Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit ja Check control e36:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    Xenonit ja Check control e36:ssa

    Mitenkäs olette toteuttaneet Xenon valojen asennuksen siten, ettei check control valita lyhkästen valojen olevan rikki? Autona e36 325 vm.-93.
    Last edited by markok; 06-12-2005, 19:42.
    BMW 530iA Touring -05
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Linkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.

    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Linkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.

      http://www.oktanova.com/ht/bmw/
      Todella loistavat projektisivut! Tällaiset kun kaikki viitsisivät tehdä. Laitan tähän vielä tuon tekemäsi kytkentäkaavion niin helpottaa keskustelua. Ilmeisestikin kuvan tilanteessa on sähköt kytkettynä eli 87a yhdistyy 30 kun valoille tulee virtaa. Onko releen tehtävänä mitään muuta kuin saada kestämään tuo 1W:n vastus tuossa? Projektin autona ilmeisesti e38, mutta osaako kukaan sanoa toimiiko e36:ssa check control samalla tavalla eli tarkkailee polttimoiden vastusarvoja?
      Last edited by markok; 07-05-2006, 10:15.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Releen tehtävä on se, että kun valot eivät ole päällä, niin vastuksen läpi menee se check controllilta tuleva tarkistuspulssi eikä cc herjaa palaneesta polttimosta. Xenonissa on pienempi vastus kuin halogeenissa, joten ilman relekytkentää cc vinkuisi aina palaneista polttimoista. Jartsa02:n vanhoja kommentteja lukiessa löytyy muistaakseni koko tarina cc:n toimintaperiaatteesta.

        Kyllä se pitäis E36:ssa olla ihan tuolla samalla tavalla, eli tee samoin kuin tuossa kytkiksessä. Muista myös sulake, jottei ballastit pääse käryämään, jos joku oikari tulee. Niin ja kato että ostat sellasen releen, jossa on tuo sama logiikka kuin tuossa kytkiksen releessä etkä sellasta perus sulkevaa relettä!
        Last edited by KFZ-Koenig; 05-12-2005, 20:28.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Releen tehtävä on se, että kun valot eivät ole päällä, niin vastuksen läpi menee se check controllilta tuleva tarkistuspulssi eikä cc herjaa palaneesta polttimosta. Xenonissa on pienempi vastus kuin halogeenissa, joten ilman relekytkentää cc vinkuisi aina palaneista polttimoista. Jartsa02:n vanhoja kommentteja lukiessa löytyy muistaakseni koko tarina cc:n toimintaperiaatteesta.

          Kyllä se pitäis E36:ssa olla ihan tuolla samalla tavalla, eli tee samoin kuin tuossa kytkiksessä. Muista myös sulake, jottei ballastit pääse käryämään, jos joku oikari tulee. Niin ja kato että ostat sellasen releen, jossa on tuo sama logiikka kuin tuossa kytkiksen releessä etkä sellasta perus sulkevaa relettä!
          Nyt selvisi tuon toiminta. Tuleeko e38:ssa varoitus kärähtäneistä polttimoista silloinkin kun valot eivät ole päällä (näin ymmärsin tuosta tarkastuspulssista)? Jos tulee niin silloin e36:ssa on erilainen systeemi. Siinä nimittäin varoitus tulee vasta kun kääntää valot päälle.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Kyllä se tarkastuspulssi tulee E38:ssa silloinkin, kun valot on poissa päältä. Ilmeisesti pelkkä sopivan kokonen vastus virtapiuhaan riittää e36:een, eli rele jää pois.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6931
              • N/A

              #7
              kysyn nyt mielenkiinnosta että miksei e34 cc herjaa lyhyistä xenoneita käytettäessä?

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by Antti O
                kysyn nyt mielenkiinnosta että miksei e34 cc herjaa lyhyistä xenoneita käytettäessä?
                Ku se on tyhmä ja mää... no mut toi kytkentä muutenkin romuttaa nätisti koko idean peeämveen hienoilta inkinööreiltä...
                ...

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  Linkin takana on mun valoprojekti sähkökaavioineen. Jos laitat xenonit, etkä bi-xenoneita, niin voit jättää läpän releen ja piuhat tietysti pois.

                  http://www.oktanova.com/ht/bmw/
                  [edit edit] tää on on hyvä juttu...]]
                  ...

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    #10
                    Kun nyt olen penkonut netistä tietoa tuosta asiasta niin näyttää, että check control yksikköä olisi modifioitava tai ohitettava check control etuvalo varoituksen osalta, että tuon varoituksen saa pois. Jos vielä jollakin e36:n omistajalla on helpompia ratkaisuja niin otetaan vastaan.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • bemari320mies
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 788
                      • Suodenniemi

                      #11
                      Originally posted by Antti O
                      kysyn nyt mielenkiinnosta että miksei e34 cc herjaa lyhyistä xenoneita käytettäessä?
                      Siis tarkoitatko että e34:sessa ei tule ilmoitusta palaneista lähivaloista, vaikka on laitettu jälkeenpäin xenonit? Minkä valmistajan nuo sinun autossa olevat xenonit on? Kuinka hyvin noilla nyt näkee? Kehtaatko laittaa kuvia asennuksista, jos et tänne niin vaikka sähköpostiin? > [email protected]
                      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                      EX: BMW E34 525i -90
                      EX: BMW E28 528iA -85
                      EX: BMW 320i Taxi -86

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Originally posted by markok
                        Kun nyt olen penkonut netistä tietoa tuosta asiasta niin näyttää, että check control yksikköä olisi modifioitava tai ohitettava check control etuvalo varoituksen osalta, että tuon varoituksen saa pois. Jos vielä jollakin e36:n omistajalla on helpompia ratkaisuja niin otetaan vastaan.
                        Jartsa02 jeesas mua tuossa kytkiksessä ja kysyin siltä vielä, niin tuo kytkis on alunperin ollut E36:en tehty ja toimii siis sullakin.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3019
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by KFZ-Koenig
                          Jartsa02 jeesas mua tuossa kytkiksessä ja kysyin siltä vielä, niin tuo kytkis on alunperin ollut E36:en tehty ja toimii siis sullakin.
                          No tuo oli hyvä tieto. Täytyy nyt ensimmäisenä sitten kokeilla tuota jos noin on. Hyvällä tuurilla löytyy tuollaiset releetkin varastosta. Tuo nyt kuitenkin olisi helpoin vaihtoehto jos tuolla toimii. Hieman vaan ihmetyttää miten se voi toimia kun tuossa ei tule mitään varoitusta kun valot ovat pois päältä. Kun valot laittaa päälle niin silloinhan tilanne on sama kun tuota kytkentää ei olisi ollenkaan. Onko sulla yhtään tietoa minkä vuosimallin e36:ssa tuota on käytetty?
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            Originally posted by markok
                            Onko sulla yhtään tietoa minkä vuosimallin e36:ssa tuota on käytetty?
                            Ei ole tietoa. Jostain sakemannien nettisivuilta kytkis löytyy, mutten muista mistä.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6931
                              • N/A

                              #15
                              Originally posted by bemari320mies
                              Siis tarkoitatko että e34:sessa ei tule ilmoitusta palaneista lähivaloista, vaikka on laitettu jälkeenpäin xenonit? Minkä valmistajan nuo sinun autossa olevat xenonit on? Kuinka hyvin noilla nyt näkee? Kehtaatko laittaa kuvia asennuksista, jos et tänne niin vaikka sähköpostiin? > [email protected]

                              tuota ei ole pahemmin asennuskuvia noista xenoneista.
                              Juu e34 cc ei herjaa mitään ainaskaan meccatunen xenoneilla, mitä saa:


                              Hyvin näkee..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎