Mitenkäs olette toteuttaneet Xenon valojen asennuksen siten, ettei check control valita lyhkästen valojen olevan rikki? Autona e36 325 vm.-93.
Xenonit ja Check control e36:ssa
Collapse
X
-
Linkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
Todella loistavat projektisivut!Originally posted by KFZ-KoenigLinkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.
http://www.oktanova.com/ht/bmw/
Tällaiset kun kaikki viitsisivät tehdä. Laitan tähän vielä tuon tekemäsi kytkentäkaavion niin helpottaa keskustelua. Ilmeisestikin kuvan tilanteessa on sähköt kytkettynä eli 87a yhdistyy 30 kun valoille tulee virtaa. Onko releen tehtävänä mitään muuta kuin saada kestämään tuo 1W:n vastus tuossa? Projektin autona ilmeisesti e38, mutta osaako kukaan sanoa toimiiko e36:ssa check control samalla tavalla eli tarkkailee polttimoiden vastusarvoja?
Last edited by markok; 07-05-2006, 10:15.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Releen tehtävä on se, että kun valot eivät ole päällä, niin vastuksen läpi menee se check controllilta tuleva tarkistuspulssi eikä cc herjaa palaneesta polttimosta. Xenonissa on pienempi vastus kuin halogeenissa, joten ilman relekytkentää cc vinkuisi aina palaneista polttimoista. Jartsa02:n vanhoja kommentteja lukiessa löytyy muistaakseni koko tarina cc:n toimintaperiaatteesta.
Kyllä se pitäis E36:ssa olla ihan tuolla samalla tavalla, eli tee samoin kuin tuossa kytkiksessä. Muista myös sulake, jottei ballastit pääse käryämään, jos joku oikari tulee. Niin ja kato että ostat sellasen releen, jossa on tuo sama logiikka kuin tuossa kytkiksen releessä etkä sellasta perus sulkevaa relettä!Last edited by KFZ-Koenig; 05-12-2005, 20:28.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Nyt selvisi tuon toiminta. Tuleeko e38:ssa varoitus kärähtäneistä polttimoista silloinkin kun valot eivät ole päällä (näin ymmärsin tuosta tarkastuspulssista)? Jos tulee niin silloin e36:ssa on erilainen systeemi. Siinä nimittäin varoitus tulee vasta kun kääntää valot päälle.Originally posted by KFZ-KoenigReleen tehtävä on se, että kun valot eivät ole päällä, niin vastuksen läpi menee se check controllilta tuleva tarkistuspulssi eikä cc herjaa palaneesta polttimosta. Xenonissa on pienempi vastus kuin halogeenissa, joten ilman relekytkentää cc vinkuisi aina palaneista polttimoista. Jartsa02:n vanhoja kommentteja lukiessa löytyy muistaakseni koko tarina cc:n toimintaperiaatteesta.
Kyllä se pitäis E36:ssa olla ihan tuolla samalla tavalla, eli tee samoin kuin tuossa kytkiksessä. Muista myös sulake, jottei ballastit pääse käryämään, jos joku oikari tulee. Niin ja kato että ostat sellasen releen, jossa on tuo sama logiikka kuin tuossa kytkiksen releessä etkä sellasta perus sulkevaa relettä!BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Kyllä se tarkastuspulssi tulee E38:ssa silloinkin, kun valot on poissa päältä. Ilmeisesti pelkkä sopivan kokonen vastus virtapiuhaan riittää e36:een, eli rele jää pois.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Ku se on tyhmä ja mää... no mut toi kytkentä muutenkin romuttaa nätisti koko idean peeämveen hienoilta inkinööreiltä...Originally posted by Antti Okysyn nyt mielenkiinnosta että miksei e34 cc herjaa lyhyistä xenoneita käytettäessä?...
Comment
-
[edit edit] tää on on hyvä juttu...]]Originally posted by KFZ-KoenigLinkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.
http://www.oktanova.com/ht/bmw/...
Comment
-
Kun nyt olen penkonut netistä tietoa tuosta asiasta niin näyttää, että check control yksikköä olisi modifioitava tai ohitettava check control etuvalo varoituksen osalta, että tuon varoituksen saa pois. Jos vielä jollakin e36:n omistajalla on helpompia ratkaisuja niin otetaan vastaan.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Siis tarkoitatko että e34:sessa ei tule ilmoitusta palaneista lähivaloista, vaikka on laitettu jälkeenpäin xenonit? Minkä valmistajan nuo sinun autossa olevat xenonit on? Kuinka hyvin noilla nyt näkee? Kehtaatko laittaa kuvia asennuksista, jos et tänne niin vaikka sähköpostiin? > [email protected]Originally posted by Antti Okysyn nyt mielenkiinnosta että miksei e34 cc herjaa lyhyistä xenoneita käytettäessä?Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
Jartsa02 jeesas mua tuossa kytkiksessä ja kysyin siltä vielä, niin tuo kytkis on alunperin ollut E36:en tehty ja toimii siis sullakin.Originally posted by markokKun nyt olen penkonut netistä tietoa tuosta asiasta niin näyttää, että check control yksikköä olisi modifioitava tai ohitettava check control etuvalo varoituksen osalta, että tuon varoituksen saa pois. Jos vielä jollakin e36:n omistajalla on helpompia ratkaisuja niin otetaan vastaan.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
No tuo oli hyvä tieto. Täytyy nyt ensimmäisenä sitten kokeilla tuota jos noin on. Hyvällä tuurilla löytyy tuollaiset releetkin varastosta. Tuo nyt kuitenkin olisi helpoin vaihtoehto jos tuolla toimii. Hieman vaan ihmetyttää miten se voi toimia kun tuossa ei tule mitään varoitusta kun valot ovat pois päältä. Kun valot laittaa päälle niin silloinhan tilanne on sama kun tuota kytkentää ei olisi ollenkaan. Onko sulla yhtään tietoa minkä vuosimallin e36:ssa tuota on käytetty?Originally posted by KFZ-KoenigJartsa02 jeesas mua tuossa kytkiksessä ja kysyin siltä vielä, niin tuo kytkis on alunperin ollut E36:en tehty ja toimii siis sullakin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Ei ole tietoa. Jostain sakemannien nettisivuilta kytkis löytyy, mutten muista mistä.Originally posted by markokOnko sulla yhtään tietoa minkä vuosimallin e36:ssa tuota on käytetty?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Originally posted by bemari320miesSiis tarkoitatko että e34:sessa ei tule ilmoitusta palaneista lähivaloista, vaikka on laitettu jälkeenpäin xenonit? Minkä valmistajan nuo sinun autossa olevat xenonit on? Kuinka hyvin noilla nyt näkee? Kehtaatko laittaa kuvia asennuksista, jos et tänne niin vaikka sähköpostiin? > [email protected]
tuota ei ole pahemmin asennuskuvia noista xenoneista.
Juu e34 cc ei herjaa mitään ainaskaan meccatunen xenoneilla, mitä saa:
Hyvin näkee..
Comment
Comment