Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sporttipenkin irroitus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vellu102
    Newbiemmer
    • Oct 2003
    • 20

E36 sporttipenkin irroitus

Täällä on paljon puhuttu turvavyön esikiristimen "deaktivoinnista" ennen penkin irroitusta. Kysyin asiasta paikallisessa bemarihuollossa ja sen mukaan mitään ei tarvitse irroitella. Pultit auki ja nostaa penkin pois, kiristin on kiinni penkin rungossa. Pitäis vaan purkaa penkki ja vaihtaa istuintunnistimen matto. Paljonkohan mahtaa pelkkä matto kustantaa, onko kellään tietoa.
    E36328
  • Stiffi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 181

Oiskohan 100-150 eskuutoa mulle se on vaihettu..varmaa tietoa ei kuiteskaan ole ku silloin liike kustansi sen mulle.
    Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

Comment

• j328
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 310
      • Vantaa

Originally posted by vellu102
      Täällä on paljon puhuttu turvavyön esikiristimen "deaktivoinnista" ennen penkin irroitusta. Kysyin asiasta paikallisessa bemarihuollossa ja sen mukaan mitään ei tarvitse irroitella. Pultit auki ja nostaa penkin pois, kiristin on kiinni penkin rungossa. Pitäis vaan purkaa penkki ja vaihtaa istuintunnistimen matto. Paljonkohan mahtaa pelkkä matto kustantaa, onko kellään tietoa.
      Ostin Laakkoselta tunnistin maton pari kuukautta sitten ja hinta oli 90-95€. Mulle ne yritti ensin tarjota tavallisen penkin mattoa eli tarkista että kyseessä on varmasti sport penkkiin sopiva matto. Liittimet ovat samanlaiset, mutta maton muodossa on eroa.

Comment

• vellu102
        Newbiemmer
        • Oct 2003
        • 20

Originally posted by j328
        Ostin Laakkoselta tunnistin maton pari kuukautta sitten ja hinta oli 90-95€. Mulle ne yritti ensin tarjota tavallisen penkin mattoa eli tarkista että kyseessä on varmasti sport penkkiin sopiva matto. Liittimet ovat samanlaiset, mutta maton muodossa on eroa.
        Vaihdoitko itse? Onko sille turvavyön kiristimelle jotain tehtävä. On meinaan visnumaisessa paikassa se kaapeli, jos se ennen penkin irroitusta on operoitava.
        E36328

Comment

• j328
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 310
          • Vantaa

Originally posted by vellu102
          Vaihdoitko itse? Onko sille turvavyön kiristimelle jotain tehtävä. On meinaan visnumaisessa paikassa se kaapeli, jos se ennen penkin irroitusta on operoitava.
          Joo vaihdoin itse. Otin sen kiristimen vaijerin irti vasta sitten kun penkki oli jo olohuoneen lattialla. Maton pystyy muistaakseni vaihtamaan ilman kiristimen irroitusta, mutta parempi irroittaa varmuuden vuoksi. Kiristimen vaijeri kiinnitystä on ainakin kahta erinlaista. Toisessa on nippuside joka pitää katkaista ja sitten kääntää muovimötikän toiseen asentoon niin lähtee irti. Toisessa versiossa pitää kammeta muovi klipsin lukitusta ylöspäin ja sitten työntää klipsi urasta pois.

Muista ottaa akun kengät irti ennen penkin johtojen irroitusta tai Airbägin varoitusvalo rupeaa palamaan ja pakko nollata testerillä. Ota piuha irti siitä penkin pohjassa olevasta laatikosta ja jätä boxi kiinni penkkiin. Autoon jäävä piuhasarja on myös kiinni penkissä eli irroita se ennen kuin otat penkin pois.

Verhoilu on edestä kiinni kahdella toxilla (molemmissa kulmissa) ja takaosa kahdella muoviklipsulla. Muoviklipsut on tosi tiukassa ja hajoaa helposti eli kannatta yrittää laittaa vaikka vähän öljyä enne kuin rupeat irroittelemaan niitä.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎