Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ja syksyn tuomia ongelmia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kahva
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 118
    • Kuopio

    E36 ja syksyn tuomia ongelmia..

    Eli tässä vähän aikaa on nyt vaivannut muutama ongelma. Kun kylmät säät tuli, alkoi kuulua se kuuluisa kitinä ja vinkuna aina silloin tällöin pellin alta. En oikein saa paikallistettu tarkkaan, mutta jostain hihnojen puolelta se tod.näkösesti tulee. Toinen probleemo on jäähdytys nesteen pieni hävikki välillä. Nestettä on tihkunnut paisuntasäiliön korkin seutuvilta, koska sen vieressä olevat paikat ovat nesteessä. Ongelma ilmeni ensimmäisten kylmien säiden aikaan ensimmäisen nesteen lisäyksen jälkeen, jolloin ajotietokone ilmoitti nesteen tarkistamisesta. Lisäsin silloin pimeässä vähän liikaa, onko vaikutusta? Joskus on vajunut 0,5l viikossa jne. Voiko paisunta säiliön korkin välistä tihkuttaa, kun muita järkeviä paikkoja ei näy? Olisikohan kunnon ilmauksella apua? Kolmas on pissapoikien satunnainen toimivuus. Paine on kuskin puolella välillä tosi huono ja vänkärin toinen suutin ampuu kuin raketti. Suuttimet tukossa? Tässä nyt tämän hetken mieltä painavimmat..
    E36 325i Sedan -93
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    mitens on lämmöt pitänyt paikkaansa ja tuleeko kabiiniin lämmintä ilmaa??

    voi olla että sulla on ilmaa kierrossa, termostaatti tukossa tai kenno joka sitten kehittää ylipainetta...tai sitten paisuntasäiliön korkki on vääränlainen tai rikki!
    eli ilmaa vaikka ekaksi kunnolla kone...jospa se siitä sitten! itsellä ollut aika paljon ongelmaa ton jäähdytysnesteen vuotojen kanssa!

    pissapoikien huono toiminta vois liittyä ihan suoraan että suuttimet on tukossa...neulalla kokeile availla sillä jos toisesta ei meinaa tulla mitään niin toinen ruikkii sit kunnolla...jos toi ei auta niin ota konepellin suojapahvi pois ja tutkaa letkut ettei ne ole tukkeutuneet...
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • Kahva
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 118
      • Kuopio

      #3
      No lämmöt nyt on normaalit muutamaa kertaa lukuunottamatta. Eli nyt muutamana pakkaspäivänä saattanu lämmöt jäädä vähän vajaaksi. Ei ole vielä suomen talvea nähnyt tämä biimeri, että saattaa joutua termarin vaihtamaan.

      Itselläkin epäilys, että kehittää paineen ja suihkii vähän tuolta paisuntasäiliön korkin kautta. Korkki kyllä vaikuttas olevan kunnossa.

      Kyllä tuo aika hyvin puhaltaa lämmintäkin.
      E36 325i Sedan -93

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        niin mikäs kone sulla on tossa? mulla m50b25 ja siihen ei saa kuin 80 asteisia termareita...topiccia lainaten onko toi tosi? vai voikos tohon pistää 92 asteisen? että kestääkö kansi tota lämpöä? antashan se 92 asteisella hiukan lämpöisempää ilmaa kabiiniin...
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • hopeanuoli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 211
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Kahva
          Eli tässä vähän aikaa on nyt vaivannut muutama ongelma. Kun kylmät säät tuli, alkoi kuulua se kuuluisa kitinä ja vinkuna aina silloin tällöin pellin alta. En oikein saa paikallistettu tarkkaan, mutta jostain hihnojen puolelta se tod.näkösesti tulee. Toinen probleemo on jäähdytys nesteen pieni hävikki välillä. Nestettä on tihkunnut paisuntasäiliön korkin seutuvilta, koska sen vieressä olevat paikat ovat nesteessä.
          Sanoisin että oireet viittaavat aika vahvasti siihen, että vesipumppu poksahtaa kohta... Kitinä ja nestevuoto tulevat molemmat tod.näk. vesipumpusta. Viskon ropelli yleensä levittää tuon vuotavan nesteen niin tehokkaasti pitkin konehuonetta, että vuotokohta voi olla alempana kuin paisarin korkki. Eihän näistä koskaan satavarma voi olla, mutta sinuna tsekkaisin tuon vesipumpun aikas pikaisesti...
          e90 330d -05

          Comment

          • Kahva
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 118
            • Kuopio

            #6
            Täsmä sama auto ja sama konehan tuo on eli m50b25. Pitäs tutkiskella minkälainen termari mulla on nyt paikoillaan, kun varmaan gynttereitten jäljiltä.

            Pitää yrittää vklp. tutkailla sitä vesipumppua. Tämä viikko mennyt vuotamatta ja kitisemättä taas vuorostaan Mikä on tuon vesipumpun vaihtoväli? Paljonko uusi kustantaa kaikkine kilkkeineen ja mistä? Minkälainen vaihtaa? Autolla on ajettu nyt 145tkm eikä ole tietoa onko sitä vaihdettu. Hyvin kyllä muuten huollettu.
            E36 325i Sedan -93

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Onko paisuntasäiliön korkki tarpeeksi kireällä? Tapauksia on tullut vastaan, joissa ollut hieman löysällä ja päästää sieltä vuotamaan nestettä sammuttamisen jälkeen.

              Comment

              • Kahva
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 118
                • Kuopio

                #8
                On se korkki ainakin kireällä, että ei pitäisi siitä syystä vuotaa.
                E36 325i Sedan -93

                Comment

                • Kahva
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 118
                  • Kuopio

                  #9
                  Tuli tuossa nyt tutkailtua tuota vuotoa eilen ihan kunnolla ja alkuun ei kyllä meinannut saada selvää mistä sitä nestettä vuotaa.

                  Roiskeita oli kyllä vaikka millä suunnalla, mutta kaikki oireet kyllä tosiaan viittaavat vesipumppuun. Sieltä suunnalta nestettä näytti tulevan ja ajossa eilen useasti alkoi pahasti kuulumaan kitinä ja vinkuminen.

                  Eli jospa nämä oireet häviäisivät tuolla pumpunvaihdolla.

                  Ps. Jos jollain olis jäänyt ylimääräiseksi vesipumppua voi tarjota!
                  Mistä liikkeestä sais halvalla? Motonet?
                  E36 325i Sedan -93

                  Comment

                  • TPH
                    Newbiemmer
                    • Sep 2005
                    • 22

                    #10
                    Hintatietoa... Vaihdatin maaliskuussa 2004 vesipumpun edelliseen autooni (E36 325i Coupe -92) Tampereen MetroAutossa. Vesipumppu 85 euroa + työt 75 euroa.

                    Ja kuulemani perusteella ei ole ihme, että noilla kilometreillä hajoaa vesipumppu, jos se on vielä sitä mallia, jossa ropelli on muovista. Omallani ei ollut ajettu noinkaan paljon, kun vesipumppu jo hajosi.
                    i3s
                    ex F20 M140i xDrive
                    ex E87 130i
                    ex E87 120d
                    ex E87 120i
                    ex E91 330xda Touring M-Sport
                    ex E46 330xiA Touring M-Sport
                    ex E36 328i Touring
                    ex E36 325i Coupe

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Tuo 145 tkm on kyllä hyvinkin epätodennäköinen...mutta silti, vesipumppu vaihtoon ja huolellinen ilmaaminen.

                      Comment

                      • Kahva
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 118
                        • Kuopio

                        #12
                        Tuolla motonetissä näyttäs olevan vesipumppu 44e ja termostaatti 12,90e. Minkälainen mahtaa olla BMW liikkeen hinta tilanne esim.putkola? Kun tuossa mietin että tilatakko motonetistä vai käväistä tänään putkolalla.

                        On tuossa hinnassa ainakin eroa metroauton hintoihin..
                        E36 325i Sedan -93

                        Comment

                        • heikki81
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 176
                          • Rauma

                          #13
                          Originally posted by humala
                          niin mikäs kone sulla on tossa? mulla m50b25 ja siihen ei saa kuin 80 asteisia termareita...topiccia lainaten onko toi tosi? vai voikos tohon pistää 92 asteisen? että kestääkö kansi tota lämpöä? antashan se 92 asteisella hiukan lämpöisempää ilmaa kabiiniin...

                          Hieman OT, mutta m50b25 koneeseen saa 92-asteisia termareita. Itsellä semmonen on ollut viime helmikuusta paikoillaan ja kyllä vaan rupes auto lämpiämään aivan eri tavalla ku vanhalla 70-asteisella(?!).Ja koneen lämmöt on pysyny kurissa ja mitään muitakaan ongelmia ei o ollu.
                          Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
                          Otsikko Aamulehdessä 12.1.

                          Comment

                          • Pamppa-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 30
                            • Kuopio

                            #14
                            kyllähän nuita oli 88 ja 92 asteisia nuita termareita tarjolla tuolla varaosamaailmassa.. ja 88 tais tuohon Kahvan autoon nytten tulla.
                            Hinta oli alle 14 euroo ja vesipumppukin oli jotain 42e.

                            Comment

                            • Kahva
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 118
                              • Kuopio

                              #15
                              Jees, nyt on sitten parin päivän rumba ohi. Uusi vesipumppu ja termostaatti tuli vaihdettua. Uudet osat saatin aika nopsaan paikoilleen. Termari oli jo valmiiksi 88 asteinen, eli tulipahan vaihdettua varmuuden varalta uusi. Nesteet sisään ja testi pyörityksiä, että loppuiko nestevuoto. Pienen pyörittelyn jälkeen alko visko levittämään nestettä ja perkl termarin koppa taas auki. Pienen tarkastelun jälkeen termari oli kyllä hyvästi paikoillaan ja taas koppa kiinni ja testiä. Ensin ei havaittu mitään erikoista, kunnes taas jostain alkoi nestettä tulemaan. Tarkastelun jälkeen termarin kopasta löytyikin pieni hiushalkeama, josta nestettä sitten hiljalleen tuli ulos. Seuraavana päinä putkolasta uusi termarin koppa 24e tiivisteiden kanssa. Vuotoja ei ainakaan termarin suunnalta ole näkynyt enää On kuullema aika yleinen vika! On nimittäin aika ohut seinämäinen yläosasta, kun meisselillä raaputteli puhtaaksi halkeama kohtaa, sujahti seinämästä läpi Kaiken huippu oli, kun lopettelin ilmausta niin se syylärin ilmauskorkki napsasti sisälle poikki Tänään putkolalta uusi 3,5e. Ei paha! Niin kuin pamppa jo mainitsikin vesipumppu ja termari AD varaosalta puolet halvemmalla kuin putkolalta.
                              E36 325i Sedan -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎