Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i lisää..mitä?minne?Kertokaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jage
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 30
    • Toijala

    E36 325i lisää..mitä?minne?Kertokaa!

    Hello!
    Kyllä,käytin searchia, mutta päätin silti aloittaa uuden topicin .
    Olen miettinyt,että pitäisikö tuohon omaan 325iiihin laittaa jonkin näköistä putkistoa kiinni.Nyt siinä on vakioputki.Sinä joka olet vaihtanut niin oletko huomannut eroa vakion- ja sporttputkiston välillä (muuta kuin äänet)?
    Vääntöalue muuttunut?Pitäisi saada kiihtyvyyttä parannettua.Tuolla ei ihmeitä varmastikkaa tapahdu,mutta jotain kuitenki(?).Itsellä on lastu asennettuna,mutta en suuria muutoksia huomannut vakioon verrattuna.Alavääntöä taisi tulla lisää tai ehkä vain kuvittelen.Ise en ole vielä hirveästi tähän tekniikka puoleen ehtinyt perehtyä,jotenka kysyn teiltä.
    Missä hinnoissa nuo putkenpätkät liikkuu?
    Kannattaako väsätä itse?
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Ja taas meni yksi E36 325i pilalle.
    Tee vaikka moottoriremppa siihen, niin tulee suuremmalla todennäköisyydellä kiihtyvyyttä lisää. Kuin verrattuna noihi hiluvitkuttimiin.
    325i -93 E36

    Comment

    • Jage
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 30
      • Toijala

      #3
      Originally posted by JanisHell
      Ja taas meni yksi E36 325i pilalle.
      Tee vaikka moottoriremppa siihen, niin tulee suuremmalla todennäköisyydellä kiihtyvyyttä lisää. Kuin verrattuna noihi hiluvitkuttimiin.
      ok...

      Comment

      • cck
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 178
        • Naantali

        #4
        Tai hanki m3 ni saat kiihtyvyyttä!
        Ex- E36 318is -92
        Ex- CBR 1000rr -06
        Ex- Mazda 6 -03
        Ex- Suzuki Hayabusa -08
        Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
        Ex- BMW E60 530iA -03/04
        Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #5
          Aina uudelle clubilaiselle lämmin vastaanotto ! Ei sillä putkenen vaihdolla tehoa saa mutta tehokkaammat "äänet" martelius taitaa tehdä jotakin, remus, ja onhan näitä kun internetin selailee.

          Kawerilla oli vakio pötki ja peräpönttö oli remuksen tekoa, siinä oli nämä "tehokkaat" äänet, eivät kuitenkaan häirinneet matka-ajoa
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • hazys
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 404

            #6
            Mulla taas paheni pörinäpöntön vaihdolla. Auto on 328i -95 ja siinähän mallissa on se alipaineläppäsysteemi putkiston päässä. Poistin takapöntön katilta asti ja laitoin 3:n tuuman pöntön. Mun mielestä se vääntöalue jotenkin heikkeni aikalailla ja äänet oli kauheat. Vitutti niin paljon että heitin koko paskan vittuun ja laitoin alkuperäisen takaisin. EN SUOSITTELE! Tuunaa vaikka konetta tai jotain. Unohda ne fucking lastut ja pörinäpaskat.
            Make my day, go away.

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4317
              • Turku

              #7
              Auton suorituskykyyn vaikuttaa luonnollisesti myös koneen kaikkien alipaineletkujen kunto ja tiiveys. Eli jos muutaman letkun päästä vuotaa hieman, niin se verottaa koneen toimintaa. Kannattaa siis käydä kaikki huolellisesti läpi.
              Huonojen tulppien lisäksi myös puolat-6kpl-ikääntyessään heikentää kipinän laatua.

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2540
                • Pirkkala

                #8
                selvä..
                Eli konetta vaan huoltamaan.
                sigpic

                Comment

                • Jusaba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 613
                  • Joensuu

                  #9
                  Niillä parinkympin lastuilla ei tee kyllä mitään.. Kierroksen rajotin vaan muuttuu ja huomattavaa eroa ei tule.. Joutaa niillä halpis lastuilla viskata vaikka vesilintua.. Yksi hyvä vaihtoehto putkistoksiksi olisi varmasti Supersprint..
                  MB


                  EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11675
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by hazys
                    Mulla taas paheni pörinäpöntön vaihdolla. Auto on 328i -95 ja siinähän mallissa on se alipaineläppäsysteemi putkiston päässä. Poistin takapöntön katilta asti ja laitoin 3:n tuuman pöntön. Mun mielestä se vääntöalue jotenkin heikkeni aikalailla ja äänet oli kauheat. Vitutti niin paljon että heitin koko paskan vittuun ja laitoin alkuperäisen takaisin. EN SUOSITTELE! Tuunaa vaikka konetta tai jotain. Unohda ne fucking lastut ja pörinäpaskat.
                    Ehkä tuollaiset ns. viritelmät vs. kunnon tehoputkisto on hieman eri luokassa niin äänien kuin tehojenkin puolesta!

                    Mutta itse asiaan, ei näistä uudemmista muovimoottoreista halvalla saa kyllä lisähevosia irti, puhumattakaan laillisuudesta! Itse voisin suositella jotain kunnon rosteriputkistoa esim. bastuck tekee varsin laatukamaa. Siihen vielä sovellat vaikka vakio E36 M3 peltipakosarjan ni äänet on vähintäänkin kohdallaan
                    Tehoa saattaa jokunen tulla lisää, mutta ajamiseen tulee ihan uutta fiilistä äänien myötä

                    Teholastujen vaikutus on niin minimaalinen vakiokoneessa näissä vaparivehkeissä, että kannattaa miettiä senkin rahan sijoittamista johonkin muuhun.

                    Jos todella lisäpotkua kaipaa reilusti niin kyllä se on melkein sitte siirryttävä M-sarjalaisten leiriin tai vaihdettava korimallia

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #11
                      ..........
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:05.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1559
                        • Iisalmi

                        #12
                        Ihan kivat äänet 325:sessa on mun mielestä vakioputkellakin. Tehoa tuskin lisää tulee - se kai lienee jo todettukin. Jos putken vaihtaisin, ainoa syy olisi täysin ulkonäköasia. Mukavan näköisiä ulostuloja esim Remuksen tuotteissa.
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • hazys
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 404

                          #13
                          Saahan makean ovaalipäädyn esim. hitsattua alkuperäiseen pönttöön. Lastun voi liimata vaikkapa kojetaululle ja vapaavirtasuodattimen voi laittaa narulla roikkumaan vetokoukusta ja kovvoo ajoa. Ei noista koneista saa enää mitään irti. Niistä on otettu joka ikinen heppa irti jo tehtaalla.
                          Make my day, go away.

                          Comment

                          • okko
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2005
                            • 1763
                            • Honkajoki

                            #14
                            Imusarja... vaihtoon

                            Sillä saa vähän irti??
                            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Esko
                              Jos todella lisäpotkua kaipaa reilusti niin kyllä se on melkein sitte siirryttävä M-sarjalaisten leiriin tai vaihdettava korimallia
                              Paskat, 328 on hyvä vaihtoehto. Ja kyllä tuosta 325:stä ruutia saa, läppärungot alkuun ja kannen porttaus. Nokka akselit vaihtoon ja taatusti tulee potkua lisää. Läppärungot maksaa n. 2400€ tuohon koneeseen...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎