffia. Tällä hetkellä käynti on samanlaista.

Ajossa auto käy hyvin ja vetojakin on. Ei empimistä, täryyttämistä tai nykimistä. Vaihdoin tulpat. Ei vaikutusta. Vaihdoin maffin. Auttoi vähän. Puolat olen checkannut ja vaikuttaisi ok ainakin kun otin yhden kerrallaan irti ja laitoin takasin kiinni, käynti muuttui jokaisella selkeästi. Venakopan tiiviste on paskana ja vuotaa tulpillekin, joka pitää kyllä todennäköisyyttä paskasta puolasta elossa.

Potentiaalisia aiheuttajia mitä olen miettinyt:
    -Puola paskana?
    -Suutin jäänyt auki / paskana?
    -Lambda paskana?
    -Imuvuoto?
    -Tyhjäkäyntiventtiili hassuna?
    -Joku sähkövika?

Osaisiko joku auttaa tietämätöntä? Kiitos jo etukäteen!
    Last edited by jimijanos; 11-06-2022, 10:16.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16442
    • Asikkala

Tylsä vastaus mutta vikakoodit ?
    Ilman niitä kaikki muut mitä listasit paitsi puolat (:think)
    Pa-paineen säädin rikki ?

Comment

• Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

E36 keskustelun joka toinen topikki käyntiongelmista.. Lue vikakoodit ensin, voit jopa löytää vian ilman sen suurempia arvailuja tai ainakin saada suuntaa-antavaa tietoa mistä lähteä etsiin.
      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡