Elikkäs 318i sedan, vm -91, E36:n mittaristo alko snadin sähkö operaation jälkeen temppuileen. Poistettiin vanha hälytin ja pistettiin uusi pitkien valojen rele kun eivät pitkät toimineet. Nyt sitten putoskin pelistä nopeusmittari, kierroslukumittari, huoltovalot, vedenlämpö, kilometrit ja bensamittari. Ainoo kun toimii on mittarivalot, trippimittari ja merkkivalot. Onks noilla ei toimivilla joku yhteinen tekijä? Rele, sulake,johtosarja, liitin ? Onks kellään jelppinkiä? Alkaa olla vitsit vähissä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Mittariongelmaa, erilaista, Help?
Collapse
X
-
Toivottavasti ei ollut virrat päällä tai akussa piuhat kiinni, kun teitte sähköhommianne! Niillä voi saada herkimmät komponentit kuten mittariston rikki.
Kato nyt eka tuleeko sinne mittaristoon virtaa oikeisiin piuhoihin. Niitä piuhoja saattaa olla useampi kuin yksi. Sama koskee maapiuhoja. Taustavalojen virta tulee eri piuhan kautta, kuin muut virrat sinne mittaristoon.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Täytyy viikonlopun aikana tsekata sekin, kiitos vinkistä. Piuhoja oli tosiaan niin että alko heikompaa huimata. Koitettiin olla tarkkana, mutta eihän sitä koskaan tiedä kun seisoo päällään etupenkin jalkatilassa, toinen käsi hanskalokerossa ja toinen takaluukussa jaloista puhumattakaan. Homma jatkuu ja maali lähestyy....
Comment
-
-
Oukei. Tossa ihan hyvii idiksiä. Kokeilen noita läpi ennenkuin teen mitään muuta. Täs oli kans sulake ongelma 2 kuukautta sitten. Palo alvariinsa sulake josta sammu sisävalot, sähköikkunat, töötti ja keskuslukko. Pitkien purkamisten jälkeen vika oli abbarin ovessa, jossa verhoilun purkamalla tuli ilmi, että siellä oli muutamasta piuhasta kuoret haperoitunu ja otti toisiinsa kiinni kipinöiden. Pisti piuhat kondikseen ja taas toimi kaikki eikä sulake paukkunu sen jälkeen. Vaatii vaan etsimistä ja etsimistä, mikään ei oo ikuista, mutta ihan kliffa harraste ja se palkitsee kun vian löytää ja hiffaa, tulee ihan hyvä fiilis. Toinen haperointo altis mesta on just se takaluukku eli ne piuhat kun menee siinä kuskin reunalla. Mut täst jatketaan ja katotaan mihin päästään
Comment
-
-
Jepjep. Taas yks askel edetty. Kokeilin sitä et painaa tripin pohjaan, kääntää avaimen 1-asentoon. Joku "äly" alko tsekkaan jotain läpi ja lopuks sytty inspection valot. Näytti hienolta ja tosiaan kävi varmaan läpi paljon asioita tietokoneesta ja hetken jo luulin, että täs tää on. Mut eipä ollu. Ihan samat systeemit, eli mittari valot toimii ja trippimittari. Nyt keskityn tohon onks joku piuha irti, hapettunu ja sitten onks mittari saanu tällin. Mut lisää vinkkejä otetaan mielellään vastaan!
Comment
-
-
http://crass.on.ru/bmw/pdf/Bentley_B..._%28e36%29.pdf (93Mt)
Tuolta löytyy bentleyn manuska, jos siitä on jotain apua. Kannattaa tallentaa se suoraan omalle koneelle hiiren oikeaa nappulaa klikkaamaalla.
Comment
-
-
Tänks taas. Tässä alkaa olla kohta tietoa vaikka muille jakaa. Yks juttu viel minkä haluan kertoo täs kun on hommaa käyty läpi. Auton mittarilukema oli aloittaessamme n. 168 tkm (reilu pari viikkoa sitten). Noooh, siinä kun räpläsimme ja vaihdoimme viallisia releitä, ykskas mittariin kilahti 97tkm ja siinä se on nyt pysynyt pari viikkoa ja nyt kun mittarilukema ei liiku mihinkään, lukema on sama kunnes saadaan taas homma tomimaan. Outoa, auto alunperin Italista, ostin sen Saksan Heidelbergistä. Ostaessa mittarissa oli about 150tkm. Moottori hyvässä kunnossa ja muutenkin toimii hyvin paitsi nyt tämä sähkövika. Homma etenee, otamme kommentteja
Comment
-
-
Onko kenellä suositella hyvää autosähkökorjaajaa/korjaamoa ja vielä sellasta joka taitaa BMW:t? Pk-seutu tai länsi-uusimaa alueena. Jos on about 100 km säteellä pk seudulta ja todellinen luotto-expertti, vien sinnekin asti, nyt on apu tarpeen. Tää ei enää kotikonstein ratkee. Pitää olla mittaria ja vehjettä , jolla pystyy käymään tän Bemarin viritykset läpi.
Eilen irroitimme mittariston, aikeena testauttaa, onko vika siinä. Mutta... ajelinpa n. 20 km matkan kaverin tallilta kotiin ilman mittaria, niin yks kaks about 3-4 km ennen maalia, alkoi sähköt himmetä. Ensin hävis radio, tuuletin hiipu, valot alko himmetä, siis virrat pikku hiljaa väheni. Hampaat irvessä ja silmät kyynelissä pääsin himaan. Viimisessä mäessä meinas veto alkaa loppua, ja alko nykiin ja poksahtikin kerran. Aika totaalisesti hävis elämä autosta ja haiskahti palaneelta ja ilmeisesti sähkölaitepalaneelta , kun se lopulta uupuneena pysähtyi p-paikkaansa. En oikein voinut alkaa ruuvata mittariakaan loppumatkasta takas, kun ei ollut työkaluja, siksi väänsin väkisin sen viimisen kilometrin vaikka valotkin oli jo kynttilää himmeemmät. Kello oli jo paljon ja jätin auton parkkiin, enkä alkanut enää penkoa vikaa. En edes koittanut käynnistää. Keskulukko jaksoi kuitenkin vielä lukita auton.
Onkohan nyt niin, että se mittarin irroitus sekoitti sähkösysteemin eli ilman mittaria ei voi ajaa? Kolme kaapeliahan siinä irroitettiin mittarin takaa.
Comment
-
-
Originally posted by PasiII View PostTänks taas. Tässä alkaa olla kohta tietoa vaikka muille jakaa. Yks juttu viel minkä haluan kertoo täs kun on hommaa käyty läpi. Auton mittarilukema oli aloittaessamme n. 168 tkm (reilu pari viikkoa sitten). Noooh, siinä kun räpläsimme ja vaihdoimme viallisia releitä, ykskas mittariin kilahti 97tkm ja siinä se on nyt pysynyt pari viikkoa ja nyt kun mittarilukema ei liiku mihinkään, lukema on sama kunnes saadaan taas homma tomimaan. Outoa, auto alunperin Italista, ostin sen Saksan Heidelbergistä. Ostaessa mittarissa oli about 150tkm. Moottori hyvässä kunnossa ja muutenkin toimii hyvin paitsi nyt tämä sähkövika. Homma etenee, otamme kommentteja
Comment
-
Comment