Originally posted by Terhi
lohkolämmitimen asennuksesta e 36
Collapse
X
-
Defan ostin myös, mihin proppuun ja suuntaan sait mahtumaan, katseltiin jo ja kyllä melkosen ahdasta on, ekaan et varmaan laittanut ku on ilmastointi tiellä kuten myös, kolmas tai neljäs ois varmaan ne "parhaat" paikat?_______________
Ex: E36 325ia -94
Ex: E28 520i -86
-
Ekaan ei mitää toivoo.. ilmastointi, tokaan ei voinu nakata sisään, kolmas sama homma ja pakosarjaa ois jääny kii, neljäs juu eiOriginally posted by TerhiMä sit kai olen aika tyhmä
, mutta väännä pliis rautalangasta, miksei sovi?
Kannattaa oikeesti ne defat mitkä kaapissa asennusta odottaa niin tuoho calixiin vaihtaa..Helvetisti paljon helpompi asentaa.
Ja saahan sen defan tuurilla sitten vuosien päästä sieltä pois vääntelemällä. Mutta suuret mahdollisuudet on siinä samalla vängätessä naarmuttaa sitten lohkoakin.. Calixissa mutteri auki ja ottaa pois.. :P Toki joku liukaste voi olla hyväksi.Last edited by Janzki; 04-11-2005, 16:35.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Jaa, paha just näin ulkoa sanoa. Siellä ohjeessa muistaakseni sanotaan yksi ainoa vaihtoehtokin mihin se laitetaan (ellen ihan väärin muista, ja jos pitäisi sanoa mikä se niistä on, veikkaan repsikanpuoleisinta). Kyllä sä sen näet kun sitä sinne laitat.Originally posted by Teukka75Defan ostin myös, mihin proppuun ja suuntaan sait mahtumaan, katseltiin jo ja kyllä melkosen ahdasta on, ekaan et varmaan laittanut ku on ilmastointi tiellä kuten myös, kolmas tai neljäs ois varmaan ne "parhaat" paikat?
Ja melkein alaspäin se oli pakko laittaa, yläpuolella pakosarja. Ja siitä kun lähti se töpseli sisätilanpistokkeeseenkin, se taittui noin 90 astetta, eli sekin rajoittaa.
Toivottavasti ees jotain ymmärrät tästä sepostuksesta..

Comment
-
mä pistin ton defan ja mitäs sitä sieltä irti ottamaan jos kerta auto palaa sen takia niin myöhäistähän se sitten on sitä ruuvailla sieltä?? vuoden takuullahan tuo on ja tiedäppä ajeleeko sitä tolla kotterolla paljo vuotta pitempään...
oisin ehkä sen calixin laittanu jos ois ollu tietämystä enemmän asiasta mutta noh defa meni helpolla paikoilleen ku ei oo ilmastointia...ja eiköhän noilla molemmilla ole ihan yhtä sama toiminta...kone lämpiää ja sillä siisti...E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Niin no itsellä kun on tarkotus ajaa autolla enemmä ku se vuosi. Ja vähänkös sylettää kun se vastus palaa sieltä ja ei oo enää paikkoja mihi laittaa. Siksi se calixi aika pro valinta..Originally posted by humalamä pistin ton defan ja mitäs sitä sieltä irti ottamaan jos kerta auto palaa sen takia niin myöhäistähän se sitten on sitä ruuvailla sieltä?? vuoden takuullahan tuo on ja tiedäppä ajeleeko sitä tolla kotterolla paljo vuotta pitempään...
oisin ehkä sen calixin laittanu jos ois ollu tietämystä enemmän asiasta mutta noh defa meni helpolla paikoilleen ku ei oo ilmastointia...ja eiköhän noilla molemmilla ole ihan yhtä sama toiminta...kone lämpiää ja sillä siisti...Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Jos sen pakkastulpan sattui saamaan lohkosta irti niin tuo Defa lähtee puolta helpommin. Ei tarvii mitään ruuveja alkaa kiertelemään
Ei sitä nyt sentään hitsattu sinne oo. Itellekin on aivan sama mitä siellä on. Jos teho on sama niin eiköhän tuo samalla lailla konetta lämmitä. Asennuksessa eroja mutta jos ei ihan kädetön oo niin varmasti saa kumman tahansa paikalleen ja pois. Eikä nuo nyt ihan parissa vuodessa pala.
Comment
-
Niin kai tiedät että se defan elementti on kartio, ja jää meinaan todella tiukkaan sinne lohkoon kiinni. Ei ihan nykäsemäll irtoa. Ne korkit on aivan erijuttu koska vääntyyvät jolloin irtoovat helposti, jos olisvat kovia kuten elementti niin kyllä taistella saisit.Originally posted by SpudJos sen pakkastulpan sattui saamaan lohkosta irti niin tuo Defa lähtee puolta helpommin. Ei tarvii mitään ruuveja alkaa kiertelemään
Ei sitä nyt sentään hitsattu sinne oo. Itellekin on aivan sama mitä siellä on. Jos teho on sama niin eiköhän tuo samalla lailla konetta lämmitä. Asennuksessa eroja mutta jos ei ihan kädetön oo niin varmasti saa kumman tahansa paikalleen ja pois. Eikä nuo nyt ihan parissa vuodessa pala.
Maanantai kappaleita on olemassa..Voi palaa vaikka viikossa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Kun puhuin Defan elementin irtiruuvauksesta, tarkoitin säteilylämmitintä. Lohkolämmitinhän tuo säteilijäkin on tässä tapauksessa...Originally posted by Teukka75Ruuvaamalla? Siis tuo lyötävä malliko?
Vai onko defaakin molempia? Siis m50-koneeseen.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
aika jännä homma ettei mun kohdalle ole vielä tullut ainoatakaan lämppäriä joka ois palanu tai menny rikki...tuolla tehtaalla ukot pitävät autoa roikannokassa joka päivä 8 tuntia ja parhaillaan 16 tuntiakin putkeen...
mutta se on tosi että maanantai versioitakin on olemassa ja sekin vielä jos sen vastuksen on sattunut asentamaan väärin...(väärään kulmaan esim.)
toivotaan nyt vain että kaikilla se tulee pelittämään eikä hajoa heti ensikerrasta säästytäänpähän turhilta itkuilta...
E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
hah tänään asensin tuon lohkolämmittimen (defa), oli suht tiukassa se proppusiellä, ja yks tuttu autokorjaaja haukkku niin hyvin nuo calixit, että ei tulis enää mieleenkään laittaa sitä... Kuulemma ihan tutkittu juttu että calix hajoo nopeemmin kun tuo defa ;D .. Oli muuten mukava asennella kun sen verran etttä löin vastuksen kiiinni ja nestettä koneeseen.. Siinä aikani yritin ilmailla ja huomasin auton alla lätäkön, kusi jostai välistä lämmitintä
----> tiivisteainetta kaveriX!
Comment
-
Juu, ja mun yks tuttu autoasentaja haukku bemarit..Hajoo ennemmin ku lada..Originally posted by easy_achah tänään asensin tuon lohkolämmittimen (defa), oli suht tiukassa se proppusiellä, ja yks tuttu autokorjaaja haukkku niin hyvin nuo calixit, että ei tulis enää mieleenkään laittaa sitä... Kuulemma ihan tutkittu juttu että calix hajoo nopeemmin kun tuo defa ;D .. Oli muuten mukava asennella kun sen verran etttä löin vastuksen kiiinni ja nestettä koneeseen.. Siinä aikani yritin ilmailla ja huomasin auton alla lätäkön, kusi jostai välistä lämmitintä
----> tiivisteainetta kaveriX!
Btw, onnea sitten kun tiiviste mömmö pettää ajossa ja lämmöt tappii..Ne kansirempat on halpoja.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
kukahan se on tuon asian "tutkinut"?Originally posted by easy_achah tänään asensin tuon lohkolämmittimen (defa), oli suht tiukassa se proppusiellä, ja yks tuttu autokorjaaja haukkku niin hyvin nuo calixit, että ei tulis enää mieleenkään laittaa sitä... Kuulemma ihan tutkittu juttu että calix hajoo nopeemmin kun tuo defa ;D .. Oli muuten mukava asennella kun sen verran etttä löin vastuksen kiiinni ja nestettä koneeseen.. Siinä aikani yritin ilmailla ja huomasin auton alla lätäkön, kusi jostai välistä lämmitintä
----> tiivisteainetta kaveriX!
laita ihmeessä tänne jos sulla löytyy asiasta jotain faktaa
Comment
-
omissa autoissani on ollu sekä defan että calixin lämppäreitä, yhtään ei ole hajonnu ja kaikki on lämmittänyt tähän mennessä! kyllä se ero todellisuudessa on vaan merkissä. joihinkin autoihin on helpompi asentaa defa, toisiin calix. makuasioita nämä!
Comment
-
Defa m42 koneeseen
Nostetaanpa vanha threadi ylös.
Onko kellään kokemusta defan laitosta m42 koneeseen? Mitä tuosta edeltä luin niin calix kutosiin helpompi, mutta onko nelosessa sen verran tilaa että sais tuon defan vastuksen helposti laitettua? Autossa on ilmastointi. Defan saisin hieman halvemmalla, mitä olen noista seudun liikkeistä kyselly. Sisätilan haaroituksen laitan myös.
Comment
-
Siis,m50 kone ilmastoinnilla. :think Kenellä on calix?
Oletko laittanut sen 1 syl kohdalle? Käytin irti noi korkit (siitä on aikaa) muistelisin että syl.putket ovat edessä paikoissa 2,3,4,5.Auto on tuonti, ja calix setä kehui että tuonti autot tehdään eri linjalla saksassa....... hä?
niinpä niin. Täytyy vissiin rälläköidä
jooooooo
Comment
Comment