Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset? BMW 325 E36 (Vika korjattu!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carwin
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21

    Kierrokset? BMW 325 E36 (Vika korjattu!)

    Onko normaalia että kun pistää vauhdista vapaalle niin kierrokset laskee ensin hetkeksi n. 500rpm:ään ja sitten nousee normaaliin 700rpm:ään?

    Vai pitäisikö kierrosten laskea tasaisesti tuohon 700:aan ilman tuota pientä notkahdusta?
    Last edited by Carwin; 01-12-2005, 23:45.
    BMW 325i Coupe E36 -93
  • dws
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 85

    #2
    Vaikea kommentoida onko tuo kuvailemasi normaalia. Luultavasti vain näitä 'ominaisuuksia'. Itselläni nämä 'ominaisuudet' ovat, että joskus asettuu kerralla tuonne 700:n kieppeille, toisinaan pudottaa jopa 300-400 jonka jälkeen muutama 'korjausliike' ennen kuin asettuu taas kohilleen. Ja vielä kolmaskin versio on, nimittäin kun akunkengät irroittaa hetkeksi ja taas paahtaa menemään niin jonkin aikaa toimii niin, että kierrokset ensin pysähtyvät tonnin kieppeille josta sitten suhteellisen hitaasti valuvat tuonne seitsemäänsataan.

    Oletko muuten vaihtanut mitään osia saadakses tuota ongelmaa ratkottua?

    Itse vaihtanut lambdan, tulpat, tutkituttanut imuvuodot, bensansuodattimen ja -pumpunkin jopa - tuloksetta. 'Ominaisuuden' puolelle tässä on ruvettu siis kallistumaan ;D

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Carwin
      Onko normaalia että kun pistää vauhdista vapaalle niin kierrokset laskee ensin hetkeksi n. 500rpm:ään ja sitten nousee normaaliin 700rpm:ään?

      Vai pitäisikö kierrosten laskea tasaisesti tuohon 700:aan ilman tuota pientä notkahdusta?
      Tämä on helppo korjata,ennen vapaalle vaihtoa katot vaan tarkasti ~3500 rpm kohtaa ja nostat katsetta 10cm ylöspäin.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Harrison
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1529
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by Cunttory
        Tämä on helppo korjata,ennen vapaalle vaihtoa katot vaan tarkasti ~3500 rpm kohtaa ja nostat katsetta 10cm ylöspäin.
        Ei oo totta!

        Asiaan, itellä on tyhjäkäynti sen 500-550rpm (ei vanos 325i) ja ei nosta kierroksia siihen 700:n. Uskosin että sen ei pitäs käyttää sielä niitä kierroksia.
        Millon se tekee sen "nykimisen"? Joka kerta vai...?
        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

        Comment

        • 9tonni
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 177
          • Kuopio

          #5
          Tyhjäkäynninsäädin tuppaa likaantumaan joskus. Se kalikka siinä imusarjan alla. Sitä voi koitaa puhdistella.

          Comment

          • Carwin
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 21

            #6
            Ominaisuus tai vika (miten vaan) ilmaantui sen jälkeen kun autoon vaihdettiin uusi puola kutospyttyyn ja uusi moottorinohjausyksikkö. Voisko näiden ecu:jen välillä olla eroavaisuuksia että toiset pumppaa, toiset ei?

            Akunkengät kun otin irti homma korjaantui ainakin hetkeksi. Ecun muistihan nollaantuu kun akku on irti eli jotenkin tuntuis syypäältä tuo uusi moottorinohjainyksikkö...
            BMW 325i Coupe E36 -93

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by Harrison
              Ei oo totta!

              Asiaan, itellä on tyhjäkäynti sen 500-550rpm (ei vanos 325i) ja ei nosta kierroksia siihen 700:n. Uskosin että sen ei pitäs käyttää sielä niitä kierroksia.
              Millon se tekee sen "nykimisen"? Joka kerta vai...?
              Eikö tuo ole liian pieni m50:n tyhjäkäynti? 780 rpm taisi olla vakio?

              Mulla tekee (m50b20 ei-vanos) saa kuin aloittaneella, että vauhdissa tyhjäkäynti 700 rpm ja valoissa 900 rpm. Täytyy varmaan tuo tyhjäkäyntisäädin putsata.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by alspe
                Eikö tuo ole liian pieni m50:n tyhjäkäynti? 780 rpm taisi olla vakio?

                Mulla tekee (m50b20 ei-vanos) saa kuin aloittaneella, että vauhdissa tyhjäkäynti 700 rpm ja valoissa 900 rpm. Täytyy varmaan tuo tyhjäkäyntisäädin putsata.
                Mulla tekee just toistepäin, että vauhdissa 900 ja heti kun pysähtyy niin 750. Tiedä sitten mikä on normaalia.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Carwin
                  Newbiemmer
                  • Sep 2005
                  • 21

                  #9
                  Onko kellään tietoa mikä osa säätää tyhjäkäyntiä auton ollessa vauhdissa vapaalla? Lisäilmaluisti vai mikä?

                  Ja mikä palikka vastaavasti säätää tyhjäkäynnin paikallaan ollessa? ECU, ilmamassamittari, kaasuläpän tunnistin vai mikä/mitkä?
                  BMW 325i Coupe E36 -93

                  Comment

                  • 9tonni
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 177
                    • Kuopio

                    #10
                    ECU säätää tyhjäkäynnin tota imusarjan alapuolella olevaa ilmaluistia käyttäen.

                    Comment

                    • Carwin
                      Newbiemmer
                      • Sep 2005
                      • 21

                      #11
                      Puhdistin lisäilmaluistin ja tyhjäkäynnin seilaaminen korjaantui!

                      Kiitos vastauksista!
                      Last edited by Carwin; 01-12-2005, 23:47.
                      BMW 325i Coupe E36 -93

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎