Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 pohjan reiät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 03R6
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 153
    • Kotka

    e36 pohjan reiät

    Multa puuttuu e36 coupen pohjasta ne 4kpl kumitulppia, jotka peittävät reiät tunkin paikoilta. Eli vettä ja kuraa pääsee koteloihin ja talvella kerää varmaan tielaitoksen suolat tehokkaasti. Yritin huuhdella vedellä koteloa ja sainkin tulemaan ulos melkoisen määrän hiekkaa ym. Kotelot olisi varmaan syytä käydä suojauttamassa jollain käsittelyllä, kunhan ensin saisi kuivattua jollain keinolla. Ja tietysti sen jälkeen uudet tulpat kehiin. Pohja on vielä muuten hyvässä kunnossa eikä ruostetta näy, mutta noista reiìstä huuhtelua tehdessä kotelosta tuli jonkin verran pieniä ruostepalasia . Alkaako olla vakavaa?

    Mites muilla on toi e36:n pohja kestänyt ja onko kumitulpat paikallaan? Entä oletteko suojauttaneet noita kynnyskoteloita? Ja minkä verran suurinpiirtein kustantaa jos tuota suojausta harkitsee? Kenellekään ylimääräisiä tutteja jäänyt? Muita vinkkejä?
  • zimo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 136
    • Kotka

    #2
    pari kumitulppaa puuttuu eikä mitään vaurioita ainakaa vielä tullu

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #3
      Kumitulpat ei maksa orkkisosinakaan montaa euroa, tuntuu lähes jokaisesta E36:sta uupuvan, itseltä puuttui kaikki 4 mutta laitoin ruostesuojauksen yhteydessä uudet.

      Comment

      • OMN
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 103

        #4
        Kuka tunnustaa hitsanneensa/hitsauttaneensa E36: pohjaa? Omassa ei pitäisi olla ajankohtaista vielä vuosiin...

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          Jos vähänkään matalampi auto niin nuo tulpat lähtevät pois kun ekan kerran tulee kunnolla lunta. Kyllästyin laittamaan vähän väliä uusia tulppia niin päätin laittaa hieman sikaflexiä väliin niin nyt on pysyneet. Ei todellakaan monen euron panostus ole hakea merkkiliikkeestä.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Itsellä vielä "kumitötsät" jäljellä, mutta tuosta suojaamisesta että suoritin kyseisen operaation itse. Otin kaikki kumitulpat yms härpäkkeet irti ja joka reijästä suihkin Dinitrolin ML ruosteenestoainetta kotelot täyteen. Mm Motonetistä saa ihan spray pullossa kyseistä ainetta ja niihin pulloihin sopivat pitkät suuttimet jotka ylettyvät pitkälle kynnyskoteloon. eli tein itse ja säästin! Lisäksi käsittelin ks. aineella myös ovet, etulokarit, yms. kaikki mihin käsiksi pääsin.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • 03R6
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 153
              • Kotka

              #7
              Originally posted by antti79
              Itsellä vielä "kumitötsät" jäljellä, mutta tuosta suojaamisesta että suoritin kyseisen operaation itse. Otin kaikki kumitulpat yms härpäkkeet irti ja joka reijästä suihkin Dinitrolin ML ruosteenestoainetta kotelot täyteen. Mm Motonetistä saa ihan spray pullossa kyseistä ainetta ja niihin pulloihin sopivat pitkät suuttimet jotka ylettyvät pitkälle kynnyskoteloon. eli tein itse ja säästin! Lisäksi käsittelin ks. aineella myös ovet, etulokarit, yms. kaikki mihin käsiksi pääsin.

              Kävin ostamassa pari pulloa kotelonsuojaa. Hankala homma varmaan kun ei näe lopputulosta mutta sinnehän se myrkky valuu minne vesikin eli toivottavasti jotain apua olis. Mistä muuten kannattaa ne tulpat hankkia?

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by 03R6
                Kävin ostamassa pari pulloa kotelonsuojaa. Hankala homma varmaan kun ei näe lopputulosta mutta sinnehän se myrkky valuu minne vesikin eli toivottavasti jotain apua olis. Mistä muuten kannattaa ne tulpat hankkia?
                Hae ihan suoraan Bemarilta, ei taida saada motonetistä yms. Eivät maksa maltaita.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Tone83
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 21
                  • Joensuu

                  #9
                  Joo kannattaa käydä merkkiliikkeestä ne tulpat, 5€ kpl ei ole paha. Ite kävin yhen vähän aika sitten. Nykyisin ne tulpat on muovisia mitä sieltä saa...
                  Ex; Audi A3 1.8T ABT -97
                  Ex; E36 325 coupe´ -92
                  TalviLintta E28 520i -82
                  jää lintta 316 4d -86

                  Comment

                  • iikka
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2597
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by OMN
                    Kuka tunnustaa hitsanneensa/hitsauttaneensa E36: pohjaa? Omassa ei pitäisi olla ajankohtaista vielä vuosiin...
                    ei oo ikinä vielä sattunut kohalle sellasta e36 jota ois pitännyt hitsata!! onko niinkin lahoja yksilöitä olemassa??
                    Speed costs, how fast you wanna go?

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by iikka
                      ei oo ikinä vielä sattunut kohalle sellasta e36 jota ois pitännyt hitsata!! onko niinkin lahoja yksilöitä olemassa??
                      No on..täälläkin foorumilla yks prokkis menossa..mätä oli..Sgegis:ksen tai joku tuommonen nikillä pyörii täällä..
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by antti79
                        Itsellä vielä "kumitötsät" jäljellä, mutta tuosta suojaamisesta että suoritin kyseisen operaation itse. Otin kaikki kumitulpat yms härpäkkeet irti ja joka reijästä suihkin Dinitrolin ML ruosteenestoainetta kotelot täyteen. Mm Motonetistä saa ihan spray pullossa kyseistä ainetta ja niihin pulloihin sopivat pitkät suuttimet jotka ylettyvät pitkälle kynnyskoteloon. eli tein itse ja säästin! Lisäksi käsittelin ks. aineella myös ovet, etulokarit, yms. kaikki mihin käsiksi pääsin.
                        Mitenkäs tuon asian kanssa mahtaa olla käytännössä... nimittäin jos sinne kotelon sisälle jää jotain paskaa ja kosteutta, ja ne tulpat lyö takaisin kiinni, niin muhimaanhan siellä alkaa, eikä tuo ruosteenestoaine taida siinä auttaa? Eikös niin kauan ole kaikki suht ok kun siellä kotelossa kiertää ilma, eli se lika ja paska pääsee "tuulettumaan". Itsellä E34:sta puuttuu kuskin puolen takarenkaan tunkkipaikasta tuollainen tulppa, ja mietin juuri että mitä sen kanssa uskaltaisi tehdä.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by Madfexx
                          Mitenkäs tuon asian kanssa mahtaa olla käytännössä... nimittäin jos sinne kotelon sisälle jää jotain paskaa ja kosteutta, ja ne tulpat lyö takaisin kiinni, niin muhimaanhan siellä alkaa, eikä tuo ruosteenestoaine taida siinä auttaa? Eikös niin kauan ole kaikki suht ok kun siellä kotelossa kiertää ilma, eli se lika ja paska pääsee "tuulettumaan". Itsellä E34:sta puuttuu kuskin puolen takarenkaan tunkkipaikasta tuollainen tulppa, ja mietin juuri että mitä sen kanssa uskaltaisi tehdä.
                          Toi kotelonsuoja aine on eri juttu kun jotkut alustamassat. Kyseinen tavara syrjäyttää kosteuden, paskaan sekään ei sentään pysty mutta tunkeutuu hyvin esim kuivuneen paskan läpi peltiin. Ja ei ne kotelot nyt ilmatiiviitä ole, onhan siellä ihan alkuperäiset vedenpoisto aukotkin kun katsot tarkkaan, sieltä se vesi sitten pois tulee.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Ja massallahan sopivasti sitten tukkii ne vedenpoisto reiät..
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • t0n1_
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 321
                              • Haapajärvi / Liminka

                              #15
                              kannattaa lämmittää sitä kotelonsuoja-ainetta jos on ruisku tavaraa, valuu joka paikkaan varmasti.

                              E36 316 Touring -98 aka "pappa"
                              E21 315 -84 "burn1s edition"
                              Ex: E36 325i -91
                              Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
                              Ex: E30 316 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎