Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320ia coupe -92 sammuu tyhjäkäynniltä! (Apuva kaivattais kovasti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e36 320ia coupe -92 sammuu tyhjäkäynniltä! (Apuva kaivattais kovasti)

    Elikkä auto on 320ia coupe -92 (ei vanosta) ja ongelma seuraavanlainen:

    Auto sammuu välillä tyhjäkäynniltä kun pysähtyy esim. risteykseen. Hox! Sammuu ainoastaan tyhjäkäynniltä, ajossa ei nyki, eikä pätki koskaan.

    Kun auto sammuu, niin kiekkamittari hyppää ~4000kierroksen kohdalle. Kun käynnistää uudelleen (lähtee aina heti käyntiin) niin joskus jää se vaihteiston merkkivalo palamaan, ja pari kertaa ku sammuttaa ja starttaa uudelleen niin se sammuu taas ja auto toimii normaalisti.

    Sammuilua tapahtuu aika harvoin. (Ei jokapäivä). Joskus auto alkaa myös käymään huonosti tyhjäkäyntiä ja saattaa sen jälkeen sammua. Joskus sammuu vaan vaikka ennen sammumista kävisi ihan normaalisti.

    Elikkä haulla löyty juttua lambdasta ja nokka/kampiakselin asennontunnistimista. Mihin tämän teidän mielestänne viittaisi? Jollain ollut vastaavia ongelmia?

    Missä sijaitsee kampiakselin asennontunnistin?
    Löytyykö nämä tunnistinviat kaikki vikamuistista jos käy luetuttamassa sen?
    Last edited by Jube; 15-10-2005, 06:40.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Hivenen kyllä viittais kampiaks. asentotunnistin vikaan. Ei välttämättä näy vikamuistista, mutta kannattaa joka tapauksessa luetuttaa se.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Eikö muilla ole ollut vastaavaa vikaa?
      Ois kiva saada tuo vika kuntoon ku muuten mukava auto...
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        eikö kukaan osaa sanoa mihin nuo oireet viittaa?

        Eli siis tiivistettynä: Sammuu joskus tyhjäkäynniltä, kiekkamittari pomppaa 4000:n kohdalle kun sammuu, käynnistyy heti sammumisen jälkeen normaalisti. Joskus jää automaattivaihteiston valo palamaan sammumisen jälkeen. (Valo sammuu kun käynnistää kerran, pari uudelleen)

        Ja tarkennuksena, että moottorin lämpötilalla ei ole suurta merkitystä sammuilulle. Ehkä kuitenkin hivenen useammin sammuu ns. puolikylmänä kuin täysin kuumana...
        Kaikki liittimet on käyty läpi crc:n kanssa!

        Niin ja se vikakoodien luku ei onnistunutkaan kemijärvellä

        Edit:Missä sijaitsee tuo kampiakselin asennon tunnistin ja missä noita myydään? Hinta? (En löytäny kl:n sivuilta ainakaan)
        Last edited by Jube; 15-10-2005, 06:45.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • mcpain
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 21

          #5
          Originally posted by Jube
          eikö kukaan osaa sanoa mihin nuo oireet viittaa?

          Eli siis tiivistettynä: Sammuu joskus tyhjäkäynniltä, kiekkamittari pomppaa 4000:n kohdalle kun sammuu, käynnistyy heti sammumisen jälkeen normaalisti. Joskus jää automaattivaihteiston valo palamaan sammumisen jälkeen. (Valo sammuu kun käynnistää kerran, pari uudelleen)

          Ja tarkennuksena, että moottorin lämpötilalla ei ole suurta merkitystä sammuilulle. Ehkä kuitenkin hivenen useammin sammuu ns. puolikylmänä kuin täysin kuumana...
          Kaikki liittimet on käyty läpi crc:n kanssa!

          Niin ja se vikakoodien luku ei onnistunutkaan kemijärvellä

          Edit:Missä sijaitsee tuo kampiakselin asennon tunnistin ja missä noita myydään? Hinta? (En löytäny kl:n sivuilta ainakaan)

          Nostaako moottori kierroksia oikeasti ennen sammumista vai käykö viisari muutenvaan kurkkaamassa 4000 pykälää? Jos kiekat ei nouse oikeasti 4000 niin sit on syytä katella sähköpuolelta vikaa.. (ehkä puola hieman vajaa toimintainen)

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Originally posted by mcpain
            Nostaako moottori kierroksia oikeasti ennen sammumista vai käykö viisari muutenvaan kurkkaamassa 4000 pykälää? Jos kiekat ei nouse oikeasti 4000 niin sit on syytä katella sähköpuolelta vikaa.. (ehkä puola hieman vajaa toimintainen)
            Ei nosta kierroksia oikeasti.
            Eli kun auto sammuu, niin silloin vasta mittari pomppaa tuonne 4000:nteen ja putoaa takaisin nollille kun sammuttaa virrat...

            Voiko puola vaikuttaa tohon, että kiekkamittari pomppaa tonne 4000:nteen ja sit tosiaan ku se automaatin valoki jää joskus palamaan (tällöin laatikko on vikaohjelmalla).
            Mutta nuo moottorin ja laatikon sähköt on ilmeisesti kytköksissä aika monella tavalla toisiinsa? Laatikko sinänsä pelaa oikeen hyvin...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • 535SD
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1068
              • Lahti

              #7
              Tunturi autossa on vehkeet millä voi lukea ne vikakoodit ja maksaaki huikeat 10€
              Olleita ja menneitä
              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

              Comment

              • mcpain
                Newbiemmer
                • Jul 2005
                • 21

                #8
                Originally posted by Jube
                Ei nosta kierroksia oikeasti.
                Eli kun auto sammuu, niin silloin vasta mittari pomppaa tuonne 4000:nteen ja putoaa takaisin nollille kun sammuttaa virrat...

                Voiko puola vaikuttaa tohon, että kiekkamittari pomppaa tonne 4000:nteen ja sit tosiaan ku se automaatin valoki jää joskus palamaan (tällöin laatikko on vikaohjelmalla).
                Mutta nuo moottorin ja laatikon sähköt on ilmeisesti kytköksissä aika monella tavalla toisiinsa? Laatikko sinänsä pelaa oikeen hyvin...
                En ole mikään sähkömies mutta kiekkaviisarihan pitäis olla kytköksissä puolaan..? Jos puolalta häviää virta/tulpilta katoo kipinä auto kyllä sammuu. Jos puola ei jaksa aina pelata niin ku pitäs ja katkasee virtaa niin virtapiikki aiheuttaa viisarin äkillisen liikkeen. Saattaa olla että vika ei ole sielläpäinkään mut tuli ekana nyt mieleen... Automaatin valosta en osaa kyllä sanoa mitään.

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by ammattimies
                  Tunturi autossa on vehkeet millä voi lukea ne vikakoodit ja maksaaki huikeat 10€
                  Äläpä puhu pa**kaa. Ei onnistu vikakoodien luku tunturiautossa

                  Lisää vinkkejä kaivataan!
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #10
                    No Kyllä ne ainakin väittivät niin et onnistuu ku soittelin sinne ja kyselin tyhmiä . ja justiin siihen vanhemmanmalliseen pyöreään liittimeen ainaki sanoivat onnistuvan...
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by ammattimies
                      No Kyllä ne ainakin väittivät niin et onnistuu ku soittelin sinne ja kyselin tyhmiä . ja justiin siihen vanhemmanmalliseen pyöreään liittimeen ainaki sanoivat onnistuvan...
                      Joo, e30:seen onnistuu, mutta 36:seen kuulemma ei.
                      Tiiä sitte mikä nuistaki on totta ja mikä ei. Vaikuttas se ukko olevan vähä
                      Liekkö itekkään tietää mihin se testeri käy ja mihin ei Tyypillistä näillä korkeuksilla
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • 535SD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1068
                        • Lahti

                        #12
                        luulispa e30 ja e36 olevan sama liitin ku e46 -99:ssäki on vielä se pyöreä...

                        No joo ei tosiaan mikään ihme oo jos eivät tiiä.
                        Last edited by 535SD; 16-10-2005, 08:34.
                        Olleita ja menneitä
                        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2964
                          • Uusikaupunni

                          #13
                          Originally posted by ammattimies
                          luulispa e30 ja e36 olevan sama liitin ku e46 -99:ssäki on vielä se pyöreä...

                          No joo ei tosiaan mikään ihme oo jos eivät tiiä.
                          onhan se samanmuotoinen mutta e30:ssa on 15 napainen ja e36:ssa 20 napainen...
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎