Announcement

Collapse
No announcement yet.

taulukosta mitään selvinny, e36 ja 19" vanteet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loz
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 878
    • Helsinki

    taulukosta mitään selvinny, e36 ja 19" vanteet.

    eli ensimmäiseks: searchista ollu mitään hyötyä eikä myöskään "taulukosta".

    asiaan

    e36 ja siihen 19" kiekot, mutta millä offsetillä? vanteen tai renkaan leveydellä/profiililla fiksuin?

    hartgen sivut tarjos eteen 8x19 vanteel ja 235/35 renkailla offsetiks 40.

    taakse 9x19 vanteella ja samalla renkaalla offsetiks 46.

    kaarien pokkaaminen tuskin muodostuu ongelmaksi eli kaaret pokattuna TUOTTAAKO edellä mainittu vanne/rengaspaketti mitään ongelmia?

    ja sitten ku toiseksi ongelmaksi saattaa muodostua se, että haluamastani vanteesta ei saakaan ku 8x19 kokoa eli mikä on silloin fiksuin offsetti ja rengaskoko taakse?
    "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"
  • Ari Lipsanen
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 268
    • Juva

    #2
    Itel on noi
    Falkenin 8x19" 235/35R hyvi mahtuu pyörii
    BMW 325i e36, vm-94 taxi

    Comment

    • Janek
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 631
      • Nakkila

      #3
      kaverilla joka myöskin täällä joskus kirjoittelee, on e36 coupessa juurikin nuo hartgen 8 & 9x19" et 40 ja 46, ei kuulemma ota juuri koskaan kiinni, 5-päällä isompaakin vauhti saatto mennä ennenkuin töyssystä raapaisi. ja kaaret siinä on vakiot. renkaat muistaakseni 225 ja 235 35(?)

      ja eiköhän 8" takavanteellakin olisi sama et hyvä kuin edessäkin, siis se 40
      Last edited by Janek; 28-11-2005, 22:12.
      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
      Bmw 740 E38

      Comment

      • Simo69
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 119
        • Joensuu

        #4
        itellä coupessa Rialin 19" et 40 8,5x19 235/35.. madallettu 50/20 takakaarista joutu tosin kantit leikkaa.. mut sit ihan hyvin kyl pyörii.. ai niin ja eteen raidetankoihin rajottimet joutu laittaa... ku linkkuun kääntäes renkaat otti kiinni sisä kaariin!

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by loz
          e36 ja siihen 19" kiekot, mutta millä offsetillä? vanteen tai renkaan leveydellä/profiililla fiksuin?

          hartgen sivut tarjos eteen 8x19 vanteel ja 235/35 renkailla offsetiks 40.

          taakse 9x19 vanteella ja samalla renkaalla offsetiks 46.
          Noh, pitäsköhän meidän nyt sitte vaikka luottaa tohon Hartgeen, se kun sattuu olemaan heti seuraava viribemarin hovihankkija heti Schnitzerin jälkeen..?

          Sopivuuteen ei vaikuta niinkään vanteen korkeus, ainoastaan leveys/offset suhde. Kumit on sitte asia erikseen, mut niihinhän on helpompi löytääkkin vastaavuustaulukoita netistä?

          Jos sä haluat eteen & taa saman kokoiset 8x19 vanteet, niin sitten tuo suositeltu ET40 on sillon molempiin sopiva.
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • loz
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 878
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by dunkelblau
            Noh, pitäsköhän meidän nyt sitte vaikka luottaa tohon Hartgeen, se kun sattuu olemaan heti seuraava viribemarin hovihankkija heti Schnitzerin jälkeen..?
            niinno kyllähän se breytonikin tyrkyttää jotain ihan tappo kokoja e36:een millä ei varmasti tuu pyörimään ongelmitta vaikka oli mitkä et luvut tai renkaan leveydet/profiilit. vissiin ei toi breytonikaan ihan ulapalla ole noitten penarien suhteen?

            edit: niin ja mitäs tuo sanches tuolla ylempänä kirjoitti, tosin siinäpä ei ollut kaaria leikelty mutta eipä vissiin hartgen sivun sopivuuksistakaan puhuta leikeltyjen kaarien kanssa.

            edit2: kiitos vastanneille. taitaa mennä tollaseen 8x19 et40 225/35 rengastuksella taikka 215/35.
            Last edited by loz; 28-11-2005, 22:16.
            "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by loz
              edit: niin ja mitäs tuo sanches tuolla ylempänä kirjoitti, tosin siinäpä ei ollut kaaria leikelty mutta eipä vissiin hartgen sivun sopivuuksistakaan puhuta leikeltyjen kaarien kanssa.
              Niin, toi raja vanteen leveydessä menee just ton 8" ja 9" välillä. Kapeampi tulee suhteessa hieman ulommas, kun taas 9":ssä on ET oltava 46, ettei tule kaarikosketuksia.

              Ymmärsithän?
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • loz
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 878
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by dunkelblau
                Niin, toi raja vanteen leveydessä menee just ton 8" ja 9" välillä. Kapeampi tulee suhteessa hieman ulommas, kun taas 9":ssä on ET oltava 46, ettei tule kaarikosketuksia.

                Ymmärsithän?
                aivan. kysymyksenihän kuului tuottaako kyseinen setti ongelmia, johon sanches erittäin selvästi vastasikin. en kysynyt miksi takavanteessa on tai pitää olla eri et-luku kuin etuvanteessa jottei tule kaarikosketuksia.
                "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mitä merkitystä vanteen koolla on pyörien sopivuuteen...paitsi et:n osalta?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎