Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i coupen dieselöinti !?!?!????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3022
    • Sjundeå

    E36 325i coupen dieselöinti !?!?!????

    Villi ajatus pälkähti päähän.....


    Onko mahdotonta, tai minkälainen projekti olisi E36 325 coupen keulalle tuon 2.5 tds koneen ymppääminen?...ja muut tilpehöörit...

    Tiedän kuulostaa oudolta ja kieroutuneelta, ja vaikka vanos onkin kiva ajella, olisi bensansäästö kivempaa ja pidän siitä mustasta pöläyksestä...


    Oon ajatellutkin ihan vaan rehellisen 325/525tds:n ostamista, muttakun taas coupen korimalli sopii minun silmiini paremmin...
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
  • iikka
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2597
    • Oulu

    #2
    onhan se mahdollista mutta minun mielestä

    ei se bensa nyt vielä niin kallista oo että pitäs ruveta lamppuöljyllä ajeleen!
    Speed costs, how fast you wanna go?

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3022
      • Sjundeå

      #3
      niin no.... n.50 000-55 000km vuodessa vaikuttaa asiaan...
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ...........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:05.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Ei mikään mahdottomuus,pääpiirteittäin tekniikan osat ovat vaihtokelpoisia sedan ja coupe mallin välillä!
          Kannatan ajatustasi,on hienoa että on vielä joitain jotka viitsii rakentaa jotain massasta poikkeavaa,eikä aina "kävellä valmiiseen pöytään(osta suosista 325tds)"

          Niin ja kuten muggo totesi niin jokin kolaroitu tai muuten shitti 325tds hakuun ja siitä osat.
          Polttoainelinjojen kanssakaan ei pitäisi ongelmia olla tulo/paluu +poistaa polttoainehöyryjen kierrätyksen putket.Näin ainakin E34:ssa
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • 327 2*t+ic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209

            #6
            Muuten onnistuu mutta käy kysymässä konttorilta päästöasiat ennen kuin teet mitään. Oli ainakin muutama vuosi sitten vähäpäästöisen bensan dieselöinti helvetin vaikeeta.

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by 327 2*t+ic
              Muuten onnistuu mutta käy kysymässä konttorilta päästöasiat ennen kuin teet mitään. Oli ainakin muutama vuosi sitten vähäpäästöisen bensan dieselöinti helvetin vaikeeta.
              Ei pitäisi olla ongelmia kunhan tekniikka saman aikakauden päästövaatimukset täyttävä!
              Mutta kannattaa kuitenkin ensin kysyä/varmistaa konttorilta ennen kuin tekee mitään.
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

                #8
                Originally posted by GameOver
                niin no.... n.50 000-55 000km vuodessa vaikuttaa asiaan...
                ite ajan sen 50tkm vuodessa eikä oo lamppuöljy käynny pienessä mielessäkään.. mut maku asiahan se on toiset ajaa bensalla ja toiset lamppuöljyllä

                ja ehdottomasti kannattaa ostaa tollanen toimiva orggis 325td josta lähtee vaihtaa.. saksassahan ne ei maksa enää paljo mitään
                Last edited by iikka; 20-11-2005, 21:07.
                Speed costs, how fast you wanna go?

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #9
                  Sen M51 tekniikan hankkimisessa kannattaa olla huolellinen. 10 V vanhassa dieselissä voi olla jo todella paljon kilometrejä takana. Pitäisi olla jonkinlainen tunnettu historia sillä tekniikalla. Totta on että saksasta noita TDS aihioita/tekniikoita saa parilla tonnilla, mutta hyvää sillä hinnalla ei saa, vain murheita ison kasan.

                  Hattua täytyy nostaa projektille! Tietenkin jos tuota joutuu yhtään teettämään tuntitöillä, niin diesel säästöt voi unohtaa....
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3022
                    • Sjundeå

                    #10
                    se onkin tällä hetkellä vasta mietintäasteella... Voi olla että auto menee nyt parin päivän sisällä kaupaksi, jolloin todennäköisesti rupeen sit metsästää E39 dieseliä.
                    -22 Lexus ES300h
                    -08 Subaru Impreza

                    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Ehdottomasti juuri niin että hakee Saksasta 325D:n ja vaihtaa.......eikun käy leimaamassa sen ja hoitaa verot pois juuri myymällään 325i:llä.
                      Ei muuten mutta on kaksi raiskattua e36:sta vähemmän(+yhtä prosenttipommia), pääomia ei ole hukattu mihinkään ja aikaakin säästyy kymmeniä tunteja johonkin hyödyllisempään. Mutta tosin jos se "coupeus" on kynnyskysymys....

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3022
                        • Sjundeå

                        #12
                        Siinähän se olisikin ollut, kun en millään tykästy sedan E36:n ulkonäköön ja jos olisi rahaa ja aikaa niin mielestäni aika mielenkiiintonen ja varmasti omalaatunen auto siitä syntyisi.

                        Tosiaan näin unta autostani tds:nä ja siitä tää idea sai alkunsa...

                        Pitänee jossain välissä kattoo pari vammasta autoo jos vaikka E36 coupe TDS idean sais polkastua käyntiin jotenki.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Pankista vähän lisää ja Saksasta e46 330D "kupee".

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Pankista vähän lisää ja Saksasta e46 330D "kupee".
                            loistava valinta
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • HarzaTheMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 458
                              • Sawo

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Pankista vähän lisää ja Saksasta e46 330D "kupee".
                              Todellakin! Näyttää mobilessa ja autoscout24:ssa olevan noitakin saatavilla jostain 12 k€ lähtien noin 150 tkm mittarissa. Siihen tulee tullin sivujen mukaan saman verran veroja päälle, niin ei paha kun täällä niiden hinnat on jossain 30-> k€ kieppeissä. Siihen sitten lastu, niin ei kovin moni peli mene ohi.

                              Ettei nyt jatkossa menisi pahasti offtopiciksi, niin tuolla on juttua tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=48786
                              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎