Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Takaa rohinaa, 300km jarrunesteet hävis.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kujis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 39

    E36 Takaa rohinaa, 300km jarrunesteet hävis.

    Lähdin tuossa reissuun 300 kilsan päähän. Matkalla vasen takapyörä rupesi pitämään kamalaa rohinaa. Rohina helpotti kaarrettaessa. Loppumatkasta sitten jarrunesteetkin olivat kadonneet ja jarrut eivät paljoa enää toimineet. Aluksi tuntui, että vika on pyörälaakerissa mutta ei sitten ollutkaan kun nesteet hävis. Nyt tarvis pikaista vinkkiä, miten helkutissa pääsisin takaisin kotia tuolla paskalla. Auto on siis e36 316i -92.
  • tatu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 77
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Kujis
    Nyt tarvis pikaista vinkkiä, miten helkutissa pääsisin takaisin kotia tuolla paskalla. Auto on siis e36 316i -92.
    Vaihtamalla sen rohisseen pyörän jarrusylinterin ja ilmaammalla jarrujärjestelmän...todennäköisesti rumpu ja kengät on myöskin vaihdettava...eli pientä remonttia on tiedossa ennekuin matka jatkuu
    ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
    EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

    Comment

    • Kujis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 39

      #3
      Voiko se vikaantunut sylinteri aiheuttaa sen rohinan. Rohina loppui kun jarrua painoi ja ne toimi muuten ihan ok. Vuotamaan se rupes oikeestaan sitten kun painoin jarrupoljinta täysillä, mutta pitäishän se ny se kestää.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Veikkaisin että sieltä on suurella todennäköisyydellä pullahtanut ne takajarrusylinterin kumit pihalle -> vuotaa jarrunesteet pihalla. Itsellä kävi näin kun vaihdoin uudet jarrukengät. Ensin meni toinen ja viikkoa myöhemmin toinen. Todella helppo vaihtaa eikä ole kallis remonttikaan. Saa korjaus sarjankin mutta kokonainen sylinterikään ei maksanut kun 15 e/kpl. Vaihtaminenkin on helppoa. Rengas pois, jarrurumpu pois ja kahdella ruuvilla tippuu se sylinteri. Kamat kasaan ja vähän jarrujen ilmausta. Hankaus äänet tulee varmaan jos jarru laahaa. Ensimmäisenä lisää jarrunestettä ettei vedä ilmoja koska bemarissa tuo kytkimen toiminta on samalla nesteellä. Jarrut on tosiaan aika tunnottomat kun vaan toinen piiri toimii.

        Comment

        • Kujis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 39

          #5
          Avasin tuon jarrun. Tekniikasta en paljoa ymmärrä, mutta sylinteri siellä nykyi olevan. Siinä näytti olevan kumit kyllä paikallaan. Mielestäni siinä ei vuotoakaan näkynyt, mutta pitää varmaa käydä ostamassa jarrunastettä ja kottoa mistä pruikkii. Ei sitä varmaan huomaa vaikka vuotoa olisi, kun tuli ruiskutettua crc:tä sen verran runsaasti.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Onnea vaan etsintöihin ja jostainhan se lammikko lopulta löytyy. Minulla oli vanteet sisäpuolelta ihan nesteessä kun vuosivat nuo sylinterit.

            Comment

            • Kujis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 39

              #7
              Jarruletkuhan se siellä vuotaa oikean takapyörän kohdalla siinä missä se letku tekee semmosen tiukan u-mutkan. Krohina tuli kylläkin vasemmasta pyörästä. Voipi olla että vuotava letku on eri vika kun toi krohina. Vuoto alko mummielestä sitte vasta ku olin rääkänny jarruja. Pitäis kai ny jopa Bemarin jarrut tommosta kestää. Seuraava auto kyllä made in Japan =)

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Kuluvia osiahan nuo jarruletkut ja palat ovat. Vaihdatin myös edelliseen riisiin ennenkuin vaihdoin sen bemariin. Ei kannata lannistua. Kyllä se bemarikin toimii kun sitä vähän välillä huoltaa

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎