Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 36 purkaa akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AcS325
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 227
    • Road to Jalalabad

    e 36 purkaa akkua

    Mistä voi johtua että talvisin akku on tyhjä jo yhden yön seisonnan jälkeen?
    Naksuttaa starttia vasten mutta ei lupaa. Epäilen että vahvistin ei sammu joka kerta mutta voiko sekään ottaa virtaa niin paljon ettei jaksa enää käynnistyä? Eihän se herätevirta kovin iso ole. Jos jollain on vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa niin kiitos jo etukäteen.
    "koita uudelleen kyllä se lähtee"
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

    #2
    Originally posted by AcS325
    Mistä voi johtua että talvisin akku on tyhjä jo yhden yön seisonnan jälkeen?
    Naksuttaa starttia vasten mutta ei lupaa. Epäilen että vahvistin ei sammu joka kerta mutta voiko sekään ottaa virtaa niin paljon ettei jaksa enää käynnistyä? Eihän se herätevirta kovin iso ole. Jos jollain on vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa niin kiitos jo etukäteen.
    Mulla oli sama vika. Entinen omistaja oli vaihtanut vääränlaisen releen. Viime talvi meni tapellessa ennenkö vika löyty...

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Sarjassamme hyvät kysymykset ja vielä paremmat vastaukset..

      Varmaa kannattaa karsia kaikki oma turaus pois käytöstä ja kokeilla mitä sitten sanoo. Jos edelleen purkaa niin sitte katotaa asiaa uudestaan.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • musse67
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 103
        • Kymenlaakso

        #4
        Osta uus akku!
        BMW E36 320i Coupe -98
        Ford Taunus 2.0 OHC -77

        Comment

        • inflesh
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 11
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by AcS325
          Mistä voi johtua että talvisin akku on tyhjä jo yhden yön seisonnan jälkeen?
          Naksuttaa starttia vasten mutta ei lupaa. Epäilen että vahvistin ei sammu joka kerta mutta voiko sekään ottaa virtaa niin paljon ettei jaksa enää käynnistyä? Eihän se herätevirta kovin iso ole. Jos jollain on vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa niin kiitos jo etukäteen.
          Itel purki autovahvistin akkua! Ei muuta kun mittari kouraan ja käynnistät auton mittaat miten lataa " 14v ", sammutat auton mittaat akun navoista rupeeko heti purkamaan akkua,jos niin vuorotellen omat viritykset pois pelistä! Laturistakin voi olla yksi solenoidi sökö ja se purkaa maihin.
          Bmw 330Cd M-Sport II Individual

          Comment

          • bayer 320
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 119
            • itä-suomi

            #6
            Omassa sedanissa syy löytyi takakontin kanteen menevästä johtonipusta, siitä oli parikin piuhaa poikki. eli ilmeisesti takakontin valon piuha sai maita sieltä ja valo jäi palamaan. helppo kattoa..... revit vaan sen suojamuovin piuhanipun ympäriltä pois nii pitäs alkaa katki olevia piuhoja näkymään!

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1764
              • Honkajoki

              #7
              Onko se akku varmasti kunnossa ne on kulutustavaraa.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • AcS325
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 227
                • Road to Jalalabad

                #8
                Tänään nappasin vahvistimen pois. Nyt pitää vaan sit odotella. Ei ole yleismittaria käytettävissä. Akku on vuoden vanha boshilainen. Eihän sekään mikään laatu akku ole mutta pitäis kuitenkin vuoden kestää. Mistä releestä mahtaa olla kyse?
                "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4328
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by AcS325
                  Ei ole yleismittaria käytettävissä.
                  Mittarit on nykyään niin halpoja, että sen hankinta maksaa itsensä nopeasti takaisin. Varsinkin jos joutuu jotain sähköhommia tekemään, se on ihan ehdoton työkalu.

                  Comment

                  • AKSU
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 402
                    • Nivala

                    #10
                    Originally posted by AcS325
                    Tänään nappasin vahvistimen pois. Nyt pitää vaan sit odotella. Ei ole yleismittaria käytettävissä. Akku on vuoden vanha boshilainen. Eihän sekään mikään laatu akku ole mutta pitäis kuitenkin vuoden kestää. Mistä releestä mahtaa olla kyse?
                    Otat sulakeboxin auki ja +kengän akusta irti. Käsket jonkun kokeilla akunkengällä akun-napaa ja itse samalla kuuntelet naksahtaako jokin rele päälle. Omassa autossani oli yksi vääränlainen rele(käänteinen napajärjestys) joka oli "auki" ja ohjasi virtaa joillekkin sähkölaitteille. Jos saat sen yleis mittarin käyttöön voithan mitata auton - ja + välistä kuinka paljon auto hukkaa virtaa. Kun laitat mittarin akunkenkien väliin voit kokeilla sulake kerrallaan ottaa pois ja katsoa väheneekö virran kulutus.

                    Comment

                    • AcS325
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 227
                      • Road to Jalalabad

                      #11
                      jep täytyy koittaa tuota. Kiitos.
                      "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                      Comment

                      • Behemoth
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 562

                        #12
                        E36 325 tds purkaa akkua. Kiskasin sulakkeen #31 irti ja virrankulutus tipahti pois. 31 siis on ajotietokoneen, ilmastoinnin, keskuslukitus, trip computer ym. sulake...nielee paikallaan ollessa 1,17 A, mutta irti jos kiskaisee niin enää sen 0,18 A, joka ihan normaalia. Kuka osais ehdotella mistä hakea vikaa?

                        edit: Eipä tule muuta mieleen kuin virtalukko tai keskuslukitus jotenkin sökönä, koska vasen takaovi ei aukea ulkoa...sisältä päin aukeaa. Voiskohan tuo vasemman takaoven lukitus jotenkin niellä 1 A:n verran virtaa?

                        edit2: Akku ostettu 2/2010 (100 Ah)
                        Last edited by Behemoth; 29-06-2010, 20:41.
                        E66 730Ld LCI

                        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                        Comment

                        • sleepertuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 662
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by AKSU View Post
                          Jos saat sen yleis mittarin käyttöön voithan mitata auton - ja + välistä kuinka paljon auto hukkaa virtaa. Kun laitat mittarin akunkenkien väliin voit kokeilla sulake kerrallaan ottaa pois ja katsoa väheneekö virran kulutus.
                          Pieni tarkennus vain, virtaahan ei pysty suoraan napojen välistä mitata vaan jännitettä. Yleismittari virtamittariksi -johdon ja -navan väliin ja nyt nyppimään sulakkeita yks kerrallaan.

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 562

                            #14
                            Kuka kertoo meneekö tämä E36 johonkin lepotilaan sen ~16 minuutin jälkeen? On nimittäin eväät syöty tämän virransyönnin kanssa. Meneekö tuo auto lepotilaan, jos ovet ovat auki? Ajattelin, että jos se syökin virtaa sen 1,17 A, koska ei ole vielä lepotilassa. Nimittäin tuo sulake #31 taitaa ohjata hälytintä, mittaristoa ym...kun kiskaisee irti niin jää 0,17 A kulutukseksi, joka käsittääkseni ihan normaali.

                            Käsittääkseni startit ja laturit eivät tähän nyt vaikuta, koska virransyönti katkeaa sulakkeen #31 irti kiskaisemalla. En nyt muista olenko malttanut odottaa 16 minuuttia tätä lepotilaan menoa :think. Apuja kaivattas!
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • Andi87
                              Newbiemmer
                              • Nov 2010
                              • 16
                              • Finland

                              #15
                              Moro. Bmw 325 bensa -94- purkaa akkua. akku ehjä, lataa oikein. Akun miinus navasta mitattuna virran kulutus lähellä 11Amppeeria. Ylimääräsiä kytkentöjän en ole tehnyt. vika tullut pikkuhiljaa esiin, nyt purkaa akun vähintään päivässä paljon nopeamminki. Onkohan vika laturissa vai mistä noin iso virran kulutus johtunee?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎