Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 takatukiarren pusla vikisee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eukko
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 126
    • Luoma, Kirkkonummi

    E36 325 takatukiarren pusla vikisee.

    Eli takatukivarren pusla joka on auton alta katsottaessa pohjan yläpuolella tai ns.
    takapenkin alla. Oon irrottanu ne kolme pulttia jotka pitää tukivartta kiinni.
    Sieltä kuuluu vikinää. onko pusla vaikea vaihtaa
    sinne? Johtuukohan nitinä puslan kuivumisesta? Pystyykö puslaa pehmittämään jollain aineellaa vai pitäiskö vaihtaa?
    Siinä tulee vaan isompi homma jos joutuu irottamaan koko tukivarren, puslan vaihtoa varten. Viisaammat kertokaa.
    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

    E60 M5
    I3 120AH
  • Hile
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 439
    • Kuopio

    #2
    Terve! En tiedä tosta vikinästä, onko pusla entinen.. itellä alkoi kyllä ihan rutista ja rahista. Voi olla tuo vikinä ensi oireita. Enkä osaa vastata pehmentämisestä, mutta epäilen, kannattaako tommonen tekohengitys.

    Mutta ei puslan vaihto oo vaikeaa. Eikä tarvitse irroittaa tukivartta, niiden kolmen pultin lisäksi vain iskarin alapään kiinnityspultti ja puslan läpi menevä pultti. Jos tarvitset uuden paketissa olevan puslan ja siihen vaihtotyökalun, niin laita viestiä. Jäi itelle vaihtamatta toiselle puolelle, kun oli alle vuosi sitten vaihdettu. Eli ylimääräisenä 1 pusla+työkalu. Noilla 1-2 tunnin homma. Sen jälkeen kannattaa käydä teettämässä resgaskulmiensäätö, ettei kulu renkaat vituralleen.
    Kauppareissuille: E91 325dA -07
    Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
    Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
    So many assholes... so few bullets.
    -Ford Fairlane-

    -KUOPION PUTKIMIEHET- team

    Comment

    • eukko
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 126
      • Luoma, Kirkkonummi

      #3
      No voitko kertoa minkälaista työkalu käytit. Täl hommal ois vähän hoppu.
      Oon vaihtamassa alustasarjaa alle ja sit ku oon saannu sen kiinni niin vien nelipyörä suuntauksee.
      Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

      E60 M5
      I3 120AH

      Comment

      • Hile
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 439
        • Kuopio

        #4
        Ihan kotitekosta; puslan reiän paksuista kierretankoa(8mm?ei muista), muttereita, paksuja aluslevyjä ja pappatunturin pakoputkesta rälläköin sopivan pätkän.. sitten normaalit työkalut eli räikkä+jatkovarret+hylsyt, 17mm vai 19mm kiintolenkki, iso ruuvitaltta+vasara. Jos haluat saada samaan asentoon sen kolmepulttisen aluslevyn, niin maalitussi. Mutta, kun käytät siellä rengaskulmasäädöissä, niin ei tarvitse merkkailla.
        Kauppareissuille: E91 325dA -07
        Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
        Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
        So many assholes... so few bullets.
        -Ford Fairlane-

        -KUOPION PUTKIMIEHET- team

        Comment

        • eukko
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 126
          • Luoma, Kirkkonummi

          #5
          Onkos kellään muulla mitään kikkoja tiedossa?
          Lähtisköhän se jollain puristimella.
          Muuten pitää purkaa ja käyd jollain kellä on prässi.
          Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

          E60 M5
          I3 120AH

          Comment

          • Hile
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 439
            • Kuopio

            #6
            tuo kotitekoinen puristin hoitaa tehtävänsä, niin ei tarvii viedä koko tukivartta prässin ääreen tai ruuvipenkkiin..
            Kauppareissuille: E91 325dA -07
            Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
            Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
            So many assholes... so few bullets.
            -Ford Fairlane-

            -KUOPION PUTKIMIEHET- team

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎