Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 kytkin ravistaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6602
    • Lappeenranta

    e36 328 kytkin ravistaa!

    Elikkäs teetin kytkinremontin paikallisessa autokorjaamossa vaihdettiin siis levy, asetelma ja painelaakeri. Nyt kun lähtee liikkeelle pienilla kierroksilla niin kytkintä kun alkaa nostamaan niin aluksi ravistaa/nykii samalla kun auto lähtee liikkeelle, mutta ei enään kun on jo nostanut kytkintä enemmän. Eli jos jollakin on ollut samoja ongelmia tai tietoa asiasta niin kaikki info on tervetullutta. Muuten kyllä toimii loistavasti kytkin
    M550d
  • e0400138
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 49
    • Kalajoki

    #2
    Mulla teki tota samaa ennen ku kytkin "kimahti",vaihdoin koko paskan ja toimii... oisko asentajassa vika? En tiiä onko mut voi olla....
    Bemarilla saa ja Rahalla pääsee...?

    Comment

    • ///Masa
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 1468
      • Salo

      #3
      ei tainnu mennä asentajal keskitys ihan kohillee! takas vaa pajalle!
      BMW E30 M3
      BMW E46 M3
      BMW E118 1800

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9947
        • KVLA

        #4
        Originally posted by hö!
        ei tainnu mennä asentajal keskitys ihan kohillee! takas vaa pajalle!
        Mikä keskitys?Asetelmahan keskittyy ohjuritapeilla.Kytkinlevy voi olla asennettu hieman epäkeskeisesti.Mutta jos laatikko on saatu paikoilleen,niin kyllä se keskittyy auton käynistyksen jälkeen kytkintä painettaessa.Ei niissä kytkinakselin pooreissa niin paljon "löysää" ole,että levy jäisi epäkeskeisesti.

        Vikaa voisi hakea asetelmasta tai kytkinlevyn keskiöstä.Myös lievästi rasvainen kytkin voi aiheuttaa samoja oireita.Putsasivat pajalla kyllä asetelman varmaan ennen asennusta.
        Mitä tuota ihmettelemään.Vie pajalle "takuuseen".
        Last edited by Heguli 31; 14-10-2005, 22:48.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Alussa uudessa levyssä pinta voi olla karkea, tahi epätasainen, joten ei syytä huoleen. Bemuissa tunnetusti levy alkaa väristä ku lämpenee, ainakin itellä alussa, enää ei ongelmaa kun on saanut monoo ja alkaa oppimaan tavoille!
          Ajelehhan sillä tovi ja anna välillä luistaa, ei missään kumin poltossa mutta normaalisti, ja mieti sitten onko vika levyssä... Oliko muuten bemun osat, vai jotku harakirit?
          ...

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            #6
            Juu aattelin kyllä itsekkin että jos ei "vika" häviä viikonlopun aikana niin pitää viedä takaisin ja "takuun" piikkiin. ja ei varmasti ole bmw:n alkup. osa kun motonetistä tilasin, merkkiä en kyllä muista kun en sen enempiä ihmetellyt sitä pakettia
            M550d

            Comment

            • D-sub328i
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 32

              #7
              Vanha topikki, mutta ei viitsinyt samankaltaisen ongelman takia uuttakaan aloittaa.

              Onko normaalia että kytkin irroittaa eri kohdissa silloin tällöin. Tarkoitan sitä, että välillä kytkinpoljin pitää nostaa todella ylös ennen kuin se ottaa kiinni ja välillä taas jo vähempi nosto riittää. Lisäksi "tuntuma" on välillä pidempi.
              Yleensä vähän kovemman ajon jälkeen kytkimen lämmettyä se toimii paremmin eli ottaa alempaa kiinni ja tuntuma on tasainen ja pidempi. Kytkin ei kuitenkaan luista yhtään eikä polkimessa tunnu ylimääräistä tärinää. Kytkinremontti tehtiin 1½ vuotta sitten LUK:in osia käyttäen, jolloin vaihtoon menivät levy, asetelma ja laakeri.

              Pahoittelen tekstin vaikealukuisuutta mutta toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #8
                Voisko painesylinterissä olla häikkää? Millon viikeksi vaihdettu nesteet, tai vuotaako?
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • D-sub328i
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 32

                  #9
                  vika korjattu

                  Vika korjaantui kytkimen ilmaamisella. Tai ainakin luonne muuttui täysin. Kytkimen painaminen muuttui paljon kevyemmäksi. Nyt kytkin ottaa aina samassa kohtaa kohtalaisen lähellä lattiaa. alussa tuntuu olevan jonkin verran "löysää" ennen kuin levy alkaa irrota asetelmasta. Joka tapauksessa kaikki polkimen tärinät ja "omituisuudet" katosivat ja samalla muijakin kiittää kun auto ei nyi joka vaihtokerralla

                  Samalla vaihdettiin vaihteensiirtäjään muutama hela ja vaihdekepin liikkeistä tuli erittäin täsmällisiä eikä keppi enää heilu niin paljoa kun pykälä on silmässä. Uskomaton vaikutus ajomukavuuteen.

                  Comment

                  • tjk153
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 1
                    • Espoo

                    #10
                    Itsellä 328 kytkin ruvennut ravistamaan toisinaan liikkeelle lähtiessä, huoltokirjassa lukee että uusi kytkinpaketti vaihdettu n. 12tkm sitten, mikähän siinä mahtaa olla vikana?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎