Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostamassa 325i E36 Saisinko pikkasen apua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas.k
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 57

    Ostamassa 325i E36 Saisinko pikkasen apua.

    Elikkäs mitä näissä on ns, vikoja jota kannattaa tarkistaa. Kyseessä on kumminkin vanha auto niin kaikkihan ei voi olla kunnossa.

    Esim, Perä kestävä? Jakopää on ketjulla ja varmaan ei ole ollut missään ongelma?
    Vaihteisto? Kestävä?

    Ostan todennäkösesti ilman vanosta olevan. Onko kauhea kulutteinen. Kutoskone varmasti kuluttaa ihan mukavasti. Mutta kait sillä 10L satasen tuntumassa pyöritään?

    Jos joku viitsisi vastailla näihin, ja kertoa mahdollisia omia kokemuksia.

    Ainiin olisiko 318is myös hyvävaihtoehto? Se on kumminkin melkein yhtä tehokas kuin 320i, onko se mitenkään ajateltavissa vrt, 325.

    T. Kinnunen
    Now: E39 530dA 2003
    Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #2
    Searchilla löytyy kymmeniä topiceja samasta aiheesta!

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2540
      • Pirkkala

      #3
      Itsekin olen etsinyt hyvää yksilöä pari kuukautta.Vähän yli 10 tullut kierrettyä ja ainoastaan yhdessä on ollut peräluukku ruosteeton..Siis sisäpuolelta lukon vierestä..oven alareuna myös.Muut tyyppivika ruostepaikat näkeekin helposti..
      Uusi Luukku maksaa noin 400-500 + maalaus..Aika vähän muuten ollut ruostetta kiertämissäni autoissa.
      Penkit ovat monessa rikki..valmistusvirhe(?)..itse uskon että jos 150tkm ajetussa penkit rikki niin todennäköisesti oikea lukema on 350tkm.Pallonivelet myös monessa menneet..kannattaa katsoa onko vaihdettu.
      Nämä olen oppinut parissa kuukaudessa.
      Paremmin tietävät voivat korjata ja kertoa enemmän.
      sigpic

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle..._car=382976&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=1@id_make=8@id_m odel=3100@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=10000@p to=@yfrom=1993@yto=@search=Etsi


        Ostakaas tuosta kawerin katiska. Kunnossa oleva peli... Erittäin hyvin pidetty vahattukin koko ajan
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2540
          • Pirkkala

          #5
          Originally posted by -kiki-
          http://www.nettiauto.com/viewVehicle..._car=382976&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=1@id_make=8@id_m odel=3100@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=10000@p to=@yfrom=1993@yto=@search=Etsi


          Ostakaas tuosta kawerin katiska. Kunnossa oleva peli... Erittäin hyvin pidetty vahattukin koko ajan
          Katselin kyllä tuota jokin aika sitten,mutta on mielestäni hieman kallis 93 (ainakin minulle)..vaikka varmasti onkin hyvässä kunnossa.Hinta haitari on suuri.
          sigpic

          Comment

          • Joonas.k
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 57

            #6
            Dandy: Tiedän aina ongelma kun tulee uusi foorumin käyttäjä kysyy tyhmiä. Mutta en vain löydä searchilla samantapaista "topiccia". Hakusana väärin? Yritin monella.
            Now: E39 530dA 2003
            Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

            Comment

            • SilverToy
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 139

              #7
              perästä kannattaa tarkistaa että huohotin on auki(pieni neulan mentävä reikä).tukeuttuu erittäin herkästi ja sijaitsee perän yläosassa joten myös vaikea havaita.noi penkit kulahtaa tosi herkästi.ensimmäisissä e36 bemuis kangas on todella huonoa tekoa,eikä kestä hirveesti hankausta.mutta jos penkki on muuten kunnossa ja muodoissaan niin eihän se mikään suuri ongelma ole.kannattaa kuulostella milloin vesipummppu on vaihdettu,miten kytkin toimii ja siriseekö lämmityslaitteen puhaltajan moottori...ite tarkistaisin ainkin noi jutut jos nyt ostaisin bemun.
              BMW............Toys for big boys!

              Comment

              • Joonas.k
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 57

                #8
                Onko näissä oikeesti noin pieniä vikoja. Esim, entinen golffi VR6:nen niin vikoja oli niin paljon ettei kerenny ees korjata. Kytkin on pieni homma takavetoiseen autoon. Ja se on joka auton ongelma. Tuo perä juttu on ilkeä katsoa paikan päällä. Joss se on tukossa eikö avaaminen ole ihan helppoa?
                Now: E39 530dA 2003
                Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Onhan noissa E36:ssa tyyppivikoja, niihin sen paremmin perehtymättä. Mieleen tulee ainakin äkkiseltään:
                  - Vesipumppu. (M50)
                  - Tyhjäkäynti/päästöongelmat.
                  - Puolavikoja.
                  - Coupen ikkunoiden automaattilasku ei toimi ovia avatessa.
                  - Oviverhoilut irtoaa liimauksistaan tjsp.
                  - Etulatukivarsien pallonivelet/takapuslat.
                  - Takatukivarsien puslat.

                  E36:n kanssa enemmän tuskailleet voivat varmaan jatkaa...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #10
                    Ite ostin n. 1,5 vuotta sitten iS:n ja olen vaihtanut seuraavat osat, jotka ovat tämän foorumin seuraamisen perusteella siitä yleisimmästä päästä mitä noihin ennen 200tkm vaihdetaan (itellä nyt 190 tkm):
                    - vesipumppu ~78e + työt
                    - pitkittäisten takatukivarsien isot puslat (taka-akseli) ~30e + työt
                    - koiranluut (etuakseli) ~30e
                    - raidetangot kokonaisuudessaan ~160e
                    - camberinsäätöpultit taka-akseli ~20e (nelipyöräsuuntaus 55e)

                    Muita "vikoja" ei oo ollu mutta oon vaihtanu myös seuraavat osat:

                    - rekisterikilven valot (tiivisteet huonot, meni vesi ja paska sisään) 10e + 5e
                    - etuiskarit (oli alkuperäiset ja eteen on joku edellinen omistaja laittanu -40 mm jouset -> iskarit oli väsyny) 180e
                    - tankin luukun jousi 0,50e
                    - vaihdekepin ja vaihdevivuston puslat ja samalla vaihdevälit lyhentävä vaihdekeppi ~50e
                    - helmat ja puskurin alaosat on maalautettu korinväriin 240e
                    - etuiskareiden yhdet alakiinnityspultit ohuempiin, jotta saatiin madalluksen takia pielessä oleva camberkulma kuntoon 1e
                    - pohjasta oli kadonnut yksi tulppa ja yksi nostokumi, ostin ja asensin ~7e
                    - ohjaustehostimen ja jäähdyttimen nesteet ja öljyjä tietenkin on vaihdettu
                    - tulppia ja suodattamia on myös ostettu

                    Seuraavana korjausvuorossa:
                    - nitisevat ovipahvit, joihin vaihdan kaikki uudet kiinnikkeet (ostettu on, odottaa asennusta) 30 kpl, 15e (ominaisuus)
                    - jakoketjun kiristäjä ~50e (ketju rallattaa 2500-3000 kierrosvälillä, ominaisuus)
                    - uudet etu-umpiot, koska mulla on eri paria ja lasit huonossa kunnossa, luultavasti ostan perusumpiot Saksasta, 150e

                    Kulutus mittari takkuilee mutta epäilen, että mittarin tausta on kuprulla, koska viime kesälomareissulla oli *******n kuuma ja auton sisällä oli parkissa varmaan 70-80 astetta, varmaan liimat sulanu. Nyt kesällä oli jotenkin ihmeessä startista katkennu molemmat pultit, ja startti irtosi paikaltaan. Ei onneksi särkynyt mitään ja startti on uusilla pulteilla kiinni.

                    Kaiken kaikkiaan nuo viat ja muut korjaukset kuuluu mun mielestä tuon ikäseen autoon ja olen ollut tyytyväinen autoon. Sähkövikoja mulla ei oo ollu ollenkaan, paitti entinen akku kuoli viime talvena ja uus tehokas on tilalla.

                    Siinäpä ne tärkeimmät, voi olla jotain pientä vielä mitä en muista mutta ei siten oo mitään tärkeääkään.
                    Last edited by Ha2; 04-11-2005, 20:07. Reason: euronmerkit oli kyssärimerkkejä
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • musse67
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 103
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Originally posted by QUASIMODO
                      Katselin kyllä tuota jokin aika sitten,mutta on mielestäni hieman kallis 93 (ainakin minulle)..vaikka varmasti onkin hyvässä kunnossa.Hinta haitari on suuri.
                      Aika edulliselta toi mun mielestä vaikuttaa...

                      Kaveri sai mun vanhasta -92 325 Coupesta vakuutusyhtiöltä (meni lunastuskuntoon) 13 500 € ??? Se oli vielä ihan neekerimalli, ilman ilmastointia ja ajotietokonetta!
                      BMW E36 320i Coupe -98
                      Ford Taunus 2.0 OHC -77

                      Comment

                      • SilverToy
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 139

                        #12
                        joo ei se kytkin maltaita maksa eikä vaihtokaan ole iso homma ja niitähän menee autosta kun autosta.mutta se kuluu jotenkin toispuoleiseksi ja alkaa täryttään irrottaessa...mut on paljon kiinni siitä millases ajos auto on ollu.mut kait tämäki on jonkinlainen ominaisuus,eikä mitään vaarallista.
                        BMW............Toys for big boys!

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Originally posted by QUASIMODO
                          Katselin kyllä tuota jokin aika sitten,mutta on mielestäni hieman kallis 93 (ainakin minulle)..vaikka varmasti onkin hyvässä kunnossa.Hinta haitari on suuri.
                          kyllä siitä varmaan jokusen € saa rahanipun kanssa tiputettua, mut ei se sitä kjyl ihan ilmatteex luovuta.
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • Joonas.k
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 57

                            #14
                            Kiitoksia vastauksista. Enköhän näillä tiedoilla pärjää jo ihan hyvin
                            Pitää vain ruveta etsimään. Saattaa olla että päädyn 318is.
                            Now: E39 530dA 2003
                            Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by Joonas.k
                              Kiitoksia vastauksista. Enköhän näillä tiedoilla pärjää jo ihan hyvin
                              Pitää vain ruveta etsimään. Saattaa olla että päädyn 318is.
                              Käyt ajamassa molempia autoja, niin 325:sta kun is:ää ja teet päätöksen vasta sen jälkeen...
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎