Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lämppäri ei toimi!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bugi85
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 14

E36 lämppäri ei toimi!!!

Eli auto on e36 325i manuaali-ilmastoinnilla ja kävi sellainen juttu, että lämmityslaite alkoi eka pitää pyöriessä sellaista surinaa ja nyt se sitte sammu kokonaan eli ei toimi ollenkaan millään teholla.Välillä lämmityslaite saattoi sammua,mutta ennen se lähti aina uudestaan päälle.myös sellaisia oireita oli että pyöriminen 1 ja 2 asennossa oli aika vaikean kuuloista eli tuntui että jokin aihistais, mutta 3 ja 4 pyörintä oli suht normaalia,mitä nyt pieni surina kuulu ja sekään ei kovin paha.
    Mikä voisi olla ongelmana?Voisiko liukulaakerit tms. olla huonossa rasvassa?
    Last edited by Bugi85; 26-10-2005, 19:58.
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

Puhaltimen moottori on tullut tiensä päähän. Uutta kehiin vaan Itsellä samoja vikoja :P
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i

Comment

• Rankkipata
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 5

Originally posted by DropIt
      Puhaltimen moottori on tullut tiensä päähän. Uutta kehiin vaan Itsellä samoja vikoja :P
      Mitäs sellaisella on hintaa ja minkälainen on asennusrojekti?

Comment

• Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

Ite asennus prokkiksesta en sano mitään koska noissa on eroja. Mutta, älä heti heitä kirvestä kaivoon. Sen vanhan moottorin pystyy tuurilla elvyttämään laittamalla sinne hienojakoista öljyä ja rasvaa laakereihin. Mutta jos pitkään käyttäny sillee että vinkunu niin laakerit aika varmasti "hitsannu" kiinni.
        Aina kannattaa yrittää..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

Comment

• Bugi85
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 14

joo, ei ole temppuilu ku viikon vasta, ja ne temppuilut alko ku ilmat kylmeni.Luulen että jos huomenna laittais sitä öljyä sinne niin vois auttaa..Mikä öljy ois hyvää - aseöljy (ei jäätyis pakkasella) vai silikoni - vai vaseliiniöljy tai joku muu??

Comment

• Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

Originally posted by Bugi85
            joo, ei ole temppuilu ku viikon vasta, ja ne temppuilut alko ku ilmat kylmeni.Luulen että jos huomenna laittais sitä öljyä sinne niin vois auttaa..Mikä öljy ois hyvää - aseöljy (ei jäätyis pakkasella) vai silikoni - vai vaseliiniöljy tai joku muu??
            Tutulle laitettiin jotain ompelukoneen öljyä ja hyvin pelannu..Purkaile pois se sieltä ja putsaa kunnolla. En usko sen kovin kranttu olevan noiden öljyjen laiton kanssa kuhan ei liioittele..Ja testaa puhallinta sitten irti, jollei toimi niin et joudu uudestaa purkamaan vaan valmiiks auki uutta varten
            Sähköposti.

Comment

• Terhi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 536
              • Toijala

Kysellääs tässä samassa. Eli jotenkin tuntuu että kestää hieman kauan ennen kuin ilmastointi alkaa puhaltaa lämmintä ilmaa. Mun mielestä ihmeen kauan. Joskus voi olla että saan ajaa kotoa töihin eikä sittenkään. Ja työmatka mulla on 10-15min. Ja se saattaa puhaltaa tuulilasiin lämmintä ilmaa, mutta muista rööreistä silti viileää. Mikähän voi olla vikana?
              Manuaali-ilmastointi mulla myös.
              Ja kai munkin tarttis katsoa missä vika kun tuo välillä kitisee. Ja tuntuu vähä hankalalle alkuun jos kitistessä käännän sen 1-2:lta 4:lle. Kunnes se sit lähtee pelittämään ja kitinäkin saattaa tuolloin loppua.

Comment

• Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

Kuulostas siltä, että noissa puhaltimen moottoreissa on joko laakerit lopussa tai sitten hiilet. Hiili vikaan ei noi voitelu ohjeet auta. Jos se lämppärin moottori välillä toimii ja välillä ei niin veikkaisin et hiilet on loppu.
                F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

Originally posted by Terhi
                  Kysellääs tässä samassa. Eli jotenkin tuntuu että kestää hieman kauan ennen kuin ilmastointi alkaa puhaltaa lämmintä ilmaa. Mun mielestä ihmeen kauan. Joskus voi olla että saan ajaa kotoa töihin eikä sittenkään. Ja työmatka mulla on 10-15min. Ja se saattaa puhaltaa tuulilasiin lämmintä ilmaa, mutta muista rööreistä silti viileää. Mikähän voi olla vikana?
                  Manuaali-ilmastointi mulla myös.
                  Ja kai munkin tarttis katsoa missä vika kun tuo välillä kitisee. Ja tuntuu vähä hankalalle alkuun jos kitistessä käännän sen 1-2:lta 4:lle. Kunnes se sit lähtee pelittämään ja kitinäkin saattaa tuolloin loppua.
                  Mistäs räppänöistä odotat lämmintä tulevan? Ei meinaan vanhemmissa tule sivummaisista itse suljettavista/avattavista eikä keskeltä. Niistä ihan siellä kojetaulun reunassa olevista rööreistä tulee lämmintä.
                  Sähköposti.

Comment

• Terhi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 536
                    • Toijala

Originally posted by Janzki
                    Mistäs räppänöistä odotat lämmintä tulevan? Ei meinaan vanhemmissa tule sivummaisista itse suljettavista/avattavista eikä keskeltä. Niistä ihan siellä kojetaulun reunassa olevista rööreistä tulee lämmintä.
                    Täytyypi oikein tsekata. Kun mun mielestä lämmintä ei todella tule kuin ainoastaan tuulilasiin. Mutta mä tsekkaan. Ihan uutta tietoa mulle ettei lämmintä tulis ku noista mitä mainitsit.

Comment

• Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

Täytyypi oikein tsekata. Kun mun mielestä lämmintä ei todella tule kuin ainoastaan tuulilasiin. Mutta mä tsekkaan. Ihan uutta tietoa mulle ettei lämmintä tulis ku noista mitä mainitsit.
                      Ne on vähä oudosti suunniteltu..Omien tietojen mukaa niistä saa tulemaan lämmintä ainoastaan jos:

- Keskiräppänässä on pun-sin valitsin eli kylmä ja kuuma
                      - Laittaa tuulilasille ja kasvoille puhalluksen "väliin" nappulan..pikkusen enemmä tuulilasiin päin. Tuolloin ainakin itsellä siitä keskimmäisestä tulee lämpöstä.
                      Sähköposti.

Comment

• Terhi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 536
                        • Toijala

Nyt tunnen oloni aavistuksen verran tyhmäksi.
                        Joo, siinä tosiaan on keskellä se namiska missä on sekä sininen että punainen viiva. Eli johan alkoi pelittää kun sen valitsimen vaan käänsi lämpimälle.
                        Eli kiitos vaan neuvosta.

Comment

• Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

Nyt tunnen oloni aavistuksen verran tyhmäksi.
                          Joo, siinä tosiaan on keskellä se namiska missä on sekä sininen että punainen viiva. Eli johan alkoi pelittää kun sen valitsimen vaan käänsi lämpimälle.
                          Eli kiitos vaan neuvosta.
                          Eipä mitään.

Tekevälle sattuu
                          Sähköposti.

Comment

• Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1961
                            • Hki

Samaan syssyyn kyssäri:

Millä teholla pidätte puhallinnopeutta. Itse tykkään pitää ykkösellä -ettei huuda-ja se riittääkin näillä keleillä, jopa melkein koko talveks. Aluksi vaan kestää että riittäis lämpöä. Puhallus ei tosiaan ykkösellä ole kovin kummoinen. Tämä kysymys siksi kun veikkaisin et puhallus voisi olla parempikin. Röörit voi olla tukossa ku ei raitisilmasuodatinta ole. Joten meneekö tonne kaikki paska suoraan??

Tuleekos teiltä myös tulikuumaa. Omassani (ei saksanjälkituonti) ilma on lämmintä mutta ei nyt millään tavalla polttavaa. Motari ajon jälkeen on ehkä kuumempaa, mut ei edelleenkään polta. Lämmöt yms. normaalit.

Comment

• Bugi85
                              Newbiemmer
                              • Jan 2005
                              • 14

Joo,tuossa hoksasin vielä sellaisen homman,että kun puhalluksen laittaa 0-asentoon niin eikö ilman tulo räppänöistä pitäisi loppu kokonaan, ja edes ajoviiman paineella tulevan lämpimän ilman tulon pitäisi lakata?

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎